Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس پایتخت از بررسی شکایت نامه پلیس راهور از شهرداری تهران در دیوان عدالت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح رعد ۲۴ و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیست و چهارمین مرحله این طرح با همکاری پلیس پیشگیری، کلانتری‌ها و سرکلانتری‌های پایتخت به مرحله اجرا درآمد و همکارانم موفق به شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس و کشف اموال سرقتی شهروندان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح رعد ۳۰۹ حکم قضایی به مرحله اجرا در آمد، افزود: ۶۶۵ نفر از سارقان و مالخران دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید؛ مراجعه روزانه ۱۷ هزار نفر در تهران به پلیس/ کشف ۵۵۰ هزار سلاح در سال ۹۷

سردار رحیمی ادامه داد: ۷۶۱ پرونده برای این افراد تشکیل شد که ۱۴۷ هزار و  ۵۱۹ عدد از اموال مسروقه  کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه ۱۷۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت نیز کشف شد، تاکید کرد: ارزش مالی اموال مسروقه ۶ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۳۵۳ نفر از افراد بازداشت ششده دارای سابقه دستگیری هستند؛ تاکید کرد: ۵ قبضه سلاح جنگی و ۴۹ قبضه سلاح سرد نیز در این مرحله از طرح رعد کشف شد.

سردار رحیمی گفت: ۵۰ نفر از قاچاقچیان کالا نیز دستگیر و ۱۶۶ هزار کالای قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ۵ باند قاچاق کالا منهدم شدند، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که یک وضعیت مطلوب امنیتی را در پایتخت ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته ۳۷ درصد از سرقت و جرایم کشور در پایتخت رخ می‌داد که در این دو سال با اجرای طرح‌های رعد میزان این جرایم به ۲۳ تا ۲۷ درصد رسید.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه پاکسازی پایتخت از وجود معتادان متجاهر از اولویت‌های ما است، گفت: در جنوب پایتخت ۹۲ منزل که حدود ۸۶۰ اتاقک داشت را پلمپ کرده‌ایم.

  سردار رحیمی با بیان اینکه این اماکن مخروبه و محل جولان مفسدان بود، خاطرنشان کرد: آب، گاز و برق این ۹۲ منزل قطع شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پاکسازی معابر جنوب پایتخت از حضور معتادان متجاهر در تمام نقاط تهران در حال انجام است، بیان کرد: در هر نقطه از شهر که معتاد متجاهری رویت شود نسبت به جمع آوری او اقدام خواهد شد.

 سردار رحیمی گفت: سال گذشته برخورد جدی با دلالان ارزی را در نقاط مختلف تهران داشته‌ایم و این برخورد با جدیت و شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: با صرافی‌های غیر مجاز با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی در خصوص تردد رانندگان در محدوده زوج و فرد نیز اظهار کرد: منتظر نظر دوستان در شهرداری تهران هستیم تا مقدمات تردد در این محدوده را  تعیین کنند تا این اقدامات را به مرحله اجرا بگذاریم.

سردار رحیمی با بیان اینکه یک ریال از عوارض زوج و فرد به حساب پلیس واریز نمی‌شود، بیان کرد:  ما همچنان معتقدیم هر فردی که به محدوده زوج یا فرد وارد می‌شود فقط باید یک‌بار جریمه شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد:  نامه شکایت ما از شهرداری تهران در خصوص عوارض زوج و فرد در دیوان عدالت در حال بررسی است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه بخشی از بحث شئونات اسلامی به رعایت شهروندان باز می‌گردد، بیان کرد: مردم باید قوانین اسلامی و شهروندی را رعایت کنند؛ ما در ترویج فرهنگ اسلامی و برخورد با برهم زنندگان این فرهنگ عقب نخواهیم نشست.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: ما با توجه به حقوق شهروندی و آلودگی هوای پایتخت در هر فصل ۲۰ روز را مدنظر قرار دادیم تا شهروندان بتوانند  در محدوده زوج و فرد تردد داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف مرگبار میان سواری رونیز و پژو ۲۰۶ و همچنین واژگونی خونین کامیونت در ۲ نقطه از پایتخت خبر داد.

سرهنگ رابعه جوانبخت در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح دو حادثه رانندگی رخ داده در دو نقطه از پایتخت در بامداد امروز پرداخت و گفت:‌نخستین حادثه در ساعت دو بامداد امروز در بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری رخ داد و در جریان آن یک دستگاه سواری رونیز که در حال حرکت در مسیر بود در محدوده چوب‌تراش با یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ برخورد کرد. شدت این برخورد به حدی بوده که سواری پژو ۲۰۶ واژگون شد.

وی با اشاره به حضور عوامل پلیس راهور و همچنین دیگر عوامل امدادی در محل حادثه گفت: با حضور امدادگران و ماموران در محل مشخص شد که راننده سواری پژو ۲۰۶ در دم جان خود را از دست داده است. همچنین راننده رونیز هم به شدت مصدوم شده بود که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: بررسی‌ کارشناسان تیم تصادفات پلیس راهور نشان داد که این حادثه به علت عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده سواری رونیز رخ داده است.

برخورد خونین کامیونت‌ها در بزرگراه آزادگان

جوانبخت به دومین حادثه رانندگی رخ داده در بامداد امروز نیز اشاره کرد و گفت: در ساعت۶:۵۰ صبح امروز دو دستگاه کامیونت ایسوزو در حال حرکت در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان بودند که در محدوده لاین تندرو به کندروی قبل از جهاد با یکدیگر برخورد کردند. در جریان این حادثه یکی از کامیونت‌ها واژگون شد.

وی با اشاره به حضور عوامل امدادی در محل حادثه گفت: در این حادثه دو نفر مصدوم شدند که امدادگران این افراد را به بیمارستان انتقال دادند. همچنین با حضور تیم‌های پلیس بزرگراه، ترافیک در این محدوده مدیریت و روانسازی شده و کامیونت واژگون شده نیز توسط جرثقیل سنگین به محل ایمن منتقل شد.

به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ علت این حادثه از سوی کارشناسان تصادفات پلیس راهور در حال بررسی است، اما شواهد اولیه حاکی از آن است که خواب‌آلودگی و خستگی راننده کامیونت سبب وقوع این حادثه شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902020

دیگر خبرها

  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران | یک میلیون و ۲۵۰ موتورسوار گواهینامه ندارند
  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست