Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با ورود به سال جدید حدود ۱۳ استان کشور درگیر بارش‌ها زیاد و وقوع سیلاب و خرابی شدند که این وضعیت همچنان در چند استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با ورود به سال جدید حدود ۱۳ استان کشور درگیر بارش‌ها زیاد و وقوع سیلاب و خرابی شدند که این وضعیت همچنان در چند استان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان گلستان و لرستان همچنان درگیر خرابی‌ها وقوع سیل هستند. در استان خوزستان پیشروی سیل همچنان ادامه دارد. امروز نیز سامانه بارشی جدیدی استان‌های خراسان جنوبی و شمالی و خوزستان را درگیر کرده که احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها دور از انتظار نیست.

در این میان ارتش، نیروی انتظامی وسپاه پاسداران، هلال احمر، بسیج و گروه‌های مردمی، بنیاد برکت، از همان ابتدای حادثه در حال امدادرسانی هستند.

۱۱ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۱۴ هزار نفر ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۹:۱۵

رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: امدادرسانی در خراسان جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان، همچنان ادامه دارد.

مرتضی سلیمی در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از ٢٤ لغایت ٢٧ فروردین ۹۸، اظهار کرد: ١١ استان ایلام، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، هرمزگان و یزد، درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.

وی افزود: در ١٠٥ شهر و روستا عملیات امداد و نجات انجام شده و به ١٤١٠٢ نفر امدادرسانی شده است.

مدارس خوزستان از شنبه ۳۱ فروردین بازگشایی می‌شود/ تحصیل در خوزستان تا پایان اردیبهشت ادامه دارد ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۹:۱۴

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: مدارس استان روز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه بازگشایی می‌شوند و روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

محمد تقی زاده گفت: تمامی مدارس شهر‌های سیل‌زده استان خوزستان که تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده بودند، از روز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه بازگشایی می‌شوند و روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت پایه تحصیلی دوازدهم، عنوان کرد: در سال‌های گذشته دانش‌آموزان پایه دوازدهم در شهریور‌ماه می‌توانستند امتحان مجدد دهند، اما امسال در کل استان خوزستان دانش‌آموزان در مقطع دوازدهم علاوه بر خردادماه می‌توانند در تیرماه، مرداد‌ماه و شهریورماه مجدد امتحان دهند و نمره قبولی خرداد برای آن‌ها محسوب می‌شود.

امروز؛ ورورد سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب/ سرمای قابل توجه هوا در خراسان شمالی ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۹:۱۳

کارشناس هواشناسی گفت: امروز صبح هوا خیلی سرد می‌شود و باغداران خراسان شمالی و رضوی به گوش باشند احتمال سرما زدگی وجود دارد.

محمد اصغری درباره وضعیت آب و هوایی استان‌های کشور برای امروز گفت: امروز صبح هوا خیلی سرد می‌شود و باغداران خراسان شمالی و رضوی به گوش باشند احتمال سرما زدگی وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: از امروز سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می شود. بارش باران این سامانه رگباری خواهد بود و تمام نیمه غربی و شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. سرعت عبور این سامانه بالاست به صورتی که روز چهرشنبه به تهران می رسد و باعث بارش باران موقتی در تهران می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش بارش باران سپاه پاسداران سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور

به گزارش خبرآنلاین ،سازمان هواشناسی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید، گردوخاک و احتمال تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات همراه این سامانه بارشی خواهد بود.

ایرنا در خبری نوشت:این سامانه در روز یکشنبه استان‌های ایلام، لرستان، همدان، جنوب مرکزی و نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، روز دوشنبه استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، البرز، مازندران، تهران، قم، نیمه غربی اصفهان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر و روز سه‌شنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه غربی فارس، قزوین، چهارمحال‌وبختیاری، همدان، مرکزی، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی را در بر می گیرد.

برپایه این گزارش، سامانه مذکور همچنین روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه غربی فارس و شمال کرمان، روز پنجشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز و روز جمعه استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی، مازندران، تهران و البرز را در برخواهد گرفت.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی را در پی دارد.

در نتیجه به احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903135

دیگر خبرها

  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • تلاش برای رفع آبگرفتگی ها در خوزستان / سامانه بارشی دیگر در راه است
  • نیمی از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • خبر خوب هواشناسی؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات