Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد مرندی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهارکرد: آمریکا در تلاش است راه گشایش مردم ایران را در هر زمینه‌ای نظیر صادرات نفت، واردات و تجارت ببندد تا زیرساخت‌های کشور تقویت نشود.


وی افزود: ابراز همدردی واشنگتن برای مردم سیل زده ما پوچ و دروغ است چرا که آمریکا همواره خواستار ویرانی ایران و در تنگنا قرار دادن معیشت و زندگی ملت ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرندی خاطرنشان کرد: جلوگیری کردن از چند میلیون دلار کمک کشور‌های دیگر به ایران کار کودکانه و سخیفى است، ولی آن‌ها کار‌های بدتر از این‌ها را انجام می‌دهند چرا که میلیارد‌ها دلار ما را مصادره کردند و جلوی تجارت ما را می‌گیرندکه منجربه تعطیلی بسیاری از کارخانجات و از دست دادن شغل بسیاری از افراد شده است و آسیب‌های قابل توجه‌ای را زدند.


کارشناس مسائل بین المل با بیان اینکه کاخ سفید هدفی جز آسیب زدن به ملت ایران ندارد، تصریح کرد: هیچ کس از مسدود کردن حساب‌های هلال احمر تعجب نمی‌کند لذا تمام اقدامات آمریکا به همین شکل بی رحمانه بود و است چراکه کار‌های خیلی بدتر از آنچه که نسبت به سیل می‌بینیم انجام می‌دهد.


وی ادامه داد: تلاش واشنگتن بر این است که زندگی و معیشت مردم بد و سخت شود همانطور که به مصیبت‌های مردم ونزوئلا، اظهار خوشحالی می‌کنند.

 

وی در پایان مطرح کرد: هرکس که به آمریکا امید دارد، در جهل مرکب تا ابد و دهر باقی می‌ماند چرا که واشنگتن کشور‌های بسیاری نظیرافغانستان را با القاعده و افراطیون، عراق، مردم یمن، سوریه، ونزوئلا، لیبى و غزه را به نابودی کشاند و با این تفاصیل همه باید متوجه این خوی ظالمانه آمریکا شوند.


انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برجام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تارنمای خبری وکس، این سناتور جمهوری‌خواه که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و نیز از حامیان روابط قوی میان ایالات متحده و عربستان سعودی است، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که درباره آنچه در سنای آمریکا در مورد توافقات احتمالی بین ایالات متحده و عربستان سعودی می‌تواند اتفاق بیفتد و نمی‌تواند اتفاق بیفتد شفاف باشیم.

گراهام در ادامه اظهار کرد: اگر توافقنامه امنیتی متقابل میان واشنگتن و ریاض در قالب یک معاهده دفاعی مذاکره شود، برای الزام‌آور شدن نیازمند ۶۷ رأی مثبت از سوی سناتورهای آمریکایی است و بدون عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو و تأمین نیازهای امنیتی (رژیم) اسرائیل در مورد مساله فلسطین این معاهده دفاعی از آرای (مثبت) کمی در سنای آمریکا برخوردار خواهد بود.

این سناتور جمهوری خواه افزود: انعقاد پیمان دفاعی میان واشنگتن و ریاض از همان ابتدا هم مشروط به عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با (رژیم) اسرائیل بوده و تا به امروز نیز همین‌‎طور است.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن به توافق با عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک شده است.

میلر به خبرنگاران، افزود: ما به توافقی درباره ابعاد دو جانبه موافقتنامه عادی‌ سازی روابط بسیار نزدیک شده‌ایم.

وی گفت: بخشی از جزئیات توافق هنوز باقی مانده است اما فکر می‌کنم که به زودی می‌توانیم به توافق درباره این جزئیات دست پیدا کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تاکید کرد: در مورد یک بخش جداگانه که به مسیر تشکیل دولت فلسطینی مربوط می‌شود، هنوز کار زیادی باقی مانده است.

میلر خاطرنشان کرد که موضع عربستان در مورد عادی‌سازی روابط با (رژیم) اسرائیل دو پیش‌ شرط دارد که شامل بازگشت آرامش به غزه و ایجاد مسیری برای تشکیل دولت مستقل فلسطین است.

وی اظهار کرد: این بسته توافقی شامل بخش‌هایی درباره روابط دو جانبه و همچنین مسیری برای تشکیل دو دولت است. ما در این باره صراحت داشته‌ایم و عربستان نیز مواضع بسیار روشنی داشته است.

کد خبر 849061 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود