Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@22:43:43 GMT

چرا تر و خشک باهم رشد کردند؟!

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۸۸۲۰

چرا تر و خشک باهم رشد کردند؟!

به گزارش جهان نيوز، یک کارشناس بازار سرمایه درباره رشد قیمت‌ها و رکوردشکنی‌های شاخص بورس اوراق بهادار، اظهار کرد: در این روزها قسمتی از نقدینگی که سابقا از بازار سهام خارج شده بود به بازار بازگشت.
  وی با اشاره به کاهش تولید ناخالص ملی به آمارهایی که به تازگی مرکز آمار اعلام کرده، اشاره کرد و گفت: آخرین رشد اقتصادی که اعلام شده منفی ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد است. همچنین به دلیل خسارت‌های سیل ۳۵ هزار میلیارد تومان ضرر وارد شده است. در این مدت قیمت دلار هم افزایش داشته که تمام این موضوعات سبب شده است که مردم بیشتر منابعشان را سرمایه‌گذاری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایطی که نگرانی‌های اقتصادی وجود دارد جو سرمایه‌گذاری بیشتر پررنگ می‌شود و در بین گزینه‌های سرمایه‌گذاری تنها بازار قانونمند، متشکل و نقد شونده بورس است.

آقا بزرگی ادامه داد: به دلیل موارد یاد شده تمام سهم‌ها تر و خشک با هم رشد کردند؛ به طوری که تمام سهم‌ها چه آن‌هایی که از نظر بنیادی ضعیف و توسط بودند چه آن‌هایی که قوی بودند، همه با هم رشد کردند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ورود شاخص کل به کانال ۲۰۰ هزار واحدی گفت: شاخص از ابتدای سال حدود ۹ درصد رشد کرده که این رقم خود افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاری در بورس را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: اشتیاق تبدیل نقدینگی به دارایی و سرمایه‌گذاری در کنار جو روانی رکوردشکنی شاخص که توانست از تراز ۱۹۵ هزار تاریخی واحدی عبور کند سبب رکوردشکنی‌های پی در پی شد.

آقا بزرگی با اشاره به افزایش حجم معاملات در بازار سهام، گفت: در این مدت نقدینگی هوشمند وارد بازار شده و نرخ دلار در این موضوع اثرگذار بوده است.

وی در پاسخ به اینکه کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام سال گذشته چه تأثیری روی حجم معاملات داشت و آیا امسال هم این مصوبه تمدید می‌شود؟ گفت: این قانون بار دیگر تمدید می‌شود، چراکه وزیر اقتصاد اعلام کرده که در این مورد تلاش می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: درست است که سال گذشته در بازار سرمایه تحولی صورت گرفت ولی کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام دلیل آن تحول نبود این عامل سبب روان سازی معاملات و نقل و انتقال سهم‌ها در معاملات بلوکی بود.

وی در پاسخ به اینکه روند رشد قیمت‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت؟ گفت: این روند ادامه خواهد یافت اما نه با شتاب فعلی. امیدوارم رشد بازار با هوشمندی و اتکا به تحلیل‌ها رخ دهد. هر چند که تحلیل‌های تکنیکانی می‌تواند اثر بخش باشد اما سرمایه گذاران نیز باید سعی کنند به اطلاعات موثق و بنیادی تکیه کنند.

منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا، به معنای سرمایه‌ای بودن طلا از نگاه مصوبه اخیر مجلس است؛ اما به واقع جامعه‌ای که برای حفظ اندک سرمایه‌های خود در مقابل تورمی که دولت در ایجاد آن بی تاثیر نبوده است، با این سوال مواجه شده که چرا باید چنین مالیاتی پرداخت کند؟ برخی در این بین مدعی اند که اجرای این مصوبه اولین ضرر بزرگ را به بازار طلا خواهد زد.

انتخاب در گزارشی نوشت: محمدولی، کارشناس صنعت طلا، درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا گفت: این مصوبه فعالیت بازار را کند می‌کند و مصرف‌کننده دیگر تمایلی ندارد به سمت طلا بیاید. الان هم اگر مردم طلا می‌خرند، خواهان حفظ ارزش پول خود هستند و بعضا این خرید را مورد استفاده شخصی نیز قرار می‌دهند. این اتفاق که بیفتد، دیگر به سمت خرید طلا هم نمی‌آید و رونق بازار بسیار کم می‌شود. مردم به سمت و سوی طلای آبشده و دست دوم می‌روند که در آن صورت تولید طلا در کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه درباره ابهام اخذ مالیات از طلا اشاره کرد: مشخص نیست منظور از مالیات بر طلا چیست؛ آیا منظور متقاضیان عادی است؟ یا اینکه مالیات بر همکاران ما در واحدهای صنفی بر روی حجم قابل توجه اخذ می‌شود؟ مالیات مشخص نیست بر چه بخشی اعمال می‌شود. اگر بر واحدهای صنفی باشد، همکاران ما در حوزه شفافیت باید فعال باشند و در مقابل قانون اطاعت کنند، اما همکاران ما بحث مالیات را همین الان هم پرداخت می‌کنند؛ چه مالیات بر مشاغل و چه مالیات بر ارزش افزوده که عموماً پرداخت می‌کنند. ممکن است برخی مالیات واقعی را پرداخت نکنند، اما بیش از نود درصد مالیات پرداخت می‌کنند. اگر مالیات برمصرف‌کننده است، سازمان امورمالیاتی باید به طور شفاف بگوید که مردم در این بین چه کنند؟

ولی درباره راهکار مناسب برای مالیات بر طلا گفت: راهکار حل مشکل دست ما نیست، اما در نهایت ما به عنوان پیشنهاد می‌گوییم که بهتر است خرید و فروش طلا مثل گذشته جریان داشته باشد. حالا اگر یک فرد بخواهد یک گوشواره و انگشتر ۲ گرمی بخرد دیگر قدرت ندارد و تمایلی هم ندارد. رونق هر بازار و شهری، چراغ‌های طلا فروش هاست. مجلس بهتر است شرایط به قبل برگرداند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899745

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل