Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:42:35 GMT

آب شرب 98 روستای سیل زده خوزستان قطع است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۰۴۳

آب شرب 98 روستای سیل زده خوزستان قطع است

اهواز - ایرنا - سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان گفت: سیلاب باعث قطع آب شرب یکهزار و 81 روستای خوزستان با جمعیت 320 هزار نفر شد که آب شرب بخشی از این روستاها وارد مدار شد اما همچنان آب 98 روستا قطع است.

عادل حرباوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آب شرب 51 هزار نفر در روستاهای خوزستان همچنان قطع است بیان کرد: آب شرب روستاهای سیل زده و مردم ساکن در اردوگاه های خوزستان توسط تانکر و بسته های آب بندی تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تاکنون 205هزار بطری آب بسته بندی شده میان روستاهای سیل زده توزیع شده است؛ همچنین 45 تانکر سیار آبرسانی وظیفه تامین آب شرب این نقاط سیل زده را برعهده دارند.
حرباوی گفت: روستاهای شوشتر، شوش، اهواز، باوی، اندیمشک، شادگان، دشت آزادگان و هویزه بیش از سایر شهرستان های خوزستان در سیلاب اخیر خسارت و قطعی آب داشته اند.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان ادامه داد: سیلاب های اخیر خوزستان سبب وارد آمدن خسارات سنگینی به تاسیسات آبرسانی روستایی شد، که برای جبران این خسارت ها به یکهزار و 260 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: تصفیه خانه ها، ابنیه، تابلو برق، خطوط انتقال، شبکه توزیع آب، اتاق پمپاژ، ترانس های برق، الکتروموتورهای پمپاژ آب خام، اسکله های آب خام و فیلتر های شنی از جمله واحدها و تاسیسات خسارت دیده این شرکت در خوزستان هستند که تاکنون هیچ اعتباری برای جبران خسارات وارد شده تخصیص نیافته است.
حرباوی گفت: جابجایی سطح الکتروپمپ های ایستگاه های برداشت آب خام حاشیه رودخانه ها، تهیه و نصب الکتروپمپ های جدید و کفکش، احداث سیل بند، ذخیره سازی آب شرب در مخازن موجود در تاسیسات آبرسانی و مدیریت مصرف، آبرسانی به روستاها از طریق تانکرهای سیار، توزیع بطری آب بسته بندی و نظارت مستمر بر تامین و توزیع آب شرب بهداشتی و افزایش نظارت کیفی از جمله اقدامات انجام شده توسط مجموعه آبفا روستایی در ایام وقوع سیلاب بوده است.
سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: 64 تیم اتفاقات آب، تعمیرات و نگهداری با جابجایی و ارتفاع سطح الکتروپمپ های آبرسانی از قطعی آب شرب چندین ساعته تعداد زیادی از روستاهای در مسیر رودخانه های مارون، دز، کرخه و کارون جلوگیری کردند.
وی با اشاره به نیازهای شرکت آبفا روستایی برای آبرسانی به روستاهای دچار بحران و در معرض بحران گفت: تهیه 300 مخزن ذخیره 500 هزار لیتری پلی اتیلن برای استقرار در سطح روستاهای فاقد آب و کمپ های استقرار سیل زدگان و تهیه 60 دستگاه تانکر سیار برای آبرسانی به روستاها بخشی از نیازهای فوری برای آبرسانی به مناطق است.
حرباوی ادامه داد: تهیه 10 دستگاه قایق،500 هزار بطری آب بسته بندی و احداث 30 اسکله آبگیر شناور برای جایگزینی ایستگاه های پمپاژ موجود در حاشیه رودخانه ها از جمله مهمترین نیازهای آبفا روستایی خوزستان در وضعیت بحرانی کنونی است.
به گزارش ایرنا افزایش دبی رودخانه های دز و کرخه که به دلیل بارش های سیل آسا در مناطق بالادست ، باعث آبگرفتگی تعداد زیادی از روستاها و زمین های کشاورزی حاشیه این رودخانه ها در خوزستان شد.
9887/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 آبفار خوزستان سيل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار

حسین برزگر مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴ طرح آبرسانی در بخش ناغان با بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح شد، گفت: طرح آبرسانی ۳۶۰ هکتاری روستای گل سفید به صورت نمادین افتتاح شد.

وی افزود: اصلاح حوضچه‌های روستای رحیم آباد، طرح آبرسانی آبشار علیا و سرتنگ محمودی از دیگر طرح‌های آبرسانی کشاورزی در بخش ناغان است.

بیشتر بخوانید

اجرای ۱۵ طرح کلان سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

برزگر اضافه کرد: بهره برداری از طرح گازرسانی روستای کهن دژ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان وآبرسانی به این روستا با بیش از یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش ناغان بهره برداری شد.

وی ادامه داد: همچنین کلنگ احداث مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در گهرو به زمین زده شد.

تسریع در تکمیل تونل زره، تهیه طرح هادی روستا‌های بخش ناغان و طرح تفصیلی شهر ناغان، تکمیل چهارخطه شلمزار از جمله مصوبات نشست شورای اداری بخش ناغان بود.

همچنین با حضور مدیران ۲۰ دستگاه اجرایی در سفر استاندار میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مردم بخش ناغان نیز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند