Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:51:08 GMT

سازمان ملل در مورد معافیت تحریم کره شمالی تصمیم می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۸۰۰

سازمان ملل در مورد معافیت تحریم کره شمالی تصمیم می‌گیرد

تهران - ایرنا - به درخواست کره جنوبی ؛ شورای امنیت سازمان ملل امروز سه شنبه موضوع معافیت از تحریم‌ها را برای کره شمالی در رابطه با اجرای طرح مرزی «مانولدایی» به رأی می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، با توجه به درخواست دولت سئول برای اجرای طرح حفاری آثار باستانی و عبور از مرز کره شمالی، انتظار می‌رود که کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل امروز با معافیت تحریمی کره شمالی موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته تحریم شورای امنیت قرار است در نیویورک برگزار شود تا تعیین کند آیا به اعطای معافیت تحریم به کره شمالی برای اجازه ارسال کالاهای مورد نیاز حفاری به شهر مرزی کایسونگ کره شمالی موافقت کند یا نه؟
در این میان یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت، ما پیش بینی می‌کنیم که شورای امنیت سازمان ملل امروز با اعطای معافیت تحریم موافقت خواهد کرد.
پیش از این دولت سئول در ماه گذشته در مورد پروژه «مانولدایی» و در مورد برنامه خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و پروژه‌های عبور مرزی با دولت واشنگتن وارد مذاکره شده بود.
به گفته خبرگزاری یونهاپ، به نظر می‌رسد که با توجه به عدم همکاری کره شمالی در برنامه خلع سلاح هسته‌ای، واشنگتن نسبت به تلاش‌های کره جنوبی برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های همکاری میان دو کره‌ی علاقه‌ای نشان نمی‌دهد.
یاد آور می‌شود با وجود انتقاد «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، از ایفای نقش میانجیگرانه «مون جائه این»، رئیس جمهوری کره جنوبی برای ازسرگیری مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ، مون گفته است که با جدیت بسیار پیگیر نشستی دیگر با کیم است.
رئیس جمهوری کره جنوبی که پنجشنبه برای گفت ‌و گو با دونالد ترامپ و نجات روند مذاکرات آمریکا و کره شمالی به واشنگتن رفته بود ، با دستانی خالی بازگشت.
دیروز دوشنبه در نشستی با وزیران کابینه خود گفت: اکنون زمان آن است که با جدیت به فکر تدارکات باشیم. به ‌محض آن که کره شمالی آماده باشد، صرف‌ نظر از مکان یا شکل ملاقات، مایل به دیدار با کیم هستم.
آساق**9473**1104**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سازمان ملل كره شمالي معافيت تحريم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادقی یا امیری: اوسمار امروز تصمیم می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، امید عالیشاه به دلیل محرومیت در بازی فردا مقابل همشهریانش غایب خواهد بود تا از این حیث اوسمار مجبور به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیمش شود.

در این شرایط احتمالا یکی از بین وحید امیری یا سعید صادقی به ترکیب اضافه خواهد شد و البته شاید با دیدگاه و فلسفه سرمربی برزیلی هیچ‌کدام! اما مهمترین پیش بینی درباره احتمال حضور یکی از این دو بازیکن تکنیکی در ترکیب تیم خواهد بود.

سعید صادقی که به عنوان یکی از ستاره‌های جذاب نقل و انتقالاتی به پرسپولیس پیوست و رکوردار پاس گل در لیگ برتر محسوب می‌شود، طی هفته‌های اخیر از ترکیب اصلی خارج شده است و فرصت زیادی برای خودنمایی به دست نیاورده است. این بازی برای هافبک مازنی سرخ‌ها اما می‌توان یک بازگشت بزرگ محسوب شود تا بتواند در پنج بازی پایانی جایگاه خود را در ترکیب پس بگیرد.

از سوی دیگر احتمال حضور وحید امیری نیز در ترکیب پرسپولیس برابر نساجی بالاست؛ کاپیتان دوم پرسپولیس که با پشت سر گذاشتن مصدومیت، تیم ملی را نتوانست در جام ملت‌ها همراهی کند تا برای اولین بار طی سال‌های اخیر غایب یک تورنمنت بزرگ ملی لقب گیرد. او برابر آلومینیوم اراک شانس حضور در ترکیب را از نیمه دوم بازی به دست آورد و با از دست دادن پنالتی تیمش، هجمه زیادی را از سوی هواداران متوجه خود دید و باید دید در صورت حضور در این بازی و نمایش موفق احتمالی، آن خاطره را پاک خواهد کرد یا خیر.

در نهایت باید دید اوسمار برای این بازی و در غیاب امید عالیشاه چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا از بین سعید صادقی و وحید امیری بازیکنی را به ترکیب اضافه خواهد کرد یا سورپرایز دیگری خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • صادقی یا امیری: اوسمار امروز تصمیم می‌گیرد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد