Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - شهردار گنبدکاووس درشرق استان گلستان گفت: بر اساس قول شرکت بیمه طرف قرارداد شهرداری، پرداخت خسارت به واحدهای مسکونی و اثاثیه منزل شهروندان آسیب دیدگان سیل اخیر، از هفته آینده آغاز می شود.

منصور طعنه گنبدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بارش های سیل آسا در روزهای پایانی سال گذشته که منجر به طغیان دو رودخانه چهل چای و گرگانرود در دو بخش جنوبی و شمالی گنبدکاووس شد، 3300 واحد مسکونی این شهر دچار خسارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: از مجموع واحدهای مسکونی خسارت دیده این شهر تا الان ارزیابی ریالی 2700 واحد آن به پایان رسیده و بقیه واحدهای نیز تا چند روز آینده انجام می شود.
طعنه گنبدی گفت: با پایان یافتن ارزیابی واحدهای آسیب دیده ناشی از بارش های روزهای پایانی سال گذشته در این شهر، پرداخت خسارت به شهروندان گنبدی آغاز می شود.
شهردار گنبدکاووس یادآور شد: این شهرداری در قراردادی به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال با یک شرکت بیمه، 26 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری شهر را تحت پوشش بیمه حوادث قرار داده بود که سقف پوشش بیمه برای هر واحد 160 میلیون ریال است که 100 میلیون ریال آن برای ابنیه و ساختمان و 60 میلیون ریال نیز برای اسباب و اثاثیه است.
وی گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر گنبدکاووس و با هدف کمک و همراهی با شهروندان سیل زده، هزینه صدور پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی که براساس نظر کارشناسان تخریبی اعلام شده، تا 100 متر مربع رایگان است.
طعنه گنبدی افزود: براساس اطلاعات اولیه و ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل تاکنون 100 واحد مسکونی تخریبی گزارش شده است.
وی همچنین اعلام کرد: براساس ارزیابی های انجام شده آبگرفتگی و سیل روزهای پایانی سال گذشته در گنبدکاووس مجموعا 1800 میلیارد ریال خسارت فقط به تاسیسات شهری از جمله جداول و کانال های هدایت آب های سطحی، آسفالت و زیرسازی معابر اصلی و فرعی و بوستان ها و دیگر تاسیسات شهری وارد شده است.
شهردار گنبدکاووس از اعزام پنج نیروی خدماتی این شهرداری به شهر آق قلا برای کمک به جمع آوری گل و لای و شستشوی معابر این شهر از روز پنجشنبه هفته گذشته خبر داد و گفت: یک دستگاه پمپ 6 اینچ نیز دراختیار شهرداری گمیشان برای تخلیه آب ناشی از سیل قرار داده شده است.
شهر گنبدکاووس با افزون بر165 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 شهرداري گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور 47 کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای 11 پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال 1402 به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط 11 پروژه عمرانی آغاز شده است.

وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از 40 میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • محور کلاله -گنبدکاووس (حدفاصل پل بایلر) تا اطلاع ثانوی مسدود شد