Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@15:39:53 GMT

اثر تازه منتشر شده خبرنگار ایرنا رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۰۶۳

اثر تازه منتشر شده خبرنگار ایرنا رونمایی شد

به گزارش ایرنا، این اثر بخشی از پژوهشی بزرگتر راجع به طنز در دوره‌ معاصر ایران است که شامگاه دوشنبه در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس رونمایی شد.
تسلیم جهرمی در این کتاب با رویکردی بلاغی و ادبی به طنز در شعر متعهد چهل سال اخیر نگریسته است.
کالبدشکافی طنز در شعر متعهد، چهار فصل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل اول پس از ذکر کلیاتی درباره‌ طنز و ادوار طنز در شعر فارسی، مؤلفه‌های طنز در شعر انقلاب و توضیح دو حیطه‌ طنز مطبوعاتی و شعر رسمی پرداخته شده است.
در فصل دوم به ساختار و بلاغت طنز در شعر انقلاب و در فصل سوم به مضامین طنز در شعر انقلاب پرداخته شده است.
در فصل چهارم نیز نامداران شعر متعهد که در آثارشان طنز دیده می‌شود، معرفی شده‌اند.
بخش‌هایی از این کتاب در ادوار مختلف جشنواره‌ طنز مکتوب، دو دوره از جشنواره‌ شعر انقلاب اسلامی و یک دوره از جشنواره‌ شعر طلاب و دانشجویان سراسر کشور در بخش پژوهش برگزیده شده است.
این کتاب در یک‌هزار نسخه و با قیمت 27هزارتومان در انتشارات پرتو رخشید با همکاری حوزه‌ هنری فارس منتشر شده است.
در این مراسم، همچنین از 6 اثر دیگر رونمایی شد.
«کتاب شعر» اثر جدید عبدالعلی دستغیب، جلد نخست شناخت نامه داستان‌نویسان فارس از مجید خادم، دفاع مقدس در آیینه رمان نوجوان امروز از آرزو حقیقی، مجموعه نقدهای هاشم کرونی با عنوان فراتر از خط کشی‌ها در حوزه تحلیل و پژوهش، دو مجموعه شعر عاشقانه عفیف ایوب پرندآور با عنوان بیش از تمام اهل زمین دوست دارمت به کوشش رقیه(پریچهر) کوهنورد، با مقالاتی از محمدحسین بهرامیان، عبدالرحیم سعیدی‌ راد و غلامرضا کافی و 'سهم ارادت' اشعار آیینی پروانه نجاتی رونمایی شد.

** 9 چهره برتر هنر انقلاب تجلیل ‌شدند
در ادامه این آیین 9 چهره برتر هنر انقلاب نیز تجلیل ‌شدند؛ بدین‌ترتیب غلامرضا کافی در بخش پژوهش ادب و هنر، محمد محمودی نورآبادی در بخش ادبیات پایداری، ایوب پرندآور در بخش ادبیات - شعر، سید حسن حسینی ارسنجانی در بخش ادبیات –داستان، هادی فردوسی در حیطه ادبیات کودک و نوجوان، سهیلا نیک سرشت در بخش هنرهای تصویری، علیرضا اسدپور در بخش موسیقی و سرود،‌ عمران جمالی و سعید صادقی در بخش هنرهای تجسمی به عنوان چهره‌های برتر شناخته شدند.
محمودی نورآبادی به عنوان چهره برتر هنر فارس معرفی شد.
همه ساله بیستم فروردین‌ به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و سرآغاز هفته ای به همین نام است که تا بیست و ششم فروردین ادامه دارد.
9910/ 7375
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 انقلاب دفاع مقدس زمین سید مرتضی آوینی موسیقی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری تلخ هوتن شکیبا که داغِ نبودِ آتیلا پسیانی را تازه کرد

هوتن شکیبا، بازیگر ایرانی به مناسبت روز تولد آتیلا پسیانی (۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۶) یک استوری دردناک منتشر کرد. پسیانی بر اثر سرطان در ۱۴ مهر ۱۴۰۲ در پاریس درگذشت. او در این استوری نوشت: «چقدر جات خالیه چقدر نبودنت معلومه تولدت مبارک»

منبع: برترین‌ها

tags # هالیوود سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • پایانی بر واکنش‌ها به جنجال نصیری نیست حمله تازه از یک اصلاح‌طلب
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • استوری تلخ هوتن شکیبا که داغِ نبودِ آتیلا پسیانی را تازه کرد
  • روایت تازه از شکسته شدن سد در کنیا
  • عکس| تازه‌ترین عکس بهرام رادان با ظاهری جدید
  • اولین تصاویر از مجروح تازه داماد حمله جیش‌الظلم