Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@12:33:38 GMT

13 دلیل احساس درد در پهلوها

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۳۱۰

بارداری خارج از رحم زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده به جای کاشت در رحم، در لوله فالوپ قرار گرفته و رشد می کند. این یکی دیگر از دلایل احساس درد در پهلوها و وضعیتی اضطراری است زیرا در صورت عدم رسیدگی می تواند به مرگ منجر شود. آفتاب‌‌نیوز : زمانی که بدن تلاش می کند از بروز مشکلی خبر دهد، همواره پیامی که قصد انتقال آن را دارد واضح و روشن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر گونه درد می تواند به مشکلات مختلفی اشاره داشته باشد و یکی از شایع‌ترین شرایط احساس درد در پهلوها است.
به گزارش "بست لایف"، احساس درد در پهلو ها می تواند نشانگری برای شرایط مختلف از سندرم روده تحریک پذیر تا یک عفونت دستگاه ادراری باشد. اما تشخیص دلیل اصلی این شرایط بدون بررسی آن توسط یک پزشک دشوار است. در ادامه با برخی دلایل شایع احساس درد در پهلوها بیشتر آشنا می شویم.
آپاندیسیتیکی از شایع‌ترین نشانه های آپاندیسیت، التهاب آپاندیس، احساس درد در پهلوی راست بدن است. در صورت عدم درمان، آپاندیسیت می تواند به مشکلات جدی منجر شود که از آن جمله می توان پریتونیت (Peritonitis) - عفونت در شکم که به طور بالقوه می تواند زندگی فرد را در معرض خطر قرار دهد - و تشکیل آبسه ای که تخلیه آن می تواند به هفته ها زمان نیاز داشته باشد، اشاره کرد.
عفونت دستگاه ادراریعفونت های دستگاه ادراری - عفونت هایی که موجب تورم و درد در دستگاه ادراری می شوند - بسیار شایع هستند. احتمال ابتلا به یک عفونت دستگاه ادراری در زنان بیشتر از مردان است. موارد عفونت دستگاه ادراری که درمان نمی شوند می توانند موجب عفونی شدن کلیه ها، تب، حالت تهوع، و  احساس درد در پهلوها و کمر شوند.
کرامپ های قاعدگیزنان طی دوره قاعدگی به طور معمول با احساس درد در ناحیه کمر مواجه هستند. خوشبختانه کرامپ های قاعدگی یا دیسمنوره از طریق مصرف قرص های خوراکی، درمان های هورمونی و تغییرات غذایی قابل تسکین است.
سنگ های کلیهسنگ های کلیه می توانند موجب احساس دردی شدید در پهلوها شوند و در واقع این از شایع‌ترین نشانه های ابتلا به سنگ های کلیه سخت است. درد به طور معمول با خون در ادرار، حالت تهوع، تب، و ادرار بد بو همراه است.
سوء هاضمهسوء هاضمه شدید می تواند موجب درد در پهلوی چپ و گاهی اوقات قسمت مرکزی شکم شود. سوء هاضمه اغلب در نتیجه خستگی عاطفی شدید یا سریع غذا خوردن شکل می گیرد. اما این شرایط می تواند نشانه ای از یک زخم معده، بیماری تیروئید، یا پانکراتیت مزمن نیز باشد. در صورت تجربه سوء هاضمه مکرر و طولانی مدت مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط بهترین گزینه است.
کشیدگی ماهیچهدرد همواره نشانه ای از بروز مساله ای خطرناک و شدید نیست. گاهی اوقات احساس درد در پهلوها تنها به واسطه یک کشیدگی ماهیچه ای شکل گرفته است. اغلب افرادی که ورزش می کنند یا وسایل سنگین را جابجا می کنند، این شرایط را تجربه می کنند. کشیدگی و فشار بر ماهیچه به طور معمول با استراحت و خوددرمانی بهبود می یابد.
کمر دردکمر درد یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک است. درد می تواند به بخش های کناری و حتی جلو بدن نیز گسترش یابد. در شرایطی که این درد معمولا خود به خود بهبود می یابد، مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط و اطمینان از این که مساله ای جدی، مانند آرتریت یا پوکی استخوان رخ نداده است، بهترین گزینه محسوب می شود.
بارداری خارج از رحمبارداری خارج از رحم زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده به جای کاشت در رحم، در لوله فالوپ قرار گرفته و رشد می کند. این یکی دیگر از دلایل احساس درد در پهلوها و وضعیتی اضطراری است زیرا در صورت عدم رسیدگی می تواند به مرگ منجر شود.
سندرم روده تحریک پذیراز علائم شایع سندرم روده تحریک پذیر می توان به معده درد، نفخ، احساس درد در پهلوها و اجابت مزاج نامنظم اشاره کرد.
آندومتریوزآندومتریوز زمانی رخ می دهد که بافتی که دیواره داخلی رحم را پوشش می دهد در جایی خارج از این اندام ظاهر می شود. در شرایطی که امکان ابتلا به آندومتریوز بدون درد وجود دارد، علائم شایع این شرایط شامل درد در و اطراف قسمت پایینی شکم، قاعدگی های دردناک غیر معمول، و درد هنگام رابطه جنسی می شوند.
دیورتیکولیتدیورتیکولیت یا التهاب پوشش داخلی دستگاه گوارش یکی از مقصران اصلی احساس درد در قسمت پایین سمت چپ شکم، به ویژه در افراد پیر است.
عدم تحمل لاکتوزافرادی که از آنزیم لاکتاز کافی برای گوارش شیر و محصولات مبتنی بر شیر برخوردار نیستند، در واقع به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند. از علائم عدم تحمل لاکتوز می توان به اسهال، نفخ، حالت تهوع، گاز بیش از حد، و درد در پهلوها و معده اشاره کرد.
سنگ کیسه صفرازمانی که صفرا سخت شده و در کیسه صفرا انباشته می شود، می تواند به تشکیل سنگ های کیسه صفرا منجر شود. این شرایط به طور معمول موجب احساس درد در قسمت بالایی شکم می شود، اما ممکن است موجب دردهای شدید و منقبض کننده در قسمت پایینی شکم نیز شود. تخلیه سنگ های کیسه صفرا از طریق عمل جراحی صورت می گیرد.

منبع: عصر ایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: درد کیسه صفرا بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احساس گناه ساندرو تونالی؛ کاهش داوطلبانه دستمزد هافبک نیوکاسل

تونالی بخش بزرگی از دستمزد 120 هزار پوندی‌اش را دریافت نمی‌کند.

طرفداری | ساندرو تونالی به دلیل نقض قوانین شرط‌بندی 10 ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شده بود. 

ادی هاو فاش کرد که ساندرو تونالی به دلیل «احساس گناه» از محرومیت و عدم همراهی نیوکاسل در فصل دشوار، داوطلبانه دستمزد 120 هزار پوندی‌اش را کاهش داده است. هافبک ایتالیایی تنها 12 بازی پس از انتقال 52 میلیون پوندی از میلان، به دلیل شرط‌بندی غیرقانونی در ایتالیا به مدت 10 ماه محروم شد. تونالی به شرط‌بندی روی فوتبال در زمان حضور در نیوکاسل نیز ادامه داد و این هفته از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس محرومیت دو ماهه تعلیقی دریافت کرد. او در اواخر اوت 2024 به میادین بازخواهد گشت. هاو در این مورد گفت:

کاهش دستمزد کاری بود که ساندرو تونالی می‌خواست انجام دهد. او احساس گناه می‌کرد. تونالی در بازگشت به فوتبال، برای ما مانند یک خرید جدید خواهد بود. اینکه بازیکن باکیفیتی در اختیار داشته باشید که نتوانید از او استفاده کنید، دلسردکننده است. من می‌دانم او چه کاری می‌تواند انجام دهد و چه تاثیری می‌توانست در امسال داشته باشد، اما نشد. با این حال محرومیت می‌تواند برای تطابق او با فوتبال انگلیس کمک کند. تونالی با قدرت باز می‌گردد. 

گفتنی است محرومیت 2 ماه اتحادیه فوتبال انگلیس بعید است برای ساندرو تونالی اجرا شود. او روی پیروزی نیوکاسل در بازی‌هایش شرط‌بندی کرده است. 

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • واکنش کریستیانو رونالدو به 66امین هت‌تریک؛ احساس فوق العاده‌ای است + عکس
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • احساس گناه ساندرو تونالی؛ کاهش داوطلبانه دستمزد هافبک نیوکاسل