Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:42:25 GMT

روحانی به نیلی‌احمدآبادی حکم داد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۰۱۰

روحانی به نیلی‌احمدآبادی حکم داد

محمود نیلی احمدآبادی با حکم روحانی به عنوان رئیس «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» منصوب شد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در حکمی به "محمود نیلی احمدآبادی" رئیس دانشگاه تهران ماموریت داد تا ریاست «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» با عضویت شخصیت‌های علمی مستقل و خبره در تخصص‌های مرتبط را به عهده گرفته و ظرف شش ماه «گزارش ملی» این رخداد را ارایه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمود نیلی احمدآبادی

رئیس محترم دانشگاه تهران

سلام علیکم

سیلاب پدیده‌ای طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است، اما کاهش خسارات و بهره‌مندی از فواید مترتب بر سیلاب، تابع میزان آمادگی‌های کشور است. تاب‌آوری ایران در مواجهه با حوادث طبیعی باید افزایش یابد، از تکرار اشتباهات و کاستی‌ها جلوگیری شود و ظرفیت مدیریت سیلاب در این اقلیم خشک و نیمه خشک به حداکثر برسد. خساراتی که بر اثر جاری شدن سیلاب در استان‌های مختلف بر مردم عزیز و شریف ایران وارد شده، احساسات و عواطف عمومی را برانگیخته است. مردم حق دارند پاسخ‌های علمی، معتبر و دقیق درباره ابعاد مختلف این سیلاب‌ها، میزان آمادگی کشور در مقابل سیلاب، شیوه مدیریت بحران، برآورد خسارات و شیوه جبران خسارات و اصلاحات ضروری برای افزایش آمادگی ملی در برابر سیلاب را دریافت کنند. بر این اساس به جنابعالی مأموریت می‌دهم تا ریاست «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» با عضویت شخصیت‌های علمی مستقل و خبره در تخصص‌های مرتبط را به شرح زیر به عهده گرفته و ظرف مدت شش ماه «گزارش ملی» این رخداد را ارایه کنید. لازم است این گزارش که به اطلاع عموم نیز خواهد رسید، شامل بررسی محورهای زیر باشد:

- علل و عوامل مرتبط با آمادگی و مدیریت سیلاب در حوزه‌های هواشناسی و اقلیم‌شناختی، محیط‌زیستی، زیرساختی، مدیریت منابع آب و سازه‌های آبی

- وضعیت مدیریت بحران، امداد و نجات، و ارتباطات بحران پس از وقوع سیلاب

- ابعاد اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی، ارتباطی، و مدیریت ریسک و بیمه سیلاب

- اصلاحات ساختاری و قانونی برای افزایش تاب‌آوری و توان ملی در مدیریت سیلاب

تفصیل سوالات مرتبط با محورهای فوق در پیوست این حکم درج شده است.

«هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» موظف است از ظرفیت‌های استادان، پژوهشگران، متخصصان و صاحب‌نظران کشور – بالاخص دانشگاه‌ها و مراکز علمی مناطق و استان‌های وقوع سیلاب – استفاده کند و تجارب جهانی در بررسی سیلاب و اصلاحات معطوف به افزایش تاب‌آوری در مقابل این پدیده را نیز در جریان بررسی و ارایه گزارش نهایی مورد توجه ویژه قرار دهد. کلیه دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط در سطوح ملی، استانی و محلی موظفند با این هیأت همکاری کرده و هرگونه اطلاعات مورد نیاز را فراهم نمایند.

- دکتر علی‌اکبر آقا کوچک (عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس)

- دکتر حسن احمدی (عضو هیأت علمی  دانشگاه تهران)

- دکتر علی اردلان (عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران)

- دکتر بهرام ثقفیان (عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی)

- دکتر هادی خانیکی (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)

- دکتر محمدرضا ذوالفقاری (عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی)

- دکتر حسین سراج‌زاده (عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی)

- دکتر محمود شفاعی بجستان (عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران)

- دکتر محمدمهدی عزیزی (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران)

- دکتر بهلول علیجانی (عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی)

- دکتر محمد فاضلی (عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی)

- دکتر سید فرشاد فاطمی (عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف)

- دکتر سیدمصطفی محقق داماد (عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی)

- دکتر سیدباقر مرتضوی (عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس)

- دکتر سعید مرید (عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس)

- دکتر علینقی مشایخی (عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف)

- دکتر سیده فاطمه مقیمی (عضو اتاق بازرگانی ایران)

- دکتر رضا مکنون (عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر)

- دکتر شروین ملکی (عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف)

- دکتر مهدی هداوند (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)

توفیق جنابعالی و همکاران محترم را در انجام این وظیفه ملی از خداوند بزرگ خواستارم.

حسن روحانی         

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

R1011158/P31462/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حسن روحانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حسن روحانی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا

رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران طی روزهای پنجم تا هفت اردیبهشت، در انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است و جمعی از برجسته‌ترین متخصصان این رشته از سراسر ایران و خارج از کشور را گرد هم آورد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، این رویداد علمی با حضور دکتر یوسف پناهی - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حسین فرشیدی - معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر محمد رئیس زاده - رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و همچنین دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.

دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته، به اهمیت این رویداد علمی در ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور اشاره کرد.

او بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، در طول سه روز برگزاری کنگره، سخنرانی‌های علمی متعدد و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی ارایه می‌شود و اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی‌های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و دیگر رشته های تخصصی قلب و عروق به تبادل دانش و تجربیات خود می‌پردازند.

علاوه بر سخنرانی‌ها، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این کنگره تدارک دیده شده است که فرصتی برای متخصصان جهت ارتقای دانش و مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف قلب و عروق فراهم کرده است. بدون شک، تبادل دانش و تجربیات در این کنگره، گامی مؤثر در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند