Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@05:14:51 GMT

رونق تولید به جوانگرایی نیازمند است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۳۰۴

رونق تولید به جوانگرایی نیازمند است

جوانان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند و مسیر آینده باید با همت و ابتکار جوانان طی شود و براساس اصول دینی و روایی ما نیز جوانگرایی امر پسندیده‌ای ذکر شده و مکررا در فرمایشات معصومین به سفارشاتی مبنی ‌بر سپردن امور به دست جوانان برمی‌خوریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، محمدرضا بهرامی عضو باشگاه پژوهشگران جوان گلستانی نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال "رونق تولید" نام‌گذاری کردند و سال گذشته را سال "حمایت از کالای ایرانی"؛ از برآیند این دو نام، این‌گونه برمی‌آید که تفکر جهادی را باید در عرصه‌های توسعه تولید ملی وارد نمود و این فعالیت‌ها را با قدرت به پیش برد؛ اما حلقه مفقوده‌ای که در این میان نیاز به توجه بیشتر دارد، این است که اگر روند فرهنگی و نهادینه‌سازی جوان گرایی و سپردن امور به دست جوانان در این زمینه تغییر نکند، تفاوت و تغییر چندان محسوسی اتفاق نخواهد افتاد و به تعبیری صریح تر، پیام مقام معظم رهبری در حد شعار باقی می ماند و عملا تحقق نخواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که مستحضرید از روز اول پیروزی جمهوری اسلامی ایران، جوانان در راس امور قرار گرفته و بارها و بارها در نظام جمهوری اسلامی توجه به جوانان توسط امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب توصیه شده است؛ آنچنانکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید و تصریح دارند جوانان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند و مسیر آینده باید با همت و ابتکار جوانان طی شود و براساس اصول دینی و روایی ما نیز جوانگرایی امر پسندیده‌ای ذکر شده و مکررا در فرمایشات معصومین به سفارشاتی مبنی ‌بر سپردن امور به دست جوانان برمی‌خوریم. به عنوان مثال حدیثی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) در این زمینه داریم که ایشان توصیه می‌کنند فرزند زمانه خود باشید.

حال این راهبرد برای رونق گرفتن تولیدات داخلی، قطعا توجه بیشتر مسئولین را می طلبد که برخی از امور را به دست کسانی بسپارند که هم به‌لحاظ علمی به‌روزتر هستند و هم به‌لحاظ توان از انرژی و ‌انگیزه بیشتری برای انجام امور برخوردارند.

البته نباید از جاده انصاف خارج شد، اقداماتی در این زمینه صورت گرفته ولی این اقدامات از کارایی لازم برخوردار نیست و تصور می شود بعضا نسل‌های قبلی انقلاب در باور جوانان ضعف دارند و معتقدند نسل جوان در شرایط بحرانی کشور نمی‌تواند کشور را از خطرات مختلف حفظ کند، درصورتی که تجربه نشان داده هر جایی که به جوانان اعتماد کردیم قطعا اگر آنها عملکرد بهتری نسبت به گذشتگان خود نداشتند، حداقل در بسیاری از موارد مانع بسیاری از ضررها، ناکارآمدی‌ها و کاستی‌ها شدند. 

باید دانست که در عصر کنونی، جوان سازی سیستم مدیریتی کشور به ویژه در عرصه تولید، دیگر یک انتخاب نیست، بلکه برای برون‌رفت از انباشت مشکلات موجود، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ همانطور که در پیشگفت اشاره شد هرجا موفقیتی به دست آمده و یا رونقی در تولید صورت گرفته، با احتمال حداکثری یک جوان خالق یا پیگیر آن بوده است.

اما آنچه مسلم است دیگر با شعار دادن و همایش برگزار کردن، مشکل رونق تولید محقق نمی شود، مشکل در صورتی رفع  می شود که تقویت تولید داخلی و واگذاری امور به جوانان مومن و انقلابی به طور جدی در دستور کار دولت قرار گیرد و بعد سهم مردم که به نظر از همه این ها مهم تر است مصرف تولیدات داخلی است، باید عادت و فرهنگ شود که هر کالایی که مشابه داخلی آن وجود دارد از آن مصرف کنیم.

بدون شک همگی قبول داریم که این راه‌حل ها در شرایط تحریم و فشار نیاز به کار پُرحجم و تلاش مجاهدانه عمومی، سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده از سوی مسئولان کشور و مردم به ویژه جوانان علاقه مند دارد و همه بایستی همه همتشان را در بخش های مختلف برای مسأله‌ رونق تولید صرف کنند.

مع الوصف و به یقین اگر این روند رونق تولید در راستای راهکارهای رهبری با شتاب بیشتری صورت گیرد، تحریم های ظالمانه دشمنان تأثیری بر زندگی ما نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز یکشنبه در حاشیه ستاد تنظیم بازار لرستان، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروه‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در این کارگروه معمولاً مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم‌مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش‌افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آنها قطع می‌شود.

کد خبر 6097582

دیگر خبرها

  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند