Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – 'محمد عبدالسلام' رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله یمن روز دوشنبه گفت که مواضع کشورهای انگلیس و آمریکا درقبال یمن باعث طولانی شدن جنگ شده است.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، عبدالسلام گفت: تعجبی ندارد که ازسوی انگلیس یا آمریکا مواضعی اتخاذ شود که باعث طولانی شدن جنگ شده و آن هم با هدف تضعیف یمن و خدمت به طرح های این دو کشور در منطقه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله در ادامه گفت که مارتین گریفیتس نماینده انگلیسی سازمان ملل متحد در امور یمن خواسته های کشورش را از طریق تریبون سازمان ملل متحد اجرا می کند و بی طرف نیست.
پیش تر فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن به 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن و اعضای پارلمان وی به خاطر برگزاری جلسه پارلمان در شهر سیئون واقع در شرق یمن تبریک گفته بود.
روز شنبه پس از 4 سال و برای نخستین بار، پارلمان دولت مستعفی یمن با حضور منصور هادی جلسه تشکیل داد.
این جلسه در شهر «سیئون» واقع در استان حضرموت برگزار شد.
پیش تر کابینه منصور هادی چندین بار تلاش داشت جلسات پارلمان خود را در استان عدن (جنوب یمن) برگزار کند که این امر با کارشکنی عناصر شورای انتقالی جنوب یمن ( وابسته به امارات) حاصل نشد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک شهید شده اند که بیشتر این کودکان بر اثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.
شمار زیادی از این شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
شبک**9365**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انصارالله يمن آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، «سجیع عطیه» از نمایندگان پارلمان لبنان در گفت و گویی رادیویی تاکید کرد: اواخر هفته جاری و یا نهایتا هفته آینده زمانی تعیین کننده برای توافق درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان است.

وی در ادامه افزود: فراکسیون اعتدال ملی لبنان در روزهای آینده نتیجه رایزنی های خود درباره موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید را اعلام خواهد کرد، همزمان با این مساله قرار است که «جبران باسیل» رهبر جریان ملی آزاد با «سمیر جعجع» رئیس حزب قوات لبنانی دیدار و گفت و گو داشته باشد.

وی تاکید کرد: اعضای فراکسیون اعتدال ملی همچنین در روزهای آینده دیداری با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان خواهند داشت و در این جلسه به طور جدی درباره خروج از خلاء ریاست جمهوری رایزنی خواهند کرد.

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به وجود فشارهایی از سوی فرانسه و آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان و خروج از خلاء طولانی ریاست جمهوری، تاکید کرد: من از گروه های سیاسی لبنانی می خواهم که با در نظر گرفتن منافع ملی موانع را کنار گذاشته و مسیر را برای انتخاب رئیس جمهور جدید هموار کنند.

کد خبر 6086726 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان