Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:07:58 GMT

گفت‌وگوی تلفنی مرکل و سیسی درباره سودان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۴۵۳

رئیس‌جمهوری مصر در تماسی تلفنی با صدر اعظم آلمان در مورد تحولات سودان و لیبی گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در تماسی تلفنی با یکدیگر درباره تحولات اخیر سودان و برکناری عمر البشیر از منصب ریاست‌جمهوری این کشور رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، سیسی با بیان اینکه مصر از گزینه‌ها و انتخاب ملت سودان حمایت می‌کند، تصریح کرد که متحد شدن تلاش‌های بین‌المللی برای کمک به سودان به منظور خروج از بحران خود امری ضروری است.

وی افزود: مصر به علت ارتباط تاریخی میان دو کشور و اهمیت منطقه‌ای و بین‌المللی سودان با توجه ویژه و از نزدیک تحولات سودان را دنبال می‌کند.

رئیس‌جمهوری مصر در ادامه خاطرنشان کرد که موضع کشورش، احترام به حاکمیت سودان و عدم مداخله در امور داخلی آن است.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری مصر با اشاره به حمایت‌های خود از خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" گفت: قاهره از ثبات و امنیت لیبی و همچنین تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم و شبه نظامیان تندرو حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: این شبه‌نظامیان نه تنها برای لیبی بلکه تهدیدی برای منطقه خاورمیانه و دریای مدیترانه به شمار می‌روند.

این گفت‌وگوی تلفنی پس از دیدار سیسی با خلیفه حفتر انجام شد.

در مقابل، مرکل نیز با اشاره به تحولات اخیر لیبی، بر موضع آلمان در حل و فصل سیاسی بحران این کشور مبتنی بر گفت‌وگو تاکید کرد.

سیسی و مرکل در این تماس تلفنی همچنین بر ضرورت افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل بحران لیبی تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان سودان ليبي مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) به طور مشترک رویدادی فرهنگی سه روزه (OIC-CA 2024) در کوالالامپور با عنوان «پویایی‌های بین فرهنگی در جنوب شرق آسیا: وضعیت فعلی، فرصت‌ها و چشم اندازهای آینده» برگزار کردند.
 
این سمینار بین‌المللی از 22 تا 24 آوریل 2024 با موضوع «پرورش خرد، الهام بخشیدن به تعالی و شکل دادن به آینده» برگزار شد.
 
تمرکز این رویداد در روز اول متمرکز بر استراتژی‌هایی بود که برای پرورش بهتر آرمان‌های فرهنگی، احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و مشارکت سودمند هستند.
 
همچنین نقش سازمان همکاری اسلامی در ترویج نزدیکی فرهنگی میان کشورهای عضو آن مورد تاکید قرار گرفت، چرا که فرهنگ، ابزاری موثر برای قدرت نرم در جهان اسلام و فراتر از آن است.
 
در 23 و 24 آوریل نیز موضوعات مختلفی از جمله هوش مصنوعی، نقش گفت‌وگوی بین فرهنگی در حل مشکلات معاصر، نقش روشنفکران در به حداقل رساندن تضادهای اجتماعی از طریق مشارکت اجتماعی و... و وضعیت گفت‌وگوی بین فرهنگی در آسیای جنوب شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
همچنین در اولین روز این سمینار بین‌المللی، یک رویداد جانبی با موضوع نسل‌کشی فرهنگی اسرائیل علیه هویت تاریخی فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و آموزشی فلسطین برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • تیزر گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی