Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:05:50 GMT

وسایل سرمایشی برای اردوگاه‌های سیل‌زدگان نیازی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۷۲۱

وسایل سرمایشی برای اردوگاه‌های سیل‌زدگان نیازی ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری شامگاه دوشنبه در نشست با نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در اهواز اظهار کرد: در بحران سیلاب اخیر برای خوزستان، سپاه و ارتش حضور فعالی دارند و به شدت با هم هماهنگ هستند.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای هلال‌احمر افزود: در کنار هلال‌احمر، تشکیل ستاد مردمی هم احساس می‌شد که این ستاد در محل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در خوزستان فعال‌شده تا کمک‌های مردمی را به سیل‌زدگان برسانیم؛ به نوعی مکمل کارهای هلال‌احمر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه‌های علمیه استان خوزستان با اشاره به اینکه مناطقی مثل شوش، دزفول، شوشتر، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، حمیدیه و اهواز همه درگیری‌هایی ناشی از سیلاب را دارند، تصریح کرد: در حال حاضر خنک‌سازی چادرهای اسکان سیل‌زدگان خوزستان امکان‌پذیر نیست و متأسفانه این گرما کشنده است.

آیت‌الله جزایری با اشاره به اینکه ظرف یک ماه نمی‌توان معجزه کرد و هنوز هم خانه‌های بسیاری پر از آب هستند، ادامه داد: برای اسکان خوب مردم سیل‌زده با توجه به گرما و لزوم تأمین وسایل سرمایشی می‌توان از مدارس استان که ظرفیت اسکان یک میلیون دانش‌آموز را دارند، استفاده کرد تا خانه‌های آنها به حالت اول برگردد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالای ۱۵۰ هزار نفر در اردوگاه‌های اضطراری اسکان یافته‌اند، گفت: حدود سه اردوگاه بزرگ با کولر داریم که امکان جابجایی مردم به این اردوگاه‌ها باید فراهم شود تا در مکانی خنک اسکان داشته باشند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان خوزستان تصریح کرد: رئیس ائمه جماعات کشور هم که از تهران به خوزستان سفر کردند، طی بازدید از نقاط اسکان اضطراری اعلام کردند که در صورت فراهم شدن اسکان در اماکنی سرپوشیده امکان ارسال کولر برای خنک‌سازی را دارند تا به هر حال این قائله تابستان را پشت سر بگذاریم.

جزایری با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت سالن‌های ورزشی و استادیوم‌های سرپوشیده چند هزار نفری یا اردوگاه‌های اسکان دائم هلال‌احمر هم استفاده کرد، گفت: باید هرچه سریع‌تر مردم از این چادرهای گرم به اماکنی با امکانات سرمایشی و خنک منتقل شوند.

کد خبر 4592081

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل خوزستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم

اپراتور هلال احمر قم در پی تماس تلفنی یک فرد با شماره ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر)، مبنی بر پریدن شیر در گلوی نوزاد و بند آمدن راه نفسش، با راهنمایی‌های خود جان نوزاد را نجات داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075141 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم