Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:57:03 GMT

ساخت مرکز دیالیز تاکستان 95 درصد رشد فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۸۷۰۷

ساخت مرکز دیالیز تاکستان 95 درصد رشد فیزیکی دارد

قزوین - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان تاکستان گفت: مرکز دیالیز 20 تختخوابی این شهرستان با رشد 95 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی ساخت را پشت سر می گذارد.

دکتر جلال رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و شهرداری تاکستان، در زمینی به مساحت 400 متر مربع و زیر بنای در حدود 900 مترمربع، در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان تاکستان دارای 55 بیمار دیالیزی است که خدمات دیالیز را از بیمارستان امیرالمومنین (ع ) تامین اجتماعی دریافت می کنند و لازم است به منظور خدمات بهتر به این بیماران مرکز دیالیز دانشگاه علوم پزشکی هرچه سریع تر آماده شود.
رحمانی ادامه داد: همچنین مرکز خدمات جامع سلامت ولی عصر(عج) این شهر نیز با همین میزان پیشرفت در عملیات در حال ساخت است که امیدواریم به زودی با عملی شدن تعهدات دستگاه مربوطه بهره برداری شود.
وی همچنین از ساخت یک مرکز خدمات بهداشتی درمانی در مجتمع مصلی تاکستان خبر داد و اضافه کرد: در این مجتمع، قطعه زمینی در حدود 2 هزار مترمربع برای احداث مرکز ارایه خدمات بهداشتی و درمانی اختصاص داده شده است.
تاکستان هم اکنون دارای 9 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، چهار مرکز شهری-روستایی و دو مرکز جامع سلامت شهری است.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان مركز دياليز بيماران كليوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، به مناسبت هفته سلامت، سه مرکز جامع سلامت خانواده در همدان با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی و افتتاح شد.

محمد ربیع یگانه، در مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت خانواده امام سجاد(ع)، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلام امام سجاد(ع) در سال ۱۴۰۳ و امروز کلنگ زنی شد که عرصه آن سه هزار و ۵۰۰ متر و اعیان این مرکز یک هزار مترمربع خواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه این مرکز ۱۹ هزار و ۲۶۱ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: این مرکز در چهار طبقه احداث خواهد شد و محل تامین اعتبار آن از سفر ریاست جمهور، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین در آیین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت، بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۶ شروع و در اسفند ۱۴۰۲ به متراژ یک هزار ۵۰۰ متر مربع عرصه و ۶۰۰ متر مربع اعیان با جمعیت تحت پوشش ۲۰ هزار نفر به پایان رسید.

ربیع یگانه با اشاره به اینکه برای مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت مبلغ ۱۱ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از اعتیار هزینه شده توسط خیر نیک اندیش زنده یاد نعمت الله سلطانی صحت پرداخت و مابقی از سفر ریاست جمهوری، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت همدان همچنین در آیین افتتاحیه مرکز سراج همدان، عنوان کرد: سال شروع ساخت این مرکز در سال ۱۴۰۳ بوده و بیماران دارای اختلال روانپزشکی شهرستان همدان را تحت هدف خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز سراج همدان ۵ الی ۷ نفر پرسنل دارد، اظهار داشت: هزینه ساخت این مرکز دو میلیارد تومان و هزینه تجهیزات ۷۰۰میلیون تومان می باشد که از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین اعتیار شده است.

دیگر خبرها

  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • آغاز به کار رسمی مرکز جامع سلامت معلم کلایه + فیلم
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار