Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در جدیدترین آمار خود درباره تعداد قربانیان درگیری‌ها در طرابلس لیبی اعلام کرد از زمان آغاز حمله نظامی نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر (فرمانده ارتش ملی لیبی) به طرابلس (۴ آوریل - ۱۵ فروردین) دست کم ۱۴۷ نفر کشته و ۶۱۴ تن دیگر زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر هماهنگی عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد هم با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتر خود اعلام کرد با آغاز درگیری‌ها در پایتخت لیبی بیش از ۱۸ هزار نفر آواره شده اند و تاکنون تنها شش هزار نفر در لیبی کمک‌های انسانی دریافت کرده اند.

درگیری‌های شدید در بخش‌های جنوبی طرابلس میان نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیه حفتر و نیرو‌های وابسته به دولت وفاق ملی لیبی (مورد قبول جامعه بین المللی) از تاریخ ۴ آوریل (۱۵ فروردین) ادامه دارد.

این در حالی است که سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواسته است خویشتنداری کرده و از حمله به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس‌ها و نیرو‌های امدادرسان و کادر پزشکی پرهیز کنند.

بر اساس گزارش سازمان ملل تیم‌هایی از جراحان وابسته به این سازمان برای مداوای زخمی‌ها در بیمارستان‌های طرابلس حضور دارند.

کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز در حساب توئیتر خود اعلام کرد این سازمان به منظور کمک به زخمی‌ها در مناطق درگیری در طرابلس به ویژه در محله‌های عین زاره و قصر بن غشیر در جنوب پایتخت، تجهیزات پزشکی فوری در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است.

کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افزود با وخامت اوضاع میدانی و افزایش تعداد قربانیان در طرابلس زیرساخت‌های پزشکی به شدت نیازمند دریافت کمک هستند.

علاوه بر درگیری‌های شدید میدانی، یکی از طرفین درگیر هر روز اقدام به حمله هوایی می‌کند و طرفین درگیری یکدیگر را به حمله به غیرنظامیان متهم می‌کنند.

نیرو‌های وابسته به دولت وفاق ملی لیبی روز یکشنبه اعلام کردند یک فروند جنگنده متعلق به نیرو‌های خلیفه حفتر را سرنگون کرده‌اند. اما یک منبع نظامی وابسته به خلیفه حفتر با تایید ناپدید شدن یک فروند جنگنده، علت سقوط آن را نقص فنی اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی بی‌سابقه بوده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام آقاجانپور، در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام در سازمان اتکا، با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا از اسلام، قرآن، ارزش‌ها و میهن اسلامی در برابر سلطه‌گران و زورگویان دفاع کنند، اظهار داشت: استقلال، عزت و شرف این کشور مرهون خون پاک شهداست؛ شهدایی که زندگان تاریخ هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح درخصوص چرایی خاک‌سپاری شهدا در شهر‌ها و ادارات، گفت: شهدا نماد‌های هدایت هستند؛ لذا کارمندان هر روز صبح وقتی در سازمان‌ها حضور پیدا می‌کنند، این امکان برایشان وجود دارد که بر سر مزار شهدا بروند و بگویند که ما بر سر همان عهد و پیمانی که شما با خدا بستید و رفتید تا اسلام، قرآن و حاکمیت ارزش‌های اسلامی بماند، هستیم و مسیر شما را با قوت ادامه می‌دهیم و از هیچ قدرتی نمی‌هراسیم.

 حجت‌الاسلام آقاجانپور، با اشاره به آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»، افزود: کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند و مرده، کسانی هستند که به فکر مادیات و زرق و برق‌های دنیا بوده و پا روی ارزش‌ها می‌گذارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح همچنین با اشاره به آیه «وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَلا هُم یَحزَنونَ»، بیان کرد: راه حفظ استقلال و عزت کشور، راه شهداست؛ بنابراین باید در این راه مقاومت و ایستادگی کنیم و در برابر عربده‌کشی‌های نظام سلطه، هیچ هراسی به خود راه ندهیم. 

حجت‌الاسلام آقاجانپور با تأکید بر اینکه امروز ملت، جوانان و نیرو‌های مسلح مقتدر ما، با دریافت پیام شهیدان و وصیت‌نامه آن‌ها مبنی بر اطاعت از ولی‌ امر مسلمین، در اوج اقتدار قرار دارند، عنوان کرد: امروز ایران اسلامی به جایگاهی رسیده است که دشمنانش جرأت تعرض به آن را ندارند؛ چراکه قدرت کشورمان را می‌دانند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پایان با اشاره به اینکه رهبر انقلاب عملیات «وعده صادق» را ظهور و بروز اراده ملت ایران در نظام بین‌الملل دانسته‌اند، گفت: عملیاتی همچون وعده صادق نه‌تنها در تاریخ ایران سابقه ندارد، بلکه در غرب آسیا نیز سابقه ندارد که کشوری متجاوزان را اینگونه به‌شدت تنبیه کند؛ این در حالی است که در عملیات وعده صادق، ۱۰ کشور دنیا به رژیم صهیونیستی کمک کردند؛ اما ما با موشک‌های خود، رژیم اشغالگر قدس را هدف قرار دادیم.

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی بی‌سابقه بوده است
  • نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • تظاهرات دانشجویان دانشگاه طرابلس لیبی در حمایت از غزه
  • درگیری شدید نیرو‌های قسام با نظامیان رژیم اشغالگر در شرق رفح
  • کارشناس آمریکایی:‌ غرب باید با روسیه مذاکره کند
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است