Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:42:07 GMT

نقش مهم فرهنگ توسعه گلخانه‌ای در رونق تولید و صادرات

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۰۲۳

نقش مهم فرهنگ توسعه گلخانه‌ای در رونق تولید و صادرات

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور معتقد است که فرهنگ توسعه گلخانه‌ای منجر به ایفای نقش اساسی در رونق تولید و نهایتاً صادرات محصولات کشاورزی می‌ شود.

‌به گزارش ایسنا، شاهرخ رمضان‌نژاد سه‌شنبه ۲۷ فروردین در همایش نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در شیراز خاطرنشان کرد: گلخانه‌ها به دلیل اینکه بهره‌وری بالایی در کشاورزی دارند، می‌توانند نقش مهمی در تحقق رونق تولید داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که معتقد است که مهم‌ترین ابزاری که می‌تواند در رونق تولید موفق عمل کند، بهره‌وری است، افزود: اگر سیاست بهره‌وری را در کشاورزی دنبال کنیم بی‌شک به رونق تولید نیز می‌رسیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه گلخانه‌ها یکی از بهره‌ورترین روش‌های تولید در کشاورزی است، گفت: سهم بهره‌وری در رشد کشور نیز در برنامه ششم دیده شده است و بهره‌وری به این معناست که با هزینه کمتر به تولید بیشتر دست پیدا کنیم.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه مجریان بهره‌وری به ویژه در زمینه کشاورزی بیشترین نتیجه را می‌برند، گفت: یکی از موضوعات مهم در زمینه کشاورزی آب است که با بهره‌وری می‌توان آب را به عنوان ذخیره و پس انداز برای بهره‌ور در نظر گرفت.

وی با تاکید بر نقش گلخانه‌ها در بهره‌وری، عنوان کرد: در سطوح مختلف این امکان در اختیار تمامی متقاضیان قرار می‌گیرد و فرقی بین گلخانه‌های کوچک و بزرگ نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه فعالیت در حوزه گلخانه یکی از سودآورترین فعالیت‌ها است، اظهار کرد: اگر این فعالیت به صورت زنجیره‌ای دنبال شود، می‌تواند سودآوری بیشتری داشته باشد.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه صدور مجوزها یکی از مأموریت‌های نظام مهندسی کشاورزی در زمینه توسعه گلخانه‌ها است، تصریح کرد: نگاه و رویکرد ما این است که بروکراسی‌های موجود کمتر شود و سرمایه‌گذار مشکلی برای صدور و گرفتن مجوز نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مرتبط برای سرعت بخشی در امر صدور مجوز همکاری بیشتری داشته باشند، گفت: مسئولان استانی می‌توانند دستگاه‌هایی که کم کاری می‌کنند را به سازمان و استانداری معرفی کنند.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه تجارت و بازرگانی موضوع دیگری است که در زمینه گلخانه‌ها دیده می‌شود، افزود: محصولات گلخانه‌ای اغلب صادرات محور است امری که در محصولات کشاورزی تولید شده در فضای باز امکان کمتری دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در گلخانه‌ها محصولات متناسب با ذائقه بازار تولید می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توسعه گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران از واردات موز، انبه، آناناس، نارگیل و … از مرز رسمی باشماق خبر داد.

پیمان اسکندری بیان کرد: مرز رسمی باشماق از جایگاه ویژه‌ای بین مرزهای رسمی کشور برخوردار است که در سال ۱۴۰۱ مقدار ۲۶۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۶۶ هزار تن محصولات کشاورزی از این مرز به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: این روند با توجه به سیاست‌های جهش تولید، تولید پایدار، ایجاد اشتغال، ازر آوری، تنظیم و کنترل قیمت محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در سطح بازار در کشور رو به افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: یک حلقه مغفول هم برای واردات محصولات گرمسیری وجود داشت که با توسعه ظرفیت‌های زیر ساختی مرتفع شد و این حرکت باعث رونق بیشتر مرز باشماق و توسعه تجارت خارجی شود.

اسکندری عنوان کرد: تأمین نیاز بازار و مصرف میوه‌های گرمسیری در داخل کشور و نزدیکی مرز باشماق به بندر لاذقیه سوریه نسبت به دیگر مرزهای ترانزیتی رسمی کشور و کاهش هزینه‌های حمل و صرفه جویی در زمان ما را بر آن داشت که مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از جمله موز، آناناس، انبه و نارگیل را از این مرز رسمی را از سازمان حفظ نباتات کشور اخذ نمائیم.

وی اذعان کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه‌ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان با توسعه زیر ساخت‌های گمرکی و پیگیری مستمر توانستیم مجوز واردات میوه‌های گرمسیری را از سازمان حفظ نباتات کشور دریافت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تجار می‌توانند ضمن اخذ مجوزات لازم اقدام به واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان نمایند.

کد خبر 6096056

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان