Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:27:35 GMT

نقش احیای تالاب الله‌آباد در کاهش ریزگردها

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۴۰۴

نقش احیای تالاب الله‌آباد در کاهش ریزگردها

پایگاه خبری آرمانشهر قزوین در مطلبی نظرات استاندار قزوین در خصوص نقش تالاب الله آباد در کاهش ریزگرد های دشت قزوین را منتشر کرده است.

عبدالمحمد زاهدی در بازدید از این تالاب گفته است: احیای تالاب الله‌آباد واقع در شهرستان آبیک در کاهش ریزگردها که خطرات آن علاوه بر قزوین، استان‌های تهران و البرز را نیز تهدید می‌کند موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزوده است: تالابی که سال‌ها به دلیل خشکسالی به بیابان تبدیل‌شده بود به دلیل بارش‌های اخیر به مکانی خوش‌منظره تبدیل ‌شده است.
زاهدی به حضور پرندگان مهاجر در این تالاب اشاره کرد و افزود: منظره زیبایی که به‌واسطه حضور پرندگان مهاجر در این تالاب ایجاد شده، نشان می‌دهد که این تالاب زمانی مکان مهاجرت پرندگان بوده و باید از این ظرفیت اکوسیستمی به‌ درستی استفاده کرد.
وی به ‌صرفه‌جویی در مصارف آبی استان تاکید کرد و گفت: اگرچه در هفته‌های اخیر بارندگی‌های خوبی در سطح استان به وقوع پیوسته است، اما نباید مسئله صرفه‌جویی را فراموش کرد و همه دستگاه‌ها ملزم به ‌صرفه‌جویی مناسب از منابع آبی هستند.
استاندار قزوین در خصوص چراهای غیرمجاز شتر در این دشت نیز گفت: طبق قانون هرگونه چرای غیرمجاز در این دشت ممنوع بوده و با آن برخورد می‌شود و باید اقدامات مقتضی در این رابطه انجام شود.
مسئول ارشد اجرایی استان قزوین در خصوص ظرفیت‌های گردشگری این تالاب تصریح کرد: پس‌ از این بازدید موضوع حفاظت و بهره‌برداری مناسب از تالاب الله‌آباد موردتوجه ویژه‌ای قرار می‌گیرد و اکنون نمی‌توان با شتاب‌زدگی در خصوص آن تصمیم‌گیری کرد.
پایگاه خبری آرمانشهر قزوین به مسئولیت محمد حسین زرآبادی منتشر می شود.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ديگر رسانه ها پايگاه خبري تالاب الله آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند

دریافت 25 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، پرنده‌های مهاجر در مسیر بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین مهمان آب‌گیرهای گرمه شدند.

کد خبر 6098563

دیگر خبرها

  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه