Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ نخستین جلسه کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده، شامگاه ۲۶ فروردین ماه، با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس قرارگاه برگزار شد.

وزیر کشور در ابتدای این جلسه که با حضور مدیران ارشد دستگاه های عضو از جمله اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، تابش؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فتاح؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی تشکیل شد، گفت: مسئولیت اصلی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده عملاً  بر عهده کمیته نوسازی و بازسازی است و در واقع سایر کمیته‌های این قرارگاه معین و کمک کننده کمیته بازسازی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به اینکه دبیر کمیته بازسازی و نوسازی، جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور است، افزود: امروز نخستین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در وزارت کشور و با حضور تمام دستگاه‌های مسئول برگزار شد و به دلیل اهمیت موضوع، شخصاً در نخستین جلسه کمیته بازسازی و نوسازی نیز حضور یافتم.

رئیس قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده تاکید کرد: در این جلسه به بررسی موضوع مسکن موقت و نحوه استقرار مردم و سیاست های کلی در جهت بازسازی مسکن دائم می پردازیم و در ادامه جلسات پیگیر اقدامات خواهیم بود که در صورت نیاز، جلسه اصلی قرارگاه با موضوعات خاص مد نظر این کمیته برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه گفت: در عرصه مدیریت بحران، پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی مهم ترین مباحث هستند که مهمترین بخش در این میان بازسازی و بازتوانی است و باید در آن ورود جدی داشته باشیم که این امر می تواند نشانگر عزم جدی حاکمیت برای کمک به مردم آسیب دیده باشد.

وی افزود: سیل اخیر طیف وسیعی از مردم را در کل کشور در برگرفته است؛ در حالی که در حوادث گذشته تنها استان یا بخش کوچکی از منطقه درگیر می‌شدند.

جمالی نژاد تاکید کرد: بازسازی در چند محور دنبال می شود، عرصه نخست؛ فضاهای سکونتی و واحد های معیشتی است، دوم عرصه زیرساخت‌ها و ابنیه زیربنایی و روبنایی مناطق آسیب دیده است که عرصه آبادانی است؛ سوم فضاهای صنعتی و کارگاهی و چهارم؛ فضاهای کشت و صنعت و زراعی که فضاهای مولد کشور هستند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه ظرفیت های بازسازی بسیار زیاد است، گفت: بخش های مختلف دولت از جمله وزارت نیرو، راه و شهرسازی، جهادسازندگی، برنامه و بودجه در کنار بنیاد مسکن، ارتش، سپاه و بسیج، که تا کنون نیز اقدامات خوبی انجام دادند و بسیار کمک کردند، پای کار خواهند بود و همچنین از ظرفیت بنیادها و نهادهای مردمی و غیر دولتی نیز استفاده می شود و همچنین ظرفیتهای واحد های دانشگاهی و علمی را نیز در روند بازسازی جلب خواهیم کرد.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی گفت: هدف از تشکیل این کمیته این است که در در حداقل زمان، با حداکثر سرعت و کیفیت درخور و با استفاده از الگوی مهندسی، بهره گیری مناسب را داشته باشیم و بتوانیم کار جهادی در عرصه زمانی کوتاهی در کل کشور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: هر یک از بخش های موثر و متولی باید میزان آسیب، حجم کار، جزئیات کار در نقاط مختلف کشور، نحوه انجام کار، زمانبندی انجام کار، برنامه ریزی و فاز بندی اعتبارات را به درستی تهیه کنند که البته همه این ها در هر دستگاه مسؤول احصا می شود و در نهایت در کارگروه بازسازی و نوسازی بررسی و به تأیید قرارگاه می‌رسد.

گفتنی است؛ اعضای کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت نیرو، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد و معاونت عمرانی وزارت کشور، هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی سیل مد وزارت صنعت معدن و تجارت وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟

در اولین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۳، یکی از مباحثی که مطرح شد مربوط به حقوق ورزشکارانی است که سهمیه المپیک پاریس را دارند.

کمیته ملی المپیک از آذر ۱۴۰۲ تصمیم گرفت به نفراتی که سهمیه المپیک پاریس را دارند، ماهیانه مبلغی را پرداخت کند. با توجه به اینکه ورزشکاران در زمان‌های مختلف صاحب سهمیه المپیک شده‌اند این سوال برایشان پیش آمده در حدفاصل بین آذر ۱۴۰۲ تا زمانی‌که سهمیه گرفته‌اند نیز به آنها حقوق پرداخت می‌شود یا خیر؟

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان جلسه هیات اجرایی در مورد مدت زمانی که المپین‌ها حقوق دریافت می‌کنند به رسانه‌ها اعلام کرد:"این مسئله هم مشخص شده و اختیار آن به ریاست کمیته ملی المپیک سپرده شد. در مصوبه ابلاغی به فدراسیون‌ها، پرداخت حقوق از زمان کسب سهمیه المپیک عنوان شده است. "

با این وجود برخی اعضای هیات اجرایی در جلسه هیات اجرایی مخالف پرداخت حقوق به المپین‌ها از زمان گرفتن سهمیه المپیک بودند. آنها معتقد بودند با این مصوبه در حق کسانی که دیرتر سهمیه می‌گیرند اجحاف می‌شود و در این صورت برخی ورزشکاران ممکن است نهایتا یک یا دو ماه حقوق دریافت کنند.

بر این اساس برخی اعضا خواستار این شدند این مصوبه اصلاح شود و پرداخت حقوق نهایتا از دی ۱۴۰۲ انجام شود و نفراتی که دیرتر صاحب سهمیه شدند، ما به التفاوت آن را دریافت کنند.

با توجه به این موضوع باید دید هیات اجرایی این مصوبه را می‌تواند به صورت مکتوب اصلاح کند یا خیر و جلسه بعدی هیات اجرایی می‌تواند تکلیف این مسئله را مشخص کند؟

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟