Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دانشگاه امام صادق علیه السلام از مطالعات و پژوهش‌های عملیاتی اساتید مرتبط با مناطق سیل زده حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گودرزی، معاون آموزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام در نشست خبری تشریح فعالیت‌های قرارگاه جهادی این دانشگاه در مناطق سیل زده کشور با اشاره به اینکه بحث دانشی و فقاهتی الزام می‌کند که دانشگاه امام صادق علیه السلام در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی به کمک مردم برود، گفت: عامل دیگر برای حضور دانشگاه امام صادق علیه السلام در چنین عرصه‌هایی که بحث نخبگی دانشگاهیان است و همین می‌تواند موجب دلگرمی مردم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی حضور جوانان در عرصه نیز می‌تواند عاملی برای حل مشکلات باشد که شاهد چنین حضوری از جانب دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام در عرصه‌های جهادی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه در گام نخست باید اقدامات پیشگیرانه حوادث و بلایای طبیعی را مورد توجه قرار دهد تا این حوادث اتفاق نیفتند، تصریح کرد: مطالعات پیشگیرانه، عملیاتی، اصلاحاتی و راهبردی باید مورد توجه اساتید باشد و ما نیز در این راستا از اعضای هیئت علمی حمایت می‌کنیم.

گودرزی با اشاره به اعزام چندین گروه از اساتید دانشگاه امام صادق علیه السلام به مناطق سیل زده کشور گفت: بخشی از این اساتید به این مناطق اعزام شدند و دو کاروان دیگر نیز فردا و پس فردا به این مناطق اعزام می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام با بیان اینکه اساتید علاوه بر مطالعات پیشگیرانه، عملیاتی، اصلاحاتی و راهبردی می‌توانند در زمینه عاطفی نیز موثر باشند و حرف و درددل و انتقادات مردم را بشنوند، افزود: اساتید در مناطق سیل زده و حادثه دیده می‌توانند مرهمی بر درد‌های مردم باشند، چون مردم حادثه دیده نیاز عاطفی دارند و باید کسی باشد که آن‌ها حرف خود را به او بزنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در زمان وقوع حوادث شاهد شکل گیری جنگ نرم علیه جبهه انقلاب اسلامی هستیم اساتید دانشگاه امام صادق علیه السلام در مناطق سیل زده زده حول این موضوع فعالیت خواهند کرد در هر حال در چنین مواقعی دشمن تلاش می‌کند تا علاوه بر گسترده نشان دادن ابعاد حادثه به گونه‌ای وانمود کنند که مسئولان مردم را فراموش کرده اند. در هر حال دانشگاه نباید اجازه دهد تا دشمن از این فرصت استفاده کند.

گودرزی با بیان اینکه اساتید اعزامی به مناطق سیل زده به معنای واقعی مبلغ دین خواهد بود، اظهار کرد: در هر حال در زمان وقوع حوادثی مانند سیل ممکن است شبهات دینی و اعتقادی در بین افراد حادثه دیده ایجاد شود که اساتید در این حوزه فعالیت خواهند کرد و در قالب قرارگاهی که تشکیل شده بسیاری از این کار‌ها پیگیری خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام با اشاره به اینکه این دانشگاه جزو اولین دانشگاهی بود که در مورد موجه کردن غیبت اساتید و دانشجویان حاضر در مناطق سیل زده همراهی لازم را انجام داد، تصریح کرد: دانشگاه امام صادق علیه السلام از مطالعات و پژوهش‌های عملیاتی اساتید مرتبط با مناطق سیل زده حمایت می‌کند.

وی گفت: باید ساختار مدیریت بحران در کشور در دراز مدت بهبود یابد تا شاهد حوادثی مانند سیل نباشیم در این راستا با کمک معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق علیه السلام میز‌های پژوهشی و تخصصی ایجاد شده است.

گودرزی با بیان اینکه سیل اخیر دارای ابعاد مختلف حقوقی، ارتباطی و اقتصادی است، تصریح کرد: با این وجود از دانشکده‌ها خواسته ایم تا در این حوزه‌ها ورود پیدا کنند و دانشگاه نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

رحیمیان، جانشین قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق علیه السلام نیز در این نشست گفت: از ابتدای وقوع سیل ما بنا بر تکلیف انسانی و همچنین در راستای عمل به تکالیفی که رهبر معظم انقلاب بر دوش مان نهاده در دانشگاه با کمک سایر تشکل‌ها و معاونت‌ها گرد هم جمع شدیم تا به وظیفه خود در قبال مردم سیل زده عمل کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه تخصصی در دانشگاه امام صادق علیه السلام با حضور اساتید این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر در قالب این قرارگاه اساتید در مناطق سیل زده حضور دارند و تا آخر هفته نیز دو کاروان برای بررسی ابعاد مختلف مدیریت بحران به خوزستان اعزام می‌شوند.

رحیمیان جمع آوری کمک‌های مردمی و دانشگاهیان و همچنین ثبت نام تخصصی برای اعزام به مناطق سیل زده را از جمله وظایف قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق علیه السلام برشمرد و افزود: قرارگاه عملیاتی جنوب دانشگاه امام صادق علیه السلام در سه محور شوشتر، شوش و دشت آزادگان ایجاد شده است. هسته‌های وابسته به این قرارگاه عملیاتی شامل هسته‌های سلامت، اقتصادی، کشاورزی و دیگر هسته‌ها هستند که با کمک مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام دایر شده اند.

جانشین قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق علیه السلام با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که درد و مشکل مردم حل شود، افزود: یکی از درد‌ها این است که هنوز معوقات سیل سال ۹۵ به کشاورزان خوزستانی پرداخته نشده؛ با این وجود سوال این است که اگر این معوقات در بودجه تخصیص یافته پس چرا پرداخت نشده است در هر حال ما این موضوع را پیگیری حقوقی می‌کنیم. جالب اینجاست که معاون اول رئیس جمهور اخیرا گفته که باید خسارت‌های وارد شده از سیل سال ۹۵ به کشاورزان خوزستانی سریعا پرداخت شود که رئیس جمهور نیز با تعجب گفته مگر این خسارت‌ها پرداخت نشده است؟

وی تصریح کرد: ما پیگیر هستیم تا مشخص شود که آیا ۵ درصدی که از بودجه باید صرف مدیریت بحران کشور شود اختصاص یافته یا اینکه می‌خواهند الان آن را از صندوق توسعه ملی برداشت کنند.

رحیمیان به خسارت‌های وارد شده به اراضی کشت غلات اشاره کرد و افزود: سوال این است که آیا دولت می‌خواهد به مانند گذشته بگذارد این موضوع به یک بحران تبدیل شود و یا از همین ابتدا پیگیر ماجرا است؟

جانشین قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق علیه السلام به بحث بیمه کشاورزی در مناطق سیل زده خوزستان اشاره کرد و افزود: در خوزستان بحث برداشت آب به گونه‌ای است که کشاورزان مجبور هستند اراضی خود را بیمه کنند با این وجود بیمه‌ها باید خسارت کشاورزان را پرداخت کنند نه اینکه بحث پرداخت خسارت را به صندوق توسعه ملی ارجاع دهند در این صورت ما اصلا این موضوع را برنمی تابیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار خوزستان به صورت جهادی در مسئله سیل ورود یافته تصریح کرد: متاسفانه بخشداری‌ها و عوامل در صحنه حتی نمی‌دانند که چه تعداد از روستا‌ها زیر آب رفته است.

حجت الاسلام کیانی، مسئول قرارگاه فرهنگی دانشگاه امام صادق علیه السلام نیز در این نشست با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی این قرارگاه در سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در خوزستان اجرا می‌شوند، تصریح کرد: استان خوزستان از استان‌های کم برخوردار در حوزه مادی و معنوی است؛ به گونه‌ای که امروز شاهدیم گروه‌های منحرف و وهابیت در این استان فعال هستند. در هر حال حوزه علمیه و مراجع تقلید در این رابطه به خوبی ورود پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر استفاده از ظرفیت طلاب بومی هر کدام از گروه‌های جهادی دانشگاه امام صادق علیه السلام که به مناطق سیل زده اعزام می‌شوند یک مبلغ آن‌ها را همراهی می‌کند، تصریح کرد: مسائل مشاوره‌ای و اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌هایی است که توسط قرارگاه فرهنگی دانشگاه امام صادق علیه السلام در مناطق سیل زده انجام می‌شود.

کیانی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری ظرف دو ماه آینده در کشورمان اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که توسط این قرارگاه فرهنگی انجام می‌شود آماده سازی داوطلبان کنکور در مناطق سیل زده برای شرکت در این آزمون است.

مسئول قرارگاه فرهنگی دانشگاه امام صادق علیه السلام اظهار کرد: با همت قرارگاه فرهنگی این دانشگاه و با حضور اساتید مجرب داوطلبان کنکور در استان خوزستان در یکی از شهر‌های این استان گرد هم می‌آیند و از خدمات آموزشی بهره مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت / ثور ۱۴۰۳ برابر با ۲۹ شوال ۱۴۴۵ و ۸ می ۲۰۲۴ است. روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام امام رضا علیه السلام امام جواد علیه السلام و  امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

امروز روز خوبی برای امور زیر است:

خرید حیوان و چارپایان.

دیدار با دوستان.

جابجایی و نقل و انتقال.

حرکت و مهاجرت به شهر دیگر.

و خون دادن خوب است.

زایمان

زایمان خوب و نوزاد صالح و شایسته است. ان شاءالله.

مسافرت 

مسافرت مکروه و همراه صدقه باشد.

احکام نجوم

امروز قمر در برج ثور و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:

درختکاری.

مشارکت و امور شراکتی.

نامه نوشتن به دوست و دیدار با آنها.

نشاط و و رفتن به تفریحات سالم.

ارسال کالا‌های تجاری به مشتری.

آغاز بنایی و خشت بنا نهادن.

و خرید طلا و جواهرات نیک است.

نگارش ادعیه و برای نماز حرز و بستن آن خوب است.

مباشرت امشب

(شب پنج شنبه) امکان سقط شدن چنین فرزندی می‌رود.

اصلاح سر و صورت

اصلاح سر و صورت باعث گوشه گیری و انزوا می‌شود.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

خون دادن و فصد باعث نجات از بیماری می‌شود.

ناخن گرفتن

چهارشنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود.

دوخت و دوز

چهارشنبه برای بریدن و دوختن #لباس_نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود. ان شاالله

وقت استخاره در روز سه‌شنبه

از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر (وقت خوابیدن)

تعبیر خواب 

خوابی که شب " دوشنبه " دیده شود طبق آیه‌ی ۳۰ سوره مبارکه "روم" است.

فاقم وجهک للدین حنیفا... 

و چنین استفاده میشود که خواب بیننده را امری پیش آید و عده‌ای میخواهند او را از آن کار منع کنند و او سخن آنان را گوش نکندو به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید.

ذکر روز چهارشنبه

یا حیّ یا قیّوم ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه یامتعال که موجب عزّت در دین میگردد 

روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام امام رضا علیه السلام امام جواد علیه السلام و  امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند