Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و امارات نمی‌گذارند تا اهداف ملت الجزایر به نتیجه برسد، گفت: الجزایر، لیبی و سودان مستحکم پیگیر آرمان‌های انقلابی خودشان هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «سید امیر موسوی» شب گذشته (دوشنبه ۲۶ فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع تحولات شمال آفریقا از الجزایر تا سودان می پرداخت از کشورهای الجزایر، لیبی و سودان به عنوان مستعمره سه قدرت اروپایی وحشی یاد کرد و در توضیح این موضوع گفت: «الجزایر مستعمره فرانسه، لیبی مستعمره ایتالیا و سودان مستعمره انگلیس بوده است از این رو هر سه ملت انقلابی هستند و بسیار مستحکم پیگیر آرمان‌های انقلابی خودشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه کشورهای الجزایر، لیبی و سودان دارای فرهنگی قرآنی و صوفی مسلک هستند، ادامه داد: «در سودان ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن هستند.»

 

وی با اشاره به نقش امارات در هدایت تحولات اخیر گفت: «این کشور در این تحولات به نوعی دخالت مستقیم دارد. در سودان آمریکا و امارات اجازه نمی‌دهد سودانی‌ها از ائتلاف علیه یمنی‌ها جدا شود از این رو عربستان، امارات، انگلیس و فرانسه در این قضیه فعال هستند به طوری که آنها نمی‌خواهند تجربه‌ تونس و مصر در سودان و الجزایر تکرار شود.»

 

موسوی ادامه داد: «در پنج، شش سال اخیر بسیاری از پروژه‌های نظامی در اختیار امارات قرار گرفته است. در سودان، اماراتی‌ها و سعودی‌ها کودتا کردند به طوری که قانون اساسی را معلق نگه داشتند و گام به گام حرکت کردند از این رو امارات و عربستان اجازه نمی دهند ملت سودان در خیابان‌ها باقی بمانند.»

 

وی با اشاره به وجود احزاب سنتی ۷۰ ساله در سودان در تحلیل وجود یا عدم وجود این تشکل ها در دو کشور مورد بحث دیگر گفت: «در الجزایر چنین چیزی وجود ندارد و از این رو حضور مردم در خیابان‌ها مهم و سرنوشت ساز است. در این کشور دو پرچم بربر‌ها و الجزایر برافراشته می‌شود به طوری که بربر‌ها حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت الجزایر را تشکیل می‌دهد و آن‌ها تسلط زیادی بر روی مسائل اجتماعی و دولتی دارند و از سوی فرانسه حمایت می‌شود.»

 

موسوی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تحمل کشور‌های بزرگ را ندارد، گفت: «آنها می‌خواهند همه مثل قطر و بحرین شوند به طوری که در عراق و سوریه هزینه‌های زیادی کردند. رژیم صهیونیستی و امارات نمی‌گذارند تا اهداف ملت الجزایر به نتیجه برسد، زیرا به نتیجه رسیدن اهداف ان ملت به معنای پیوستن به محور مقاومت است، آنها خواهان برقراری رابطه جدی با ایران هستند

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری «عباس خامه یار» با اشاره اینکه آمریکا و غرب به دنیال ایجاد یک نقشه جغرافیایی جدید است که طرح اولیه آن از سوی «عمر البشیر» صورت گرفت، گفت: «عمر البشیر نقش مشخص و آشکاری در تجزیه سودان دارد و مردم خواستار محاکمه وی هستند.»

 

کارشناس روابط بین الملل در تحلیل قیام های صورت گرفته در منطقه گفت: «پرچم ها و شعارها به نفع محور مقاومت و فلسطین بوده است و اگر رهبران جنبش ها و جریان ها آگاه باشند می‌تواند این موضوع سبب گسترش جبهه مقاومت شود. چند ماه پیش تظاهرات و اعتراضات مردمی را در اردن شاهد بودیم که تا حدودی مدیریت شد.عوامل مختلف داخلی و خارجی در این تظاهرات‌ها دخیل است از این رو نباید مسائل داخلی را نادیده گرفت به طوری که در هر سه کشور سودان، لیبی و الجزایر اکثرا نظامیان حاکم بودند.»

 

خامه یار ادامه داد: «در کشور‌های عربی آفریقایی احتمال قیام مردمی وجود دارد. این گونه کشور‌ها سازمان یافته هستند و احزاب دیرینه‌ای دارند. در سودان پاتک‌های بزرگی از سوی کشور‌های دیگر انجام می‌شود که به صورت جدی باید به آن توجه کرد.»/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خسارت سیل خبرگزاری شبستان سپاه پاسداران مسابقات قرآن کریم قرآن کریم بارندگی و سیلاب الجزایر امارات اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.

به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این بیانیه، گروه‌های مقاومت عراقی روز سه‌شنبه برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه (۲۳ بهمن)، ۲ حمله علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از دولت عراق می‌خواهیم که همه اقدامات مقتضی را برای دفاع از نیرو‌های آمریکایی مستقر در این کشور و تضمین امنیت آن‌ها انجام دهد.

این بیانیه می‌افزاید: اگر حملات شبه‌نظامیان به نیرو‌های آمریکایی ادامه یابد، ما مانند گذشته در دفاع از نیرو‌های خود تردید نخواهیم کرد.

ضیاء رشوان رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر بامداد امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی گفت که ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره مذاکرات قاهره و تل آویو پیرامون حمله احتمالی (رژیم) اسرائیل به رفح دروغ است.

رشوان افزود: قاهره بار دیگر مخالفت کامل خود با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح را تکرار می‌کند.

وی اضافه کرد: یورش زمینی به رفح به قتل عام، تلفات انسانی بسیار و ویرانی گسترده منجر خواهد شد.

سامح الشکری وزیر خارجه مصر نیز در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

این درحالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب مدعی شد که ارتش این رژیم به زودی به رفح حمله خواهد کرد.

«ایتای بلومنتال» تحلیلگر نظامی صهیونیست، گفت: براساس طرح آماده شده برای حمله به رفح، ارتش (رژیم صهیونیستی) از بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن این منطقه می‌خواهد به اردوگاه‌های ایجاد شده در مرکز و جنوب نوار غزه بروند.

وی افزود: هزاران چادر در این مناطق از سوی سازمان‌های کمک رسان بین المللی و دیگر کشور‌ها برای ساکنان رفح برپا شده است.

بلومنتال اضافه کرد: براساس طرح (رژیم) اسرائیل که به اطلاع آمریکا و برخی کشور‌های منطقه نیز رسیده است، عملیات ارتش در رفح در چند مرحله و براساس تقسیم بندی شهر رفح به مناطق مختلف انجام می‌شود.

وی گفت: مسئولان اسرائیلی پیش بینی می‌کنند که جابجایی کامل ساکنان رفح ۴ تا ۵ هفته به طول انجامد.

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس