Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@22:40:09 GMT

تروریست نامیدن سپاه برخلاف قوانین بین المللی است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۰۴۵

تروریست نامیدن سپاه برخلاف قوانین بین المللی است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در حمایت از سپاه پاسداران و‌ محکون نمودن اقدام امریکا بیانیه ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا در اقدامی خلاف قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که نیروی نظامی و رسمی کشور بوده و در قانون اساسی نیز تصریح شده است، در لیست گروههای تروریستی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام که در تاریخ دیپلماسی بی سابقه است، بار دیگر ضعف و خواری دولت آمریکا را نشان داد. دولت آمریکا در شرایطی سپاه را در لیست گروه های تروریستی قرار داد که سازمان منافقین را از این لیست خارج کرده است و از دولت جنایتکار عربستان سعودی در تجاوز وحشیانه به یمن نیز حمایت می کند. از سوی دیگر این دولت از ایجاد کنندگان و پشتیبانان گروه تروریستی داعش نیز بوده است.

در بخشی دیگری از این بیانیه آورده شده است: جنوب غرب آسیا در این سال ها با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درگیر مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری بود. بیداری اسلامی در کشورهای این منطقه در حال فراگیر شدن است و جبهه مقاومت نیز تقویت شده است و دوران حضور استکبار در منطقه، دولت های مرتجع وابسته و حضور رژیم منحوس صهیونیستی رو به پایان است و هر آینه دولت های انقلابی، مردمی و اسلامی در کشورهای منطقه شکل خواهد گرفت.

در انتها این بیانیه تاکید می کند: مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها به عنوان یک سازمان مردم نهاد که متشکل از اساتید مسلمان از دانشگاههای سراسر جهان است، این اقدام آمریکا را برخلاف قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک دانسته و محکوم می نماید و حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی و قانونی اعلام می دارد. همچنین از نهادهای رسمی جمهوری اسلامی ایران درخواست برخورد متقابل را دارد و از حقوقدانان نیز درخواست می شود تا شکایت خود از این اقدام آمریکا را در مجامع بین المللی ثبت نمایند.

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها

انتهای پیام/

300 / 156 سپاه پاسداران عرف دیپلماتیک قوانین بین المللی جنوب غرب آسیا گروه های تروریستی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سپاه پاسداران عرف دیپلماتیک قوانین بین المللی جنوب غرب آسیا گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمد حسینی، معاون امورمجلس رئیس دولت، روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در گفتگویی تاکید کرد: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

بنابر روایت ایرنا، وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901099

دیگر خبرها

  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»