Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - در جلسه هم انديشي اساتيد دانشگاه هاي زنجان با دست اندرکاران امور شهري موضوع خطوط حمل و نقل عمومي زنجان به بحث و بررسي گذاشته شد و در نهايت مبناي کار، نظر مردم و بازنگري در جزئيات طرح مد نظر قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، موضوع ساماندهي خطوط حمل و نقل درون شهري زنجان از ماه هاي آخر سال گذشته مطرح شد و شهرداري و شوراي شهر بر عزم خود جهت اجراي چنين طرحي تاکيد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اين اساس، اجراي به يکباره چنين طرحي سوي شهرداري زنجان پس از تعطيلات نوروزي امسال در شهر بحث هاي را در بين محافل عمومي به ويژه جامعه دانشگاهي داشت و حتي با واکنش ها و برخي نارضايتي هاي مردمي همراه بود.
اساتيد فن و برخي کسبه مخالفت خود را با روش مورد استفاده در طرح ساماندهي خطوط و حمل و نقل اعلام کردند و بر بازنگري مجدد آن تاکيد جدي داشتند.
همين وضعيت موجب شد که اين موضوع در جلسه اي با حضور استاندار و متوليان مربوطه بررسي و در خصوص بازنگري اين طرح تصميم گيري شد.
بر اين مبنا متوليان امور شهري نيز روز دوشنبه در نشست هم انديشي با اساتيد دانشگاه زنجان در خصوص اصلاح خطوط حمل و نقل عمومي زنجان ديدگاه هاي خود را مطرح کردند.
** طرح جديد حمل و نقل عمومي پس از اصلاح اجرايي مي شود
شهردار زنجان در اين جلسه گفت: اين طرح براي جمعيت شهري زنجان منافع زيادي دارد و بر اين مبنا پس از اصلاح و رفع نقاط ضعف اجرايي مي شود.
مسيح الله معصومي افزود: اعضاي شوراي شهر نمايندگان منتخب مردم هستندکه تجارب خود را در ارتباط با اجراي طرح هاي کميسيون هاي مختلف و حمل و نقل عمومي شهر زنجان بيان کرده اند.
وي اظهار داشت: تغيير و تحول محيط شهري و حمل و نقل عمومي با نظر شوراي ترافيک با تصويب و نظر شورا بوده و شوراي ترافيک شهرستان در تصويب طرح جديد حمل و نقل عمومي شهري دخالت داشتند.
اين مسئول ادامه داد: در اين طرح نظرات مردمي و شهروندان و حتي رانندگان اتوبوس شهري اهميت دارد و براي حل معضل ترافيک زنجان ساماندهي جديد حمل و نقل عمومي تعيين و تعريف شود.
وي اظهار داشت: خطوط سازمان اتوبوسراني در حوزه هاي مختلف و با لحاظ سرمايش و گرمايش و جلوگيري از آلايندگي هاي شهري و با امتيازات ويژه اي براي رانندگان تعيين شده است.
شهردار زنجان ادامه داد: تمامي ايستگاه هاي اتوبوسراني و اتوبوسها در اجراي طرح جديد حمل و نقل درون شهري مجهز به جي پي اس شده اند که در صورت تخلف رانندگان جريمه مي شوند.
وي اضافه کرد: در طرح فعلي هسته مرکزي شهر انباشته از اتوبوس هاي عمومي بوده و داراي نواقص و کمبودهايي است که بزودي اين مسائل برطرف مي شود.
معصومي افزود: ورود خودروهاي شخصي با ازدحام زياد به هسته مرکزي شهر معضلاتي دارد و بر اين اساس تعريف خطوط ويژه اتوبراسراني در زنجان ضروري است.
شهردار زنجان ادامه داد: اينکه گفته مي شود اجراي طرح جديد، موجب عدم رونق اقتصادي و فضاي کسب و کار مي شود، صحيح نيست و حتي عبور و مرور ماشين هاي آتش نشاني و خودروهاي امدادي براي مواقع ضروري در سطح شهر اهميت دارد.
وي يادآوري کرد: حل معضل ترافيک و تسهيل عبور و مرور خودروها در سطح شهر اهميت ويژه اي دارد و اجراي آنها هميشه با مشکلات متعددي همراه بوده است.
معصومي خاطر نشان کرد: در طرح ساماندهي خطوط حمل و نقل درونشهري عبور عابران پياده نيز در اجراي بهينه آن پيش بيني وکنترل خواهد شد.
**ساماندهي به يکباره نبوده است
رئيس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر زنجان نيز ادامه داد: برخي ها مي گوبند اين طرح يکباره اجرايي شده در صورتي که چارچوب اوليه اين طرح آبان سال گذشته کليد خورد.
حميد رضا حميدي افزود: در طرح ياد شده،خطوط ويژه و تغيير در حرکت اتوبوس ها بخش کوچکي از يک راهبرد شهري است که آرام سازي بافت مرکزي شهر و تبديل آن از ماشين محوري به سوي انسان محوري و قابل زيست کردن بافت مرکزي شهر را مد نظر قرار داده است.
وي اضافه کرد: طرح پياده راه سبزميدان اجرايي شد وهم اکنون برنامه ريزي براي خروج مطب پزشکان و ايجاد مراکز تجاري و خدماتي متعددي درحاشيه شهر نيز در دستور کار قرار گرفته است.
حميدي اظهار اشت: توسعه حمل و نقل عمومي تنها راه آرام سازي و قابل زيست کردن هسته مرکزي شهر است، يعني بايد شرايط و الگوي ترافيک شهر به گونه اي باشد که براي ساکنان آن شرايط بهتري فراهم شود.
رئيس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر زنجان ادامه داد: به اين مهم بايد توجه داشت که شهر زنجان متعلق به جمعيت 430 هزار نفري است و در اين ميان جامعه دانشگاهي اجازه ندهند افرادي براي منافع شخصي خود از اجراي طرح هاي مختلف در آن جلوگيري کنند.
حميدي افزود: جامعه دانشگاهي به پيشگيري از حواشي مربوطه در اين خصوص کمک کنند و در اين راستا براي موضوع ساماندهي خطوط حمل و نقل درونشهري جلسات متعددي برگزار شده که وقت و هزينه را زيادي را بخود اختصاص داده است.
به گزارش ايرنا، در اين نشست اساتيد دانشگاه هاي آزاد و زنجان با حمايت از کليت طرح به محوريت قرار دادن انسان در بازنگري طرح تاکيد کردند.
9646/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکردها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضاها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضاها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر منجر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

وی بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

وی ادامه داد: این ناهماهنگی به اعتماد مردم آسیب می‌زند و این مساله آنها را نگران می‌کند و باعث عدم همراهی و مشارکت مردم می‌شود، در نتیجه به پاشنه آشیل طرح‌های بازآفرینی شهری تبدیل می‌شود و بازآفرینی که با رویکرد جلب مشارکت مردم وارد شده از همین جا آسیب می بیند.

حیدری اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلاتی که در اجرا با آن مواجه هستیم این است که وقتی بافت تاریخی یک محله در حد امروزی می‌خواهد بازسازی شود و در عین حال ساختارهای کلی آن حفظ شود، به ناچار باید یک سری محدودیت‌ها اعمال شود و این با منافع مردم ایجاد تعارض می‌کند همچون که بر اساس قوائد بازآفرینی نمی‌توان ساختمان‌های جدیدی در بافت تاریخی ساخته شود.

وی ابراز داشت: نباید به بافت‌های تاریخی به عرصه‌هایی برای تولید مسکن نگاه کرد این عرصه تا جایی که امکان دارد باید بازآفرینی شود.

شهردار بوشهر با بیان اینکه در شهر بوشهر بافت‌های فرسوده حدود ۳۰۰ هکتار است گفت: مساحت بافت تاریخی بوشهر تقریباً ۳۵ هکتار است و باید با نگاه بازآفرینی به این مجموعه‌ها نگاه کرد.

کد خبر 6088413

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند