Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:04:00 GMT

عامل اصلی آبگرفتگی‌ها در یزد چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۷۲۶

عامل اصلی آبگرفتگی‌ها در یزد چیست؟

معاون عملیات آتش‌نشانی یزد مشکل عمده آبگرفتگی‌های معابر شهر یزد را ساخت‌وسازها و شیب‌بندی‌های نامناسب معابر به ویژه در ناحیه تاریخی عنوان کرد.

محمدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اجرای بیش از ۱۱۰ عملیات آب‌کشی مأموران اتش نشانی شهر یزد در بارندگی اخیر، اظهار کرد: متأسفانه در پی آب گرفتگی‌هایی که به دنبال بارش‌های چند روز گذشته در یزد اتفاق افتاد، تمام ۸۰ پمپ آتش‌نشانی در ۱۱۰ مأموریت به کار گرفته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، علت اصلی به وجود آمدن آب‌گرفتگی‌ها را شیب بندی نامناسب معابر عنوان کرد و گفت: مشکل عمده در این خصوص ساخت و سازها و شیب‌بندی‌های نامناسب معابر شهری به ویژه در ناحیه تاریخی است که منجر به بروز بیشترین آب‌گرفتی ها در بارش ۹ میلیمتری شهر یزد شده بود.

این مسئول افزود: معابر حسن آباد و بافت تاریخی بیشترین نیاز را به آب‌کشی پیدا کردند و بیشترین مأموریت‌های آتش نشانی نیز در این مناطق انجام شد.

رحیمی، عامل دیگر مؤثر بر بروز آب‌گرفتگی‌ها را عدم حفر چاه جذبی دانست و گفت: با حفر چاه‌های جذبی مشکلات عمده آبکشی‌ها نیز برطرف می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبگرفتگي منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد گفت: در راستای هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتی معابر، رفع آب‌گرفتگی در۱۰ نقطه شهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدرضا محمدیان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی‌بر ورود سامانه بارشی به استان اظهار کرد: از شب گذشته این سامانه بارشی در استان و شهر شهرکرد فعال شد که نیروهای خدمات شهری نواحی چهارگانه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: از شب گذشته تاکنون ۱۰ نقطه در چهار ناحیه از جمله کاشانی جدید، خیابان عمان، مسیل پایین‌تر از میدان انقلاب، منظریه، ورودی شهر، خیابان سعدی، حافظ جنوبی، چهارراه فصیحی، خیابان ۱۵ خرداد، خیابان انتقال خون و بلوار سفیر امید آب‌گرفتگی ایجاد شده رفع شد.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد بیان کرد: بیشتر آب‌گرفتگی‌ها در سطح شهر به دلیل مسدود کردن مسیر آب توسط زباله است که برخی شهروندان به دلیل رعایت نکردن این اقدام را انجام می‌دهند.

محمدیان ادامه داد: تا زمان خروج سامانه بارشی از استان نیروهای خدمات شهری در حالت آماده‌باش کامل خواهند بود و شهروندان در صورت مشاهده آب‌گرفتگی معابر موارد را به سامانه ۱۳۷ گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

کد خبر 747559

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز
  • بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد
  • بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز
  • (تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • آب گرفتگی معابر روستای منصوریه دستگردان 
  • آب گرفتگی معابر عمومی در روستای منصوریه دستگردان 
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • ورود سیلاب به بخشی از شهر زرند/قطع برق و آبگرفتگی معابر