Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@16:14:18 GMT

قطر خواهان تحریم تسلیحاتی حفتر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۸۶۱

قطر خواهان تحریم تسلیحاتی حفتر شد

خبرگزاری میزان- وزیر خارجه قطر ضمن توصیف «خلیفه حفتر» به عنوان مانع اصلی در مسیر مذاکرات ملی در لیبی، از جامعه بین المللی خواست تا وی و نیروهایش را تحریم تسلیحاتی کنند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، قطر خواهان تحریم موثر تسلیحات علیه «خلیفه حفتر» شد.
به گزارش پایگاه ایتالیایی «ریپابلیکا»، وزیر خارجه قطر خواستار تحریم موثر تسلیحاتی خلیفه حفتر و نیرو‌های تحت امرش به منظور خروج از مناطقی که اخیرا اشغال کرده‎اند، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پایگاه نوشت: «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر در مصاحبه‌ای از اظهارات همتای فرانسوی خود برای تلاش در جهت برگزاری یک کنفرانس آشتی ملی ابراز امیدواری کرد.
آل ثانی در توییتی که روز سه شنبه منتشر کرد، خلیفه حفتر را مانعی در مسیر تلاش‌های بین المللی برای برگزاری مذاکرات صلح در لیبی اعلام کرد.
وزیر خارجه قطر که همزمان عهده دار سمت معاونت نخست وزیر نیز است در توییتی نوشت: "اقدامات شبه نظامیان به سرکردگی حفتر در لیبی مهم‌ترین مانع در مسیر تلاش‌های بین المللی برای نیل به گفتگو‌های ملی در لیبی است."   روز دوشنبه نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی از تلاش ناکام حفتر برای کودتا در طرابلس خبر داده بود.
خلیفه حفتر از تقریبا ۲ هفته پیش با پیشروی نیروهایش به سمت «طرابلس» پایتخت لیبی بحران و بی ثباتی را در این کشور تشدید کرده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قطر لیبی خلیفه حفتر وزیر خارجه تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه‌های خبری پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار طی گفت‌وگو با خبرنگاران در پارلمان در اسلام‌آباد اظهار کرد: سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است و دولت به زودی رهبران جناح اپوزیسیون را در جریان کامل جزئیات و دستاوردهای این سفر قرار خواهد داد.

وی درباره طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز افزود که ما نیازی به پنهان کاری نداریم و اگر سوء تفاهم‌های اخیر میان دو کشور حل نشده بود پس چرا رئیس جمهور ایران باید به پاکستان سفر کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اینکه در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر آیت‌الله رئیسی اشاره‌ای به مذاکرات خط لوله گاز نشده است، مساله‌ای نیست؛ بحث اصلی این است که ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

وی تاکید کرد: پاکستان هر آنچه که مطابق با منافع ملی خود باشد را انجام خواهد داد و ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

سناتور اسحاق درباره گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا علیه پاکستان نیز گفت که ما این بیانیه را رد کرده و پاسخ مناسبی به آن داده‌ایم.‌

کد خبر 748170

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد