Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي تکيه شبکه هاي برون مرزي را بر مباني فرهنگ اسلامي کشورمان بهترين شيوه جذب مخاطب برون مرزي دانست.
به گزارش آريا، حيدر علي عابدي نماينده مردم اصفهان در مجلس شواري اسلامي جلب اعتماد مخاطبان برون مرزي را يک اصل مهم دانست و گفت: مهمترين نکته اين است که ما بتوانيم اعتماد مخاطبان را در هر کشوري که هستند  به برنامه هايمان  جلب کنيم، بنابراين براي اينکه اعتماد جلب شود اولين و مهم ترين اصلي که شبکه هاي برون مرزي بايد به آن توجه کنند، صحت اخبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه در زمينه انعکاس اخبار مهم و اثر گذار تلاش شود به همان اندازه مخاطباني جذب خواهند شد که با اشتياق يک شبکه از جمهوري اسلامي را دنبال خواهند کرد.
وي در ادامه گفت: تکيه بر مطالب پيش پا افتاده و روتين که همواره از ساير رسانه هاي جهان در حال پخش است جذابيتي براي مخاطب نخواهد داشت، تکيه بر مسائل مربوط به  سياست هاي روز کشورهاي اسلامي و همچنين تاثير گذاري سياست هاي استعمار گرانه يا استبداد گرايانه متجاوزان جهان تمايز اين دست شبکه ها به ويژه هيسپان تي وي را  نشان خواهد داد. اگر بتوان اين ها را موشکافي کرد و ظلم هايي که بر ملت هاي مسلمان مي شود را به نحو شايسته طرح کرد، فکر مي کنم اثر گذاري دارد .
عابدي در پاسخ به اين سوال که برنامه ريزي براي اسپانيولي زبانان چقدر در نزديکي فرهنگ ها مي تواند کمک کننده باشد، عنوان کرد: مسلما فرهنگ وراي زبان است، يعني ممکن است من ژاپني بلد نباشم و فرهنگ ژاپن را بلد باشم چرا؟ چون فيلم هاي ژاپني را تماشا مي کنم، بنابراين مي شود انتقال فرهنگ داد حتي به زبان هاي همان کشورهايي که مخاطبين ما هستند اين وراي زبان است و خيلي مي تواند تاثير گذار باشد به خصوص فرهنگ کشور ما که يک فرهنگ آميخته به اسلام و قدمت ايراني است که هر دوي آن ها به طور مجزا خود يک تمدن به شمار مي آيد.
وي درباره ظرافت هايي که موجب مي شود مردم اسپانيولي زبان نسبت به ديدن هيسپان تي وي راغب شوند، گفت: بايد علايق آن ها را بشناسيم به خصوص که اسلام يک زماني در اسپانيا  بوده است و آن ها هم با اسلام  بيگانه نيستند، ولي آن اسلامي که براي  آنها تعريف شده آميخته با خشونت است. لذا تمرکز بر برنامه هاي تربيتي اسلام تاثير گذار است.

نماينده مردم اصفهان در پاسخ به اين سوال که در شرايط فعلي که رقابت شديدي بين رسانه ها در دنيا حکمفرماست شبکه هاي برون مرزي و بخصوص هيسپان تي وي چه اولويت هايي را در توليد محتوا و برنامه سازي بايد درنظر بگيرند تا بتوانند پا به پاي آن رسانه ها  حرکت کنند، گفت: مسلما مخاطبان ذائقه هاي مختلفي دارند، بايد داشته هاي خودمان را کنار هم بگذاريم و از آنها براي مخاطبان برون مرزي بهره ببريم  آنچه که به عنوان پل ارتباطي مي تواند باشد همان فرهنگ ما است که براي تهيه فيلم ها و پخش فيلم هايي که تهيه مي کنند، مد نظرشان باشد اما اينکه چه برنامه اي در اولويت باشد، نياز به يک شناخت دقيق از سلايق گوناگوني است که در آن کشورها وجود دارد.
وي با اشاره به اينکه شبکه هاي برون مرزي نيازمند حمايت همه جانبه هستند، گفت: در مورد  اين شبکه ها بايد توسط مجلس حمايت لازم از طريق تامين اعتبارات مورد نياز انجام شود. در اين شکي نيست. اما از طرف ديگر هم معذوات و مقدورات کشور ممکن است که نتواند ما را به ايده آل ها يمان برساند از اين نظر بايد يک توازني را بين نياز ها و بين بودجه کشور برقرار کنيم..
عابدي در پايان با عنوان اينکه خود يکي از بينندگان شبکه هيسپان تي وي به شمار مي رود، ارزيابي خود را نسبت به برنامه هاي اين شبکه مثبت دانست و براي دست اندرکاران آن آرزوي موفقيت کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرهنگ اسلامي ايران شبکه هاي برون مرزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر به پاکستان با بیان اینکه حوزه فرهنگی در تعاملات ایران و پاکستان نقش محوری و پیشینی دارد و در پاکستان مزیت مطلق حوزه دیپلماسی، فرهنگی است، اظهار کرد: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کرد که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرایی را آغاز می‌کنند.

اسماعیلی گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

کد خبر 747672

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی