Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه آسفالت ورودی شهر مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد در کمتر از ۶ ماه تخریب شد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، دو سال پیش پروژه بهسازی و آسفالت ورودی شهر مارگون از توابع شهرستان بویراحمد حدفاصل گردنه بهرام بیگی تا جایگاه پمپ بنزین اجرایی شد که در کمتر از یک سال مجدد بخشی از این پروژه و درست در ورودی شهر تخریب و مجبور به بهسازی مجدد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتبارات پروژه‌های راهسازی استان اردبیل 2 برابر شدسیل پلدختر| ترافیک ادوات راهسازی و خودروهای جهادی در خیابان‌های پلدختر + فیلم

رئیس شورای شهرستان بویراحمد با تایید این خبر به تسنیم گفت: سه گروه شامل کارفرما، مشاور و پیمانکار در ساخت یک راه دخیل هستند که بر اساس این سیستم گروه مشاور بر عملیات اجرایی پیمانکار نظارت دارد و گزارش‌های آن را به کارفرما منتقل می‌کند که در این پروسه یعنی نظارت ضعف وجود دارد و به خوبی انجام نمی‌شود.  

محمد دانشی‌نسب افزود: عمر آسفالت در راه‌های برون شهری باید بین  9 تا 10 سال باشد که این عمر در راه‌های درون شهری کمتر است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما عمر آسفالت نسبت به سایر کشورها کمتر است به طوری که در راه‌های برون شهری به 3 تا 4 سال و رکورد جدید مربوط به جاده‌های بخش مارگون کمتر از یکسال می‌رسد.

دانشی‌نسب خاطرنشان کرد: بر این اساس به جای اینکه پس از 9 سال برای تعمیر و بازسازی راه هزینه کنیم باید 3 سال و حتی کمتر از یکسال پس از احداث راه این هزینه را متحمل شویم.

وی تصریح کرد:  علاوه بر این آسفالت در عین حالی که سطح راه را حفظ می‌کند از لایه‌های زیرین یک راه نیز حفاظت می‌کند، یعنی به محض این که روسازی جاده تخریب شود زیرسازی نیز صدمه می‌بیند و هزینه‌های سنگین تری ایجاد می‌کند.

سخنگوی شورای شهر مارگون با تاکید بر اینکه دشمن جاده‌ها و راه‌ها، آب است و اگر آب زیر جاده نفوذ کرد  سبب تخریب زودهنگام می‌شود، ادامه داد: باید شیب، شانه‌های جاده، دهانه آب‌ روها و ... تنظیم و استاندارد باشد تا جریان آب هدایت شود و زیر جسم راه نفوذ نکند.

دانشی‌نسب افزود: شواهد نشان می‌دهد که دو پروژه که در دو سال اخیر حد فاصل امامزادگان بی بی خاتونین و شهر مارگون اجرا و به بهره برداری رسیده فاقد کیفیت و نظارت لازم هستند که سبب شده کمتر از یکسال آسفالت و حتی لایه‌های زیرین راه تخریب شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از این هدرروی بیت المال و هزینه‌ها نیازمند یک‌ مدیریت جهادی و مدیریت خردمند، هستیم که به قبل، حین و بعد از موضوع توجه کنند یعنی به پیشگیری، برنامه منسجم و بازخوردگیری و تصحیح بیاندیشد.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، براساس این گزارش این سامانه تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
رگبار پراکنده، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید از ویژگی‌های این سامانه بارشی است.

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت بارش‌های سیل‌آسای سراوان به آسفالت معابر
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • مصدوم شدن ۲۰۷ نفر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مصدومیت ۲۰۷ نفر در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد