Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@13:32:46 GMT

اعطاي 5 هزار وام قرض‌الحسنه به سيل‌زدگان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۷۵۴

اعطاي 5 هزار وام قرض‌الحسنه به سيل‌زدگان

خبرگزاري آريا - يک مقام مسئول در نظام بانکي از پرداخت 200 ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه به سيل‌زدگان خبر داد و گفت: سهم هر متقاضي معرفي شده کميته امداد 5 ميليون تومان خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري آريا، مرتضي اکبري در مراسم امضاي تفاهمنامه بانک قرض الحسنه مهر ايران با کميته امداد امام خميني (ره) گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته 20 ميليارد تومان وام قرض الحسنه به سيل زدگان پرداخت خواهد شد که بر اين اساس هر نفر با ارائه معرفي نامه کميته امداد امام خميني (ره) مي‌تواند پنج ميليون تومان وام بدون بهره دريافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: همچنين 10 ميليارد ريال کمک بلاعوض غيرنقدي از محل بودجه تبليغات و کمک‌هاي کارکنان بانک قرضالحسنه مهر ايران پرداخت شده است که بر اين اساس پايگاه‌هاي کمک رساني بانک به منظور ارائه خدمات و امداد به آسيب ديدگان برپا شده و مواد غذايي از سوي کارکنان بانک ميان مردم توزيع شده است.
به گفته اکبري، 12 کاميونت حامل مواد غذايي از سوي بانک قرض الحسنه مهر ايران به مناطق سيل زده استان گلستان ارسال شده که همچنين در استان لرستان، مازندران و ايلام نيز کمک‌هاي غيرنقدي و مايحتاج ضروري موردنياز مردم توزيع شده است.
وي خاطرنشان کرد: 112 هزار فقره وام قرض الحسنه اشتغالزايي، کارآفريني و کارگشايي با ارزش بيش از 6 هزار و 700 ميليارد ريال به مددجويان تحت پوشش کميته امداد پرداخت شده که از اين ميزان 4 هزار و 340 ميليارد ريال تسهيلات تکليفي و کارگشايي از محل منابع بانک قرض الحسنه مهر ايران ارائه شده است.
اکبري گفت: مبلغ 2 هزار و 360 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي و وديعه مسکن از محل منابع بانک و صندوق امداد ولايت پرداخت شده است.
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران از ارائه يک ميليون و 230 هزار فقره تسهيلات به ارزش 130 هزار ميليارد ريال در سال 97 خبر داد و گفت: اين مبلغ رشد 62.5 درصدي داشته است.
همچنين در اين نشست پرويز فتاح، مديرعامل کميته امداد امام خميني نيز با اشاره به مأموريت‌هاي کميته امداد در مناطق سيل زده گفت: يکي از مأموريت‌هاي اصلي ما تقويت حفظ اثرگذاري منابع قرض الحسنه است که بر اين اساس در سال 97 حدود 2 هزار ميليارد تومان وام قرض الحسنه از منابع امدادي و دولتي براي اشتغالزايي پرداخت شده که در قالب بيش از 100 هزار فقره وام توزيع شده است.
وي افزود: با مساعدت دولت و مجلس، سقف وام قرض الحسنه اشتغال در بودجه سال 98 کل کشور دو و نيم برابر شده و بر اين اساس 3 هزار و 500 ميليارد تومان در قالب تبصره 16 براي کميته امداد وام قرض الحسنه تدارک ديده شده است.
فتاح گفت: از محل وام توسعه اشتغال پايدار روستايي نيز که قرار است يک و نيم ميليارد دلار برداشت از صندوق توسعه ملي صورت گيرد، 2 هزار ميليارد تومان طلب داريم و از سوي چهار بانک عامل بايد پرداخت شود.
مديرعامل کميته امداد امام خميني (ره) خاطرنشان کرد: در سال 98 بايد حدود 6 هزار ميليارد تومان وام اشتغال پرداخت شود که به افراد تحت پوشش و جامعه هدف ارائه خواهد شد تا بتوانند توانمندسازي و اشتغال را در دستور کار قرار دهند به خصوص اينکه امسال به نام رونق توليد نامگذاري شده و بايد با هم افزايي بانک قرض الحسنه مهر ايران، تسهيلات اشتغالزايي را رونق بخشيم.
وي افزود: هر مبلغي که آورده کميته امداد به بانک قرض الحسنه مهر ايران بوده دو برابر آن نيز از سوي بانک به تسهيلات اضافه شده و در قالب وام پرداخت شده است که بر اين اساس در مجموع 680 ميليارد تومان وام پرداخت شده است که در سال 98 بايد اين وضعيت تقويت شود.
فتاح گفت: 20 ميليارد تومان وام اهدايي به خاطر سيل در نظر گرفته شده که بر اين اساس مقرر است تا با اخذ معرفي نامه کميته امداد بتوان اين تسهيلات را دريافت کرد.
به گزارش مهر، مديرعامل کميته امداد امام خميني (ره) افزود: همچنين 100 ميليون تومان به صورت بلاعوض به نفع جامعه هدف از سوي بانک تخصيص داده شده که اميدواريم بتوانيم براي سيل زدگان از آن استفاده کنيم.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

علیرضا حسین‌نژاد در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: ۴۶ سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

او تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این ۴۶ سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل ۴۴ هزار خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که ۱۱.۵ درصد خانوار‌ها و ۷.۲ درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

او به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است، اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکرد‌ها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

او اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوار‌ها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و ۶۰۰ نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا ۹۶ درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد