Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آستارا - ايرنا - مديرکل بنادر و دريانوردي گيلان گفت: بندرهاي انزلي و آستارا با وجود تحريم هاي دشمنان، به فعاليت اقتصادي خود ادامه مي دهند و فعالان حوزه تجارت، مشارکت خود را در اين راستا افزايش دهند.

به گزارش خبرنگار ايرنا حميدرضا آبايي عصر دوشنبه در فرمانداري آستارا افزود: بندرهاي انزلي و آستارا در توسعه حمل و نقل دريايي نقشي ويژه دارند و بايد از ظرفيت آنها براي رونق توليد و اقتصاد استان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: فعال کردن کد گمرکي منطقه ويژه اقتصادي بندر آستارا در اولويت قرار دارد و امروز براي اين منظور از تاسيسات آن بازديد شد.
آبايي بيان کرد: ساختمان گمرک و زيرساخت هاي الکترونيک به عنوان بستر منطقه ويژه اقتصادي بندر آستارا آماده است و براي آغاز فعاليت رسمي منطقه، بايد اداره کل گمرک اين شهرستان تجهيزات لازم را در ساختمان مستقر کند.
فرماندار آستارا هم گفت: اين شهرستان با مرزهاي دريايي، زميني و ريلي به کانون بنادر تجاري و اقتصادي تبديل شده و تکميل زيرساخت ها متناسب با ظرفيت ها ضروري است.
حسن رستم زاد افزود: طبق تاکيد استاندار گيلان، با اتصال منطقه ويژه اقتصادي آستارا به بارانداز راه آهن اين شهرستان، اقتصاد و حمل و نقل کالا متحول خواهد شد.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت نخستين بندر بخش خصوصي کشور و نزديک ترين مسير حمل و نقل بين آسيا، آفريقا و اروپاست و براي تخليه و بارگيري کشتي هاي دو هزار و 500 تني طراحي شده و بعد از تکميل، يک ميليون و 500 هزار تن از ظرفيت آن با يک اسکله به تخليه و بارگيري سوخت و مواد نفتي و دو ميليون تن به ساير کالاها اختصاص خواهد يافت و ظرفيت پذيرش همزمان پنج کشتي در پنج اسکله را خواهد داشت.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شده است ، افزود: در حال حاضر سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شدن ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.
مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط این اداره‌کل، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی در این استان خبر داد.
محسن حیدری تاکیدکرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.
وی عنوان کرد: از بعدازظهر امروز تا شب پنجشنبه ، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد؛ کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.
وی بیان کرد: کشاورزان در این مدت از محصولات کشاورزی محافظت و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند. همچنین احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و دریایی انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر