Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:19:54 GMT

ارسال ۳۰۰۰۰ پماد دور کننده حشرات به اهواز

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۲۲۲

مدیرکل اداره امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو از ارسال پمادهای ضد گزیدگی و دورکننده حشرات به اهواز خبر داد.

به گزار «تابناک»، دکتر مهناز خانوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تمهیدات سازمان غذا و دارو برای تامین شیرهای رژیمی و متابولیک برای کودکان مبتلا به آلرژی در مناطق درگیر سیل در کشور، گفت: در زمینه شیرهای رژیمی و متابولیک پیش از آغاز سیل یک ذخیره نوروزی پیش‌بینی و برای معاونت‌های غذا و دارویی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال کرده بودیم که خوشبختانه این ذخیره تاکنون پاسخگوی نیازهای بیماران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در عین حال برخی دانشگاه‌ها مانند ایلام با توجه به شرایط ویژه درخواست تعدادی شیرخشک رژیمی و متابولیک دادند که با مجوز ستاد بحران شیرها را به صورت رایگان برایشان ارسال کردیم. علاوه بر این مجوزهایی را اخذ کرده‌ایم که تعدادی شیر رژیمی را که قابلیت استفاده برای نوزادان نرمال هم دارند، به مناطق سیل‌زده ارسال کنیم. در این زمینه تاکنون ۲۰۰۰ شیر رژیمی به این مناطق ارسال شده و تعدادی هم در راه و در حال ارسال است.

مدیرکل اداره امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ما در سامانه "حامی" سازمان غذا و دارو به دقت تعداد بیماران نیازمند شیرهای متابولیک و رژیمی را داریم، ادامه داد: حتی به صورت تلفنی با بیماران در ارتباط هستیم تا اگر موجودی‌شان تمام شد بتوانیم به سرعت شیرها را به دست‌شان برسانیم. در حوزه شیرهای متابولیک و رژیمی اصلا مشکلی نداریم. فقط روز اول در سیل استان گلستان نوعی از شیر مورد نیاز بود که همان روز تامین شد و در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم.

ارسال نیازهای دارویی پل‌دختر و اهواز با اس‌ام‌اس

خانوی درباره تامین مکمل‌هایی چون قطره آهن و... برای کودکان تازه متولد شده در مناطق سیل‌زده، گفت: یکی از اقداماتی که با معاونت غذا و داروی اهواز و شبکه بهداشت پل دختر انجام می‌دهیم، این است که فهرست دارویی مورد نیازشان را به صورت اس‌ام‌اسی یا واتس‌آپی برای ما می‌فرستند و ما از طرف داروخانه ۱۳ آبان فهرست را برایشان ارسال کردیم. همچنین از طریق کمک‌های مردمی در طرح «پویش» که بر اساس آن دو روز حقوق هیات‌علمی‌ها برای کمک به مردم مناطق سیل‌زده برداشت شد، ‌تقریبا تمام وسایل مورد نیاز مردم این مناطق در حوزه دارو و مکمل جمعه شب و شنبه شب در پل دختر و اهواز توزیع شد و نیازهای اولیه بر اساس فهرستی که خواسته بودند، تامین شده است که فقط به مکمل‌ها محدود نمی‌شود، بلکه شامل مولتی‌ویتامین‌ها، آهن، داروهای قلبی-عروقی و... بود.

ارسال ۳۰ هزار پماد دورکننده حشرات به اهواز

خانوی همچنین اظهار کرد: یکی از اقلام موردنیاز به‌ویژه در خوزستان پمادهای ضد گزیدگی یا دورکننده حشرات بود که با هماهنگی شرکت‌ها تاکنون ۲۵ هزار پماد ارسال شده و به دست معاونت غذا و داروی اهواز رسیده است و مجددا یکی از شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده که ۵۰۰۰ پماد رایگان دیگر را از اصفهان به اهواز ارسال کند که در حال ایجاد هماهنگی‌های آن هستیم.

وی افزود: بیشترین گزارش گزیدگی‌ها مربوط به خوزستان بوده و بیشترین گروه درگیر کودکان هستند. مشخصا به ما اعلام شده که به دلیل وجود آب و گرمی هوا به‌ویژه در منطقه خوزستان به کرات کودکانی را می‌بینیم که گزیدگی‌های متعددی دارند. بنابراین از این مناطق درخواست ارسال پشه‌بند و پمادهای دورکننده حشرات داده بودند که ما ۳۰ هزار پماد را که مربوط به حوزه خودمان بود، تهیه و ارسال کردیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیل زدگان خوزستان اهواز پماد حشرات لرستان دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه دیدار ملاثانی و سپاهان در جام حذفی تغییر کرد

ایسنا/خوزستان  مجددا استادیوم دیدار تیم‌های استقلال آبی پوش ملاثانی و سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال تغییر کرد.

در حالی که باشگاه استقلال ملاثانی قصد داشت دیدار جام حذفی خود مقابل سپاهان را در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار کند، مکان این دیدار پس از اتفاقاتی که منجر شد ملاثانی نتواند در هفته بیست و هشتم لیگ یک مقابل فجر سپاسی در ورزشگاه غدیر اهواز به میدان برود، تغییر کرد. 

به گزارش ایسنا، باشگاه‌های صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برای میزبانی از دیدار تیم‌های ملاثانی و سپاهان در یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام آمادگی کرده بودند که شب گذشته با اعلام مدیر رسانه باشگاه استقلال ملاثانی، در نهایت مقرر شد این تیم در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان میزبان سپاهان باشد. 

اما امروز ابراهیم هاشم‌پور، سخنگو و مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال ملاثانی اعلام کرد که دیدار جام حذفی ملاثانی و سپاهان با دستور استاندار خوزستان روز جمعه هفته جاری در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • جام کشتی تختی اهواز؛ قرعه کشی پنج وزن دوم انجام شد
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • مراقب نیش ها باشید!
  • ورزشگاه دیدار ملاثانی و سپاهان در جام حذفی تغییر کرد
  • مواد غذایی ضد التهاب