Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:40:40 GMT

۱۰ میلیون متر مکعب رواناب وارد سدهای مخزنی خراسان جنوبی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۰۱۹

۱۰ میلیون متر مکعب رواناب وارد سدهای مخزنی خراسان جنوبی شد

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: به دنبال بارندگی‌های هفته جاری بالغ بر ۱۰ میلیون متر مکعب روان آب وارد هفت سد مخزنی استان شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم ورودی با میزان دو میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب مربوط به سد نهرین طبس بوده است، افزود: همچنین این بارندگی‌ها سدهای کریت و دره بید را سر ریز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی با بیان اینکه امید است در تأمین آب شرب و کشاورزی دغدغه‌ای نداشته باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تخلیه بیش از یک میلیون متر مکعب آب از سد نهرین، خسارتی در روستاهای پایین دست به بار نیامده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ میلیون متر مکعب آب در هفت سد مخزنی ذخیره شده و ۴۲ درصد از ظرفیت شأن پر شده است.

وی اظهار کرد: ظرفیت کل سدهای مخزنی خراسان جنوبی ۵۸ میلیون متر مکعب بوده که تاکنون ۲۵ میلیون متر مکعب از این ظرفیت پر شده است.

امامی با بیان اینکه سدهای تغذیه‌ای مصنوعی هم بالغ بر پنج میلیون متر مکعب آب مهار کرده‌اند، اظهار کرد: همچنین توسط سد سیاهو توانستیم بالغ بر سه میلیون متر معکب آب مهار کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی خسارت بارش‌ها در کشور، مکان‌هایی که به حریم رودخانه‌ها تجاوز کرده بودند دچار آسیب شدند بنابراین، این امر باید تجربه‌ای برای همگان باشد تا از بارگذاری در بستر رودخانه‌ها جلوگیری شود.

کد خبر 4592276

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امامی آب منطقه ای خراسان جنوبی بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان عمیدیان، با همکاری انجمن سینمای جوان و حوزه هنری تولید شده است.

مستند ۴۵ دقیقه‌ای «چنشتی ها» به بررسی، شناخت و معرفی آیین‌های ناشناخته اهالی روستای چنشت در حاشیه کویر لوت واقع در خراسان جنوبی می‌پردازد.

روستای چنشت از توابع شهرستان سربیشه به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از روستا‌های هدف گردشگری خراسان جنوبی است که به سرزمین رنگ‌ها شناخته می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی