Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@07:55:32 GMT

ارائه آموزش‌های ویژه سفیران سلامت به ۲۰۰ هزار کرمانشاهی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۱۶۸

ارائه آموزش‌های ویژه سفیران سلامت به ۲۰۰ هزار کرمانشاهی

مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی استان کرمانشاه گفت: ۲۰۰ هزار نفر تحت آموزش‌های ویژه سفیران سلامت خانواده قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با  خبرنگار  مرصاد ، با بیان اینکه شعار هفته سلامت مراقبت‌های اولیه بهداشتی گامی به سوی پویش همگانی سلامت است، اظهار داشت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی طی هفته سلامت بر معرفی خدمات قابل ارائه در پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت برنامه ارائه خدمات اولیه بهداشتی در نقاط شهری تغییر کرده و از سال ۹۴ مانند روستاها که از سال ۶۴ مراقبت‌های فعال برای آنها انجام می‌شد این برنامه نیز در شهرها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی استان کرمانشاه گفت: در مرحله اول پرونده الکترونیک سلامت برای مردم تشکیل شد و در این میان مراقبت‌های بهداشتی برای گروه‌های سنی از نوزادی تا سالمندی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراقبت‌های اولیه بهداشتی شامل واکسیناسیون، مشاوره و آموزش، مراقبت‌های پیش از بارداری و حین بارداری و بعد زایمان، مراقبت‌های بهداشتی ویژه گروه جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال، مراقبت‌های ویژه میانسالان، تغییر سبک زندگی، مشاوره‌های روان شناسی و تغذیه، برنامه خود مراقبتی و تربیت سفیران سلامت در پایگاه‌های سلامت است.

شاه آبادی با بیان اینکه در هفته سلامت درصدد معرفی این خدمات به مردم جهت مراجعه آنها به پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت هستیم از برگزاری جشنواره روستای سالم و تقدیر از سفیران سلامت دانش آموز و خانواده‌ها که طی اجرای طرح تحول سلامت فعال بودند خبر داد.

وی عنوان کرد: درصدد هستیم تا سال ۱۴۰۰، ۷۰ درصد خانواده‌های کرمانشاهی دارای سفیران سلامت خانواده باشند و در این میان به یک عضو هر خانواده که حداقل هشت کلاس سواد داشته باشد آموزش‌های لازم داده و وی نیز به سایر اعضا انتقال خواهد داد.

مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی استان کرمانشاه با بیان اینکه تا سال قبل ۴۰ درصد خانواده‌های کرمانشاهی معادل ۲۰۰ هزار نفر تحت آموزش‌های ویژه سفیران سلامت خانواده قرار گرفتند عنوان کرد: همچنین با همکاری آموزش و پرورش ۴۲ هزار سفیر سلامت دانش آموز نیز در این میان تربیت شده است.

وی از پوشش ۳۷ درصدی ادارات استان جهت اجرای طرح خود مراقبتی برای ارتقای شاخص‌های سلامتی کارکنان خبر داد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتحی آشتیانی، در مراسم گرامیداشت روز روانشناس که در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به ارتباط نزدیک کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: کلینیک‌های مشاوره رز با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کلینیک‌های رز تا امروز خدمات بسیار خوبی در حوزه مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

فتحی آشتیانی از همکاری بیش از هزار روانشناس و مشاور در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که سبب گسترش خدمات مشاوره و ارتقای سطح بهداشت روحی و روانی اقشار کم برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هرگونه کمکی که کمیته امداد در حوزه تخصصی این سازمان نیاز داشته باشد، آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز مشاوره راه زندگی در مراکز استان‌ها تاکید کرد: در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان در حال ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف کمیته امداد هستند.

فتحی با بیان اینکه تعرفه خدمات مشاوره برای خانواده‌های نیازمند بالا است، گفت: این خدمات در مراکز کلینیک رز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

کد خبر 6091485

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها