Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:15:05 GMT

واردات ۱۲۸۰ تن گوشت گرم به البرز/ کشف دو محموله قاچاق دام

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۷۸۸۱

واردات ۱۲۸۰ تن گوشت گرم به البرز/ کشف دو محموله قاچاق دام

حسین طرق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حجم محموله‌های وارداتی گوشت گرم گوسفندی به استان البرز طی سال گذشته، اظهار کرد: این میزان برابر یک‌میلیون و ۲۸۷ هزار و۳۵۷ کیلوگرم است، به عبارتی حدود هزار و ۲۸۰ تن حجم کل محموله‌های گوشت گرم گوسفندی وارداتی به استان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری محموله گوشت گرم وارداتی از گمرک و فرودگاه پیام وارد استان نشده است، گفت: آخرین محموله وارداتی به استان در تاریخ بیست و نهم اسفندماه سال گذشته و برابر ۴۰ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز بیان کرد: تمامی محموله‌های گوشت گرم وارداتی به استان البرز بر پایه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بوده و از طریق فرودگاه پیام انجام‌شده است.

طرق توضیح داد: واردات محموله‌های گوشت گرم به البرز طی سال گذشته از کشورهایی نظیر قزاقستان، قرقیزستان و رومانی صورت گرفته است.

وی در خصوص حجم محموله‌های گوشتی وارداتی به استان، گفت: سال گذشته حجم کمترین محموله حدود ۱۷ تا ۱۸ تن و بیشترین حجم آن نیز حدود ۴۰ تا ۴۵ تن بوده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: در سال جاری با توجه به اینکه واردات محموله‌های گوشت گرم بر اساس ارز نیمایی خواهد بود تخصیص آن کمی زمان‌بر است؛ درنتیجه زمان ورود محموله‌های گوشتی جدید به استان طی سال جاری به‌درستی مشخص نیست.

طرق در بخش دیگری در خصوص میزان قاچاق دام زنده در استان البرز طی سال جاری با اشاره به اینکه در این مورد هرگونه جابجایی دام که بدون مجوزهای حمل دامپزشکی صورت گیرد قاچاق محسوب می‌شود، گفت: دو محموله قاچاق دام ۱۸ رأس و ۱۲ رأس گوسفند زنده در سال جاری داشته‌ایم، این دو محموله که از شهرستان بوئین‌زهرای قزوین وارد استان البرز شده بود، در شهرستان اشتهارد توقیف شد.

وی افزود: به‌جز توقیف دو محموله قاچاق دامی که در کل شامل ۳۰ رأس گوسفند بوده است، در تاریخ بیست و پنجم فروردین‌ماه امسال نیز ورود یک رأس گاو به‌صورت قاچاق گزارش و توقیف شد.

کد خبر 4592240

منبع: مهر

کلیدواژه: گوشت قرمز گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از توقیف یک دستگاه کامیون ایسوزو و کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق توسط مأموران یگان امداد این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ بیژن خدایی اظهار کرد: مأموران یگان امداد شهرستان قزوین در راستای مأموریت‌های محوله و بررسی خودروهای مشکوک در عوارضی شماره سه، به یک دستگاه خودرو  مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: مأموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، خاطرنشان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور قاچاقچی سوخت نقره داغ شد

دیگر خبرها

  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن