Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: تصمیم ستاد مدیریت بحران، جاری بودن آب در هورالعظیم است وزارت نفت نیز از این تصمیم تبعیت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، بیژن زنگنه وزیر نفت درخصوص وضعیت آبگیری مخازن ۴ و ۵ تالاب هورالعظیم با توجه به اینکه برخی از منابع خبر از ممانعت وزارت نفت از این کار با هدف جلوگیری از آسیب به تاسیسات نفتی داده بودند، گفت: وزارت نفت ممانعتی در آبگیری ایجاد نکرده و امکان آبگیری تالاب هورالعظیم را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت همچنین درخصوص وضعیت تاسیسات نفتی داخل تالاب هورالعظیم توضیح داد: تاسیسات بزرگ و وسیعی در منطقه غرب کارون، دشت آزادگان و هور وجود دارد که بخشی از آن‌ها نیز مربوط به میادین نفتی مشترک است اما عموم این تاسیسات مغلوب در سیلاب هستند.

بیشتر بخوانید:

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیل به تاسیسات صنعت نفت

وی ادامه داد: از آنجا که تصمیم ستاد مدیریت بحران منطقه جاری بودن آب در هورالعظیم است وزارت نفت نیز از این تصمیم تبعیت کرد، هرچند عموم تاسیسات نفتی و جاده‌های اطراف‌شان به زیرآب رفته‌اند و ارتباط با تاسیسات قطع شده اما برای حفظ جان مردم با جان و دل به زیر آب رفتن تاسیسات را پذیرا شدیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه تولید در برخی از تاسیسات نفتی را با هدف حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب به طبیعت قطع شده است، اضافه کرد: پس از فروکش کردن آب، تولید نفت در این بخش‌ها از سر گرفته خواهد شد.

زنگنه تاکید کرد: از آنجا که ارتباط‌های جاده‌ای تاسیسات نفتی در برخی از مناطق قطع شده است تولید نفت را نیز در این بخش‌ها قطع کرده‌ایم تا اگر چاه نفتی آسیب دید و امکان دسترسی نبود مشکلی پیش نیاید.

وزیر نفت همچنین درخصوص همکاری با شرکت چینی که قرار است فاز ۱۱ پالایشگاه پارس جنوبی را تکمیل کنند، اظهار کرد: قرارداد با این شرکت چینی منعقد شده و اکنون مدیران آن در تهران هستند و مذاکرات با آن‌ها برای نحوه آغاز کار ادامه دارد البته هنوز مشخص نیست مذاکرات تا کی ادامه خواهند داشت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل تاسیسات نفتی زنگنه سیل سیل زدگان مناطق سیل زده وزارت نفت وزارت نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود

وزیر ورزش گفت: استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود، ما کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: هفته آینده مراسم تجلیل از 1517 تن از قهرمانان و دست اندرکاران ورزش که سال گذشته برای کشور افتخارآفرینی کردند با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و 230 میلیارد تومان پاداش این عزیزان است.

وی افزود: متولی المپیک، کمیته ملی المپیک است و وزارت ورزش هم کمک می‌کند خصوصا در رشته‌های المپیکی مانند کشتی، تکواندو و وزنه برداری.

وزیر ورزش گفت: استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود. ما کمیسیون ماده 5 باشگاه ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند.

هاشمی تصریح کرد: حق پخش تلویزیونی صرفا متعلق به دو باشگاه فوتبال تهران نیست بلکه متعلق به ورزش است و باید گره آن گشوده شود در برنامه هفتم این موضوع دیده شده است که به آیین نامه‌ای که با کمک وزارت ورزش و سازمان صداوسیما تنظیم می‌شود و به تصویب هیات دولت می رسد، حواله شده است. با حق پخش بسیاری از مشکلات ورود بخش خصوصی به ورزش حل می‌شود.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • شمسایی: شرط گذاشتم که اگر قهرمان شدیم، قراردادم تمدید شود
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد