Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@01:45:02 GMT

آتش سوزی گسترده در کلیسای نوتردام پاریس

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۵۰۰

آتش سوزی گسترده در کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای قدیمی «نوتردام» در مرکز شهر پاریس، پایتخت فرانسه دچار آتش سوزی شد و سقف آن فرو ریخت.به گزارش رویترز، «آن ایلداگو» شهردار پاریس در پیامی توئیتری اعلام کرد که حریق شدیدی در کلیسای نوتردام رخ داده و این در حالی است که دلیل اصلی این آتش سوزی، هنوز مشخص نیست و کانال ۲ تلویزیون فرانسه گزارش داد که پلیس این حریق را به عنوان یک «حادثه» بررسی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امانوئل مکرون، رئیس جمهور در واکنش به این حادثه، اعلام کرد که از مشاهده حادثه حریق در نوتردام، بسیار غمگین شده است. 

 

اداره آتش نشانی پاریس گفته که عملیات گسترده ای برای مهار حریق آغاز شده است. همچنین یکی از مقام های شهرداری پاریس گفت که محل آتش سوزی تخلیه شده است.

اداره پلیس پاریس نیز گفته است این حادثه تلفات انسانی نداشته، اما اشاره ای به مجروحان حادثه نکرده است.

 

قدمت کلیسای نوتردام به قرن دوازدهم میلادی بازمی گردد و هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر است. این کلیسا در رمان «گوژپشت نوتردام» نوشته 'ویکتور هوگو' نویسنده فرانسوی جایگاه مهمی یافته و از این جهت معروف شده است.

 

این کلیسای درحال مرمت بود که این آتش سوزی شروع شد و گفته می شود که بسیاری از مجسمه های برنزی هفته پیش از کلیسا خارج شده بود.

 

دونالد ترامپ در واکنش به آتش سوزی در نوتردام در توئیتی نوشت: تماشای آتش سوزی گسترده در کلیسای نوتردام پاریس وحشتناک است و باید به سرعت وارد عمل شد. 

دونالد توسک؛ رئیس شورای اروپا نیز در توئیتی نوشت: نوتردام پاریس، نوتردام همه اروپاست و امروز همه ما با پاریس هستیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشیار دوم وحید شادی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲:۴۴ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه، حریق در یک انبار لوازم استوک خودرو به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله ۱۶ آتش نشان به همراه ۶ خودروی اطفاء حریق از ایستگاه‌های ۱۴، ۳۵ و ۵۳  به محل حادثه واقع در توس ۷۵ اعزام شدند. 

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: همکاران پس از حضور در محل بلافاصله عملیات اطفا را آغاز و حریق را کنترل کردند. 

وی با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه مصدومی نداشته است، ساعت پایان این عملیات را ۳:۱۹ دقیقه بامداد اعلام کرد و اظهار نظر در خصوص علت دقیق حادثه را منوط به بررسی‌های کارشناسی دانست. 

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟