Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير نفت گفت: عموم تاسيسات منطقه غرب کارون، دشت آزادگان و هور مغلوب در سيلاب هستند و توليد در برخي از تاسيسات نفتي متوقف شده است.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، بيژن زنگنه که امروز- دوشنبه- به دعوت کميسيون انرژي مجلس در اين کميسيون حضور يافته بود، درخصوص وضعيت آبگيري مخازن 4 و 5 تالاب هورالعظيم با توجه به اينکه برخي از منابع، خبر از ممانعت وزارت نفت از اين کار با هدف جلوگيري از آسيب به تاسيسات نفتي داده بودند، گفت: وزارت نفت ممانعتي در آبگيري ايجاد نکرده و امکان آبگيري تالاب هورالعظيم را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير نفت همچنين درخصوص وضعيت تاسيسات نفتي داخل تالاب هورالعظيم توضيح داد: تاسيسات بزرگ و وسيعي در منطقه غرب کارون، دشت آزادگان و هور وجود دارد که بخشي از آن‌ها نيز مربوط به ميادين نفتي مشترک است اما عموم اين تاسيسات مغلوب در سيلاب هستند.
زنگنه ادامه داد: از آنجا که تصميم ستاد مديريت بحران منطقه، جاري بودن آب در هورالعظيم است، وزارت نفت نيز از اين تصميم تبعيت کرد، هرچند عموم تاسيسات نفتي و جاده‌هاي اطراف‌شان به زيرآب رفته‌اند و ارتباط با تاسيسات قطع شده اما براي حفظ جان مردم با جان و دل به زير آب رفتن تاسيسات را پذيرا شديم.
وزير نفت با اشاره به اينکه توليد در برخي از تاسيسات نفتي با هدف حفاظت از محيط زيست و جلوگيري از آسيب به طبيعت قطع شده است، اضافه کرد: پس از فروکش کردن آب، توليد نفت در اين بخش‌ها از سر گرفته خواهد شد.
زنگنه تاکيد کرد: از آنجا که ارتباط‌هاي جاده‌اي تاسيسات نفتي در برخي از مناطق قطع شده است توليد نفت را نيز در اين بخش‌ها قطع کرده‌ايم تا اگر چاه‌ نفتي آسيب ديد و امکان دسترسي نبود مشکلي پيش نيايد.
**مذاکرات با شرکت چيني براي تکميل فاز 11 پارس جنوبي ادامه داد
وزير نفت همچنين درخصوص همکاري با شرکت چيني که قرار است فاز 11 پالايشگاه پارس جنوبي را تکميل کند، اظهار داشت: قرارداد با اين شرکت چيني منعقد شده و اکنون مديران آن در تهران هستند و مذاکرات با آن‌ها براي نحوه آغاز کار ادامه دارد، البته هنوز مشخص نيست مذاکرات تا چه زماني ادامه خواهند داشت.
سيام*3061*1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، شاکری شمسی میزان بارش در این شهرستان را بیش از ۵۰ میلیمتر عنوان کرد و گفت: شدت بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در این شهرستان بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت وارد کرد.

وی، افزود: جاری شدن سیلاب باعث آب بردگی جاده‌های دسترسی به منابع و تاسیسات، خسارت به خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب شد.

مدیر امور آبفای شهرستان تفت ادامه داد: همچنین با ورود سیلاب به شبکه‌های فاضلاب و تصفیه خانه‌های تفت و اسلامیه باعث ایجاد حوادث و خسارات زیادی به این مجموعه‌ها شد. 

شاکری شمسی با اشاره به پایداری تامین و توزیع آب شرب در طول بارندگی‌های اخیر تصریح کرد: با همت پرسنل این امور در رفع سریع اتفاقات خللی در خدمت رسانی به مشترکین و شهروندان ایجاد نشده است.

دیگر خبرها

  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان مغلوب نوشاد عالمیان شد
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • قهرمانی حنیفی و یزدانی در پایان هفته دوم تور جهانی تنیس
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • لیگ NBA| قهرمان مغلوب مینه‌سوتا شد