Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در نشست خبری هفته جوان، در خصوص ازدواج جوانان و اقدامات انجام شده توسط معاونت جوانان گفت: تاکنون کارگاه‌های آموزشی ازدواج متعدد در این زمینه برگزار شده و شاهد تأثیری گذاری خوب این کارگاه‌ها و استقبال جوانان مجرد و متأهل از دوره‌ها بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی ۹ ماه اول سال ۹۷ بیش از ۴ هزار کارگاه آموزشی ازدواج برای جوانان برگزار شده که ۱۳۷ هزار نفر نیز در آن شرکت کرده اند، افزود: برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی نیز جزو اقدامات معاونت جوانان بوده که تمرکز خود را علاوه بر مرکز استان‌ها بر روی شهرستان‌ها نیز قرار داده و این دوره‌ها را در شهرستان‌های کوچک نیز برگزار کرده‌ایم.

کریمی گفت: تاکنون نیز ۴۲۹ کارگاه مهارت‌های ازدواج و خانواده در شهر‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار شده است.

وی افزود: امسال نیز این برنامه به صورت ویژه و با رویداد‌های خاص برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه بر اساس همکاری با سازمان اجتماعی وزارت کشور از افراد بی بضاعت برای استفاده از خدمات مشاوره حمایت می‌شود، ادامه داد: از صندوق تسهیلات امید نیز برای ارتقا مراکز مشاوره استفاده شده است.
کریمی افزود: مراکز تخصصی مشاوره ازدواج نیز افزایش یافته تا شرایط استفاده از خدمات آن‌ها برای همه جوانان تسهیل شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ نیز از محصولات رسانه‌ای با موضوع ازدواج، کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی حمایت خواهیم کرد و برای آن اعتبار در نظر گرفته‌ایم، ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور تحت امر کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق منعقد شده است.

کریمی گفت: شیوه نامه عملیاتی این تفاهم نامه برای اجرا در ۱۴ استان کشور ابلاغ شده و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی با بیان اینکه تولید محتوا در حوزه خانواده و ازدواج و نشر در فضای مجازی ازجمله برنامه‌های پیش رو در حوزه ازدواج جوانان است، افزود: حمایت از مجامع خیرین ازدواج و تقویت آن‌ها نیز از اقداماتی است که در سال جدید در این حوزه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوانان ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نوزدهمین رویداد ملی جامعه پرداز با حضور حجت الاسلام و المسلمین متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان و تشکل‌ها و سمن‌های مرتبط با حوزه خانواده و ازدواج در روز‌های ششم و هفتم اردیبهشت در استان گلستان برگزار شد.

متقی‌فر گفت: در این رویداد مجموعه‌های فعال در عرصه زنان، خانواده و جمعیت شناسایی و تولیدات و محصولات و خدمات هر مجموعه به بقیه‌ی مجموعه‌ها معرفی شدند.

وی همچنین گفت: در گام بعدی بر اساس نظام مسائل استانی و با مشاوره و راهنمایی اساتید رویداد، شروع به طراحی عملیات می‌کنند.

رویداد ملی«جامعه پرداز» محلی برای تجمع و هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری و شبکه‌سازی تشکل‌های حوزه خانواده و همچنین شناسایی مسأله‌های اصلی حوزه خانواده است.

در برگزاری رویداد جامعه پرداز، ۳۰ تشکل فعال حوزه خانواده و ازدواج، جمعیت و هویت زن در رویداد ملی جامعه پرداز که به صورت مشترک توسط وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده برگزار شده است، حضور داشتند.

در این طرح بعد از شناسایی مجموعه‌های فعال مردمی در هر استان، رویدادی برای شناختن و شناساندن این مجموعه‌ها برگزار می‌شود تا با هم افزا شدن این مجموعه‌های مردمی بتوان عملیات‌های مشترکی را رقم زد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور