Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد- ايرنا- مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي يزد گفت: برآوردهاي اوليه تا 22 فروردين بيانگر آن است که سيل امسال به واحدهاي مسکوني، لوازم خانگي و تجاري 11 شهر و 130 روستاي استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش ايرنا، عليرضا قربانيان روز سه شنبه به مناسبت سالگرد تأسيس اين مجموعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در 28 واحد شامل 12 واحد شهري و 16 واحد روستايي، گزارش 100 درصدي تخريب واحدهاي مسکوني را داشته ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرکل بنياد مسکن يزد درباره واحدهاي تعميري شناسايي شده تا اين تاريخ گفت: 179 واحد شهري و 547 واحد روستايي و مجموعا 726 واحد داريم که نيازمند تعمير به خاطر آسيب هاي سيل هستند.
قربانيان اضافه کرد: 11 واحد تجاري آسيب ديده شامل هفت واحد در شهرها و چهار مورد در روستاها شناسايي شده و به لوازم خانگي 91 واحد در 27 واحد شهر و 64 واحد روستايي نيز آسيب وارد شده است.
وي با بيان اينکه بيشترين آسيب ها مربوط به تفت ، بهاباد و خاتم بود، تصريح کرد: در بخش مناطق شهري ، گزارش آسيب ها مربوط به شهرهاي تفت، خاتم ، بهاباد ، ابرکوه ، ميبد و يزد بوده است.
وي درباره تسهيلات ارائه شده توسط دولت گفت: تسهيلات اعلام شده در اين بخش براي واحدهاي تخريبي از سيل در مناطق شهري 50 ميليون تومان قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله و 12 ميليون تومان تسهيلات بلاعوض است.
به گفته اين مسئول ، تسهيلات اين بخش در روستاها شامل 40 ميليون تومان قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله و 10 ميليون تومان نيز بلاعوض خواهد بود.
مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي يزد ادامه داد: براي واحدهاي تعميري 15 ميليون تسهيلات قرض الحسنه و پنج ميليون بلاعوض و نيز براي لوازم خانگي آسيب ديده هم 15 ميليون تسهيلات قرض الحسنه و پنج ميليون بلاعوض قرار است پرداخت شود.
با وجودي که استان يزد در طول حدود 2 دهه اخير با خشکسالي درگير بوده ولي از ابتداي امسال به دليل بارش ها مناسب از حد طبيعي سال قبل فراتر رفته و وارد ترسالي شده و نيز همين بارندگي ها در برخي نقاط استان موجب وقوع سيلاب هاي شديد و آسيب به مناطق عمدتا روستايي و ييلاقي شده است.
به علت کاهش بارندگي ها از جمعيت روستايي آن کاسته شد و سطح زير کشت نيز کاهش يافت به گونه اي که هم اکنون از جمعيت يک ميليون و 138 هزار نفري استان تنها 15 درصد در روستاها سکونت دارند.
1968/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

محمدعلی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر به جز مواردی آب گرفتگی مورد جدی در بافت تاریخی رخ نداد چرا که با هماهنگی‌های قبلی و آمادگی ایجاد شده در داخل بافت تاریخی زمینه برای بروز مشکل برای بناهای تاریخی کاهش یافت.

وی با تشکر از اهالی محله‌های قدیمی به دنبال دریافت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای ورود آسیب به بافت تاریخی یزد، بیشترین آسیب از ناحیه بارندگی اخیر را متوجه زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌ها و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ تیم امدادی در نقاط مختلف استان یزد برای مدیریت بحران‌های احتمالی، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ محور مواصلاتی استان شامل محورهای یزد- دربید، یزد- خضرآباد، اردکان – هامانه، بهاباد- بنستان، ده جمال- ببروئیه، مهریز- کنجکوه برای ایمنی جان مردم استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: بخش کشاورزی استان به ویژه قنوات نیز در این بارش‌ها با خسارت مواجه شده اند که ارزیابی این خسارت‌ها بعد از پایان بارش‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند، اعلام کرد: ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سامانه رگباری بودند و بیشترین بارش‌ها و در نتیجه خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، تفت، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد بوده است و ابرکوه و خاتم و مروست کمترین مشکل را داشتند.

کد خبر 6087890

دیگر خبرها

  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین