Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:57:19 GMT

مراسم هفته معلم در شهرستان قزوین باشکوه برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۷۵۵

مراسم هفته معلم در شهرستان قزوین باشکوه برگزار شود

به گزارش ایرنا محمد شفیعی عصر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قزوین با اشاره به فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: معلمان از نظر اقتصادی جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و با توجه به رسالت بزرگ آنها باید شان و جایگاه معلمی در جامعه حفظ شود.
وی با تاکید بر برگزاری با شکوه مراسم و برنامه های مربوط به بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از زحمات فرهنگیان، اضافه کرد: شورای اسلامی شهر قزوین در طول این مدت با اختصاص اعتبارات مالی برنامه های مناسب فرهنگی، هنری و اجتماعی در این زمینه برگزار کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شفیعی خواستار تداوم حمایت های مدیریت شهری از فرهنگیان شد و گفت: در سایر شهرها هم که اعتبار مالی چندانی وجود ندارد باید در حد توانایی برای بزرگداشت مقام معلم تلاش شود تا هیچ تبعیضی بین معلمان در سطح شهرستان اتفاق نیفتد.
سرپرست فرمانداری قزوین از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانواده در روز جمعه 14 اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: با توجه به تقارن این روز با ایام هفته معلم فرصت بسیار خوبی برای برجسته سازی و پررنگ کردن مقام معلمان و معرفی فرهنگیان برگزیده و منتخب فراهم شده است.
وی از آموزش و پرورش نواحی یک و دو قزوین خواست با ارایه لیستی از معلمان این دو ناحیه زمینه لازم برای هم اندیشی با مدیریت شهری جهت تجلیل از مقام این افراد به نحو مطلوب فراهم شود.
شفیعی با اشاره به برخی موانع قانونی و اداری در راه کمک های مالی از سوی مدیریت شهری، افزود: تلاش می کنیم طی نشستی با حضور استاندار موانع و مسایل دست و پاگیر در این زمینه رفع شود تا شورای شهر نیز با دستی بازتر امکان همکاری در این خصوص را داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با توجه به استقرار پایه دوازدهم برای نخستین بار در سال تحصیلی جاری و برگزاری آزمون نهایی این پایه در خردادماه امسال، این امتحانات باید به بهترین و منظم ترین شکل ممکن برگزار شود.
شفیعی گفت: اگرچه فرایند برگزاری چنین آزمون هایی با مقداری نگرانی میان دانش آموزان همراه است اما مزیت آن در این است که دانش آموزان را با نحوه برگزاری کنکور سراسری آشنا می سازد.
وی اضافه کرد: فرمانداری نیز در زمان امتحانات و تصحیح نتایج آزمون، تمهیدات لازم از جمله پشتیبانی انتظامی، خدمات حفاظتی و جلوگیری از فعالیت های عمرانی را خواهد اندیشید تا این آزمون به بهترین نحو برگزار شود.
7388* 6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرستان پیاده روی خانواده معلم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مستقر در منطقه جنوب استان بوشهر به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر دیر، غلامحسین مهران‌پور صبح امروز در آیین تجلیل از معلمان شهرستان دیر اظهار داشت: بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی در کشور، مقام معلم است و این معلم انسان‌ساز و قدردانی از این مقام شامخ به یک هفته نباید بسنده شود.

وی افزود: پیشرفت و سلامت جامعه به دست نیروی انسانی مؤثر و آن به دست آموزش و پرورش است.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جامعه فرهنگیان در تمام عرصه‌ها پیشگام و پیشرو هستند و جامعه باید قدردان معلمان باشیم.

معلمان مسیر روشن رشد و آگاهی را برای نسل آینده ترسیم می‌کنند

یونس باربرز در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلم اظهار داشت: تجلیل از مقام معلم در روز شهادت استاد مطهری، در اصل تکریم مقام علم‌آموزی که دین مبین اسلام و سیره نبی مکرم اسلام(ص) برای آن ارزش و اعتبار بسیار زیادی قائل است. امروز جامعه از معلمان به عنوان قشری فرهیخته و امانت‌دار آینده سازان کشور برای فردایی بهتر یاد می‌کنند، مردان و زنان که با تعلیم و تربیت جوانان ایران اسلامی، آنان را برای حضور در جامعه و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور آماده می‌سازد

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی، اساسی‌ترین کار، تعلیم و تربیت است خاطرنشان کرد: این رسالت بر عهده انسان‌های شریف، قانع و وظیفه‌شناسی قرار داده گرفته که از سر تعهد و دلسوزی، به پرورش نسل مومن و انقلابی پرداخته و در سنگر علم و دانش، به تربیت مدیران آینده کشور می‌پردازند.

فرماندار شهرستان دیر تصریح کرد: معلمان با تقویت فضایل اخلاقی، ارزش‌های انسانی و روشنگری دینی در ضمیر دانش‌آموزان، نسل فردا را از مفاسد اجتماعی و زشتی‌های جامعه دور نگه داشته و مسیر روشن رشد و آگاهی را برای آنان ترسیم می‌کنند.

شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند

عبدالحسین جهانگیری هم جایگاه معلم در توسعه و پیشرفت را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اهمیت دادن به معلمان، نویدبخش آینده‌ای روشن برای همه اجتماع است.

وی افزود: در جای جای و همه عرصه‌ها این معلمان هستند که نقش مهم را برعهده دارند و نیک سرشتی و مسئولیت‌پذیری و هدفمند بودن را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند. معلم رکن مهم آموزش و پرورش است. معلم اضافه بر توجه به موارد آموزشی، اهداف اخلاقی و دینی و اجتماعی برعهده دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیر با تأکید بر توجه به پرداخت مطالبات این اداره گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مستقر در منطقه به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش و حتی به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خود نسبت به آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

جهانگیری اضافه کرد: تاکنون به مکاتبات و تذکرات بسنده کرده‌ایم، ولی از این پس از طریق قانونی و اعلام عمومی عمل خواهیم کرد.

معلمان هویت‌ساز هستند

حجت‌الاسلام سید علی حسینی هم با قدردانی از تلاش آموزش و پرورش بیان کرد: قدردانی از معلمان وظیفه آحاد مردم است و در جهت ارتقا این جایگاه تلاش شود.

وی افزود: اگر به جایگاه معلمان واقف و شناخته شود، آینده تعلیم و تربیت جاذبه پیدا می‌کنند.

امام جمعه دیر ضرورت احترام معلمان را مهم دانست و گفت: معلمان هویت‌ساز هستند و آنان انسان‌های خلاق و مبتکر پرورش می‌دهند.

تجلیل از معلمان دیر

در این مراسم از 5 معلم نمونه، 7 فرهنگی بازنشسته، 7 معلم شاخص و 10 معلم بازنشسته که امسال همکاری کردند, تجلیل شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • تجلیل از معلمان پیشکسوت و فداکار اصفهانی در صحن علنی شورا
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه