Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری بوشهر باید از سوی شهرداری مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، کیوان هاشم‌ زاده روز دوشنبه در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: در این حوزه یکی از مهمترین نقدها، وجود مسافرکش‌های شخصی فراوان در سطح شهر بوشهر است که این مهم از دو وجه به عنوان فرصت و تهدید قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اقدام به مسافرکشی بدون مجوز از یک منظر تهدیدی برای امنیت مردم و از طرف دیگر ممانعت از فعالیت مسافرکش‌های شخصی ایجاد کننده اختلال در جابه جایی مردم است.
هاشم‌زاده تاکید کرد: تا زمانی که ناوگان فرسوده شهری نوسازی نشود و به اندازه کافی تاکسی در شهر نباشد چاره‌ای نداریم که از هرگونه فشار روی مسافرکش‌های شخصی جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: تاکسی‌های شهر بوشهر درزمینه تامین وسائل یدکی مشکل دارند که باید راهکارهایی اندیشه شود تا با تامین قطعات، باری از دوش رانندگان تاکسی برداشته شود.
هاشم زاده بیان کرد: اگر تاکسی به اندازه کافی در شهر وجود داشته باشد و به سمت نوسازی برود ممانعت از فعالیت تاکسی‌های شخصی کار سختی نخواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با تاکید بر جلوگیری از مسافرکش‌های بدون مجوز افزود: براساس قانون ممانعت از فعالیت مسافرکش‌های شخصی در حیطه وظایف پلیس است.
ابوذر دهدار افزود: در کنار نوسازی سیستم حمل و نقل شهری در بخش تاکسی‌های شهری، نیاز است در شورای تامین موضوع مطرح و زمینه جلوگیری از فعالیت مسافرکش‌های شخصی توسط پلیس به همراه هدایت آنها به پارکینگ انجام شود.
وی اظهارداشت: یکی از خواسته‌های تاکسی داران از شهرداری و شورای شهر افزایش کرایه‌ است که هر نوع افزایش قیمت باید در یک چارچوب کارشناسی انجام شود.
دهدار گفت: نیاز است برای رفع مشکلات تاکسی‌های شهری، گام‌های اساسی برداشته شود که البته شورا و شهرداری خود را در این زمینه مسئول می‌دانند.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نوسازي ناوگان حمل و نقل بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر و تحول در ناوگان حمل و نقل شهری یزد

ایسنا/یزد رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اظهار کرد: در دو سال گذشته اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان حمل و نقل اضافه شد و اتوبوس‌های با عمر بالا از ناوگان خارج شدند.

«مهدی فعالی» در این باره گفت: از سال ۱۴۰۰ اقداماتی برای آسیب شناسی پایین بودن استفاده شهروندان از حمل ونقل همگانی انجام و دلایل عدم استفاده مردم از اتوبوس مشخص شد.

وی افزود: برنامه‌هایی در رابطه با سخت افزاری مثل تاکسی، اتوبوس و امور پایانه‌ها باید مورد رسیدگی قرار می‌گرفت تا مردم استقبال بیشتری داشته باشند و در کنار آن امور نرم افزاری مختلفی انجام شد که از جمله آن می‌توان به هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل همگانی اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: در دو سال گذشته اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان اضافه شد و اتوبوس‌ها با عمر بالا از ناوگان خارج شدند.

فعالی در پایان افزود: در سال ۱۴۰۰ میانگین عمر اتوبوس‌ها ۱۳/۵ سال بود که تا سال ۱۴۰۲ باید به ۱۵/۵ سال افزایش پیدا می‌کرد، اما نه تنها افزایش نیافت بلکه توانستیم عمر متوسط اتوبوس‌ها را با توجه به نوسازی و بازسازی به ۱۲ سال کاهش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییر و تحول در ناوگان حمل و نقل شهری یزد
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد