Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان - ايرنا - فرماندار آران و بيدگل گفت: 125 ميليون و 795 هزار دلار کالا در سال 1397 از اين شهرستان به مقصد چند کشور جهان صادر شد.

اسماعيل بايبوردي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: وزن اين مقدار کالاي صادراتي 125 ميليون و 795 هزار کيلوگرم بود و فرش ماشيني و ميلگرد به ترتيب رتبه اول و دوم کالاهاي صادرات بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: فرش ماشيني با 81 ميليون و 738 هزار دلار نزديک به 65 درصد از مجموع ميزان صادرات و ميلگرد با ارزش ريالي 43 ميليون و 638 هزار دلار نزديک به 34 درصد ميزان صادرات شهرستان آران و بيدگل را تشکيل مي دهند.
فرماندار آران و بيدگل اضافه کرد: پرز قالي به ارزش 303 هزار دلار، نخ به ارزش 62 هزار دلار، رگال فرش به ميزان 18 هزار دلار و کف پوش پلاستيکي به ارزش 11 هزار و 625 دلار در رتبه هاي بعدي صادرات کالا از اين شهرستان قرار دارند.
وي همچنين به گلاب، بالابر برقي، روميزي و روفرشي، صنايع دستي و چرم اشاره کرد و ادامه داد: ارزش ريالي هر يک از اين کالاها کمتر از يکهزار دلار بود.
بايبوردي کشورهاي افغانستان، عراق، چين، آلمان، فرانسه، برخي کشورهاي آفريقايي و عربي را از جمله بازارهاي هدف صادرات کالا از آران و بيدگل عنوان کرد و يادآور شد: 50 ميليون مترمربع فرش ماشيني و گليم سال گذشته در اين شهرستان توليد شد.
وي با اشاره به لزوم حمايت جدي دولت از صنعت فرش ماشيني در حوزه هاي ارز، واردات مواد اوليه و صادرات محصول عنوان کرد: براي گذر از اقتصاد تک محصولي در آران و بيدگل، ايجاد صنايع پايين دستي فولاد، توسعه گردشگري، راه اندازي و ايجاد طرح هاي زودبازده اقتصادي در بخش هاي کشاورزي، صنعت و خدمات ضروري است.
شهرستان افزون بر 103 هزار نفري آران و بيدگل با برخورداري از 800 واحد توليدي در فاصله نزديک به 6 کيلومتري کاشان و 215 کيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شد.

بابک مؤمنی امروز در گفت‌و با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازتدران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد