Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک افسر سابق اطلاعاتی آمریکایی بر این باور است که دولت ترامپ در ارزیابی و تشخیص خود در قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سیاه و شناسایی آن به عنوان یک گروه تروریستی کاملا مرتکب اشتباه شده است. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

«فیلیپ گیرالدی» افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم درباره اقدام واشنگتن در تروریستی ارزیابی کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکید کرد: به اعتقاد من، ایالات متحده در ارزیابی اش به طور کامل اشتباه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تعریف ارائه شده از سوی سازمان ملل و قوانین بین‌المللی، یک گروه تروریستی باید به طور فعالانه برای هدف قرار دادن غیرنظامیان اقدام کند تا یک دولت مشروع را تضعیف کرده و از بین ببرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سازمان نظامی است که در راستای مسیر تعیین شده از سوی دولت مشروع و قانونی ایران فعالیت می‌کند، همان طور که ارتش آمریکا نیز در مسیر تعیین شده از سوی کاخ سفید حرکت می‌کند. اینکه بگوییم سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است، آن هم به دلیل اینکه واشنگتن از ایران ناراضی است و دولت ایران را قبول ندارد، کاملا نادرست و اشتباه است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اقدام شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در قرار دادن نام فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام در فهرست سازمان‌های تروریستی نیز گفت: این اقدام نیز کاملا نامناسب است ولی یک پاسخ آشکار به تصمیم واشنگتن بوده است. واحدهای نظامی تا زمانی که غیرنظامیان را هدف قرار ندهند، تروریست به شمار نمی‌روند.

حسن نافعه در گفت‌وگو با تسنیم: عواقب خطرناک اقدام آمریکا علیه سپاه/تصمیم ترامپ چیزی را تغییر نخواهد دادواکنش وزارت خارجه فرانسه به اقدام دولت آمریکا علیه سپاه پاسدارانمقام سابق آمریکایی: هدف اقدام علیه سپاه تقویت نتانیاهو در انتخابات است

 

افسر سابق سازمان سیا در پاسخ به سئوالی درباره اعلام تصمیم ترامپ در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی نیز گفت: تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی در آستانه انتخابات اسرائیل، هدفی در راستای منافع ملی آمریکا نداشته است. ترامپ موضع سختگیرانه‌ای برای کمک به نتانیاهو با هدف پیروزی در انتخابات داشته است. تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن مالکیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان نیز با هدف کمک به نتانیاهو بوده است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,90,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • خاویر تباس: اگر تکنولوژی خط دروازه بی‌نقص بود، از آن استفاده می‌کردیم
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی