Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:11:32 GMT

زمان آغاز فروش گوشت نیمایی در فروشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۴۳۷

زمان آغاز فروش گوشت نیمایی در فروشگاه‌ها

خبرگزاری تسنیم: همزمان با افزایش قیمت گوشت در بازار، دولت تصمیم به مداخله در بازار گرفت و از طریق عرضه گوشت با قیمت دولتی تلاش کرد بازار را مدیریت کند.

گوشت‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده بودند، از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای که مسئول توزیع گوشت تنظیم بازاری بودند، بین مردم توزیع شد.

ولی از چند روز قبل رسماً فروش گوشت تنظیم بازاری در این فروشگاه‌ها متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاهدات میدانی تسنیم از سطح شهر حکایت از آن دارد که به تازگی برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با درج اطلاعیه‌ای با این مضمون که " در این فروشگاه گوشت تنظیم بازاری توزیع می‌شود" نسبت به فروش گوشت تنظیم بازاری اقدام می‌کنند، اما قیمت فروش این گوشت‌ها با دور قبل تفاوت دارد.

فروشگاه‌ها می‌گویند: دور جدید فروش گوشت تنظیم بازاری در حالی آغاز شده که این گوشت‌ها با ارز نیمایی وارد شده اند و طبیعتاً گرانتر از گوشت‌هایی هستند که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شدند؛ بنابراین زین پس گوشت تنظیم بازاری با ارز نیمایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود. برخی از این فروشگاه‌ها اعلام کرده اند که از اول اردیبهشت گوشت تنظیم بازاری با ارز نیمایی فروخته می‌شود.

کسب اطلاع تسنیم حکایت از آن دارد که گوشت گوساله تنظیم بازار که یکی از شرکت‌ها قبلاً با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد کرده بود هنوز در بازار هست، ولی تا ۵ روز دیگر قطع می‌شود.

توقف واردات گوشت قرمز با ارز ۴۲۰۰ تومانی غیر قانونی است

منبع: فردا

کلیدواژه: توزیع گوشت فروش گوشت ارز نیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند