Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:25:55 GMT

عراق در کرکوک پالایشگاه می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۸۸۲۲

عراق در کرکوک پالایشگاه می‌سازد

عراق قصد دارد یک پالایشگاه نفت به ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه در روز را در شهر کرکوک احداث کند.

به گزارش ایسنا، ثامر غضبان، وزیر نفت عراق پس از دیدار از کرکوک اعلام کرد پالایشگاهی با ظرفیت فرآوری ۱۵۰ هزار بشکه در روز در این شهر شمالی ساخته خواهد شد.

وزیران عراقی متعددی به کرکوک سفر کرده و با استاندار آن دیدار کرده و درباره پروژه‌ها و طرح‌های جدیدی که متوقف مانده‌اند و برخی از آنها مربوط به بخش‌های نفت و برق هستند، گفت و گو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت عراق بر اهمیت کرکوک برای دولت مرکزی این کشور تاکید کرد.

عراق صادرات نفت از کرکوک را یک سال پس از توقف آن به دلیل اختلاف با منطقه نیمه خودمختار کردستان، در نوامبر گذشته از سر گرفت.

پیش از آن حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت از استان کرکوک به بندر سیهان ترکیه برای صادرات منتقل می‌شد که پس از اقدام دولت مرکزی عراق در به دست گرفتن کنترل این منطقه از نیروهای کرد، متوقف شد. با این حال تنها راه صادرات نفت کرکوک، خط لوله نفت تحت کنترل دولت منطقه‌ای کردستان است. دولت فدرال عراق و دولت منطقه‌ای کردستان ماه‌هاست که تلاش می‌کنند برای ازسرگیری صادرات از کرکوک، به توافق برسند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، چند هفته پیش از این که صادرات نفت از استان کرکوک از سر گرفته شود، منطقه کردستان اعلام کرده بود که خط لوله صادرات نفت را ارتقا داده و ظرفیت آن را از ۷۰۰ هزار بشکه در روز به یک میلیون بشکه در روز افزایش داده است تا پاسخگوی رشد تولید آتی این منطقه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • تورس از هافبک‌های گل‌گهر گلزن می‌سازد!
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد