Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@23:15:55 GMT

ساخت بیش از ۵ کیلومتر سیل‌بند و خاکریز مستحکم در هویزه

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۸۷۵

ساخت بیش از ۵ کیلومتر سیل‌بند و خاکریز مستحکم در هویزه

محمود صادقیان، معاون مهندسی سپاه الغدیر یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور مهارت سیل در شهرستان هویزه اظهار کرد: بعد از ابلاغ مأموریت از طرف فرمانده سپاه الغدیر برای حضور در این منطقه، معاونت مهندسی سپاه یزد به همراه جانشین فرماندهی، معاون عملیات و مسئول بسیج سازندگی به استان خوزستان اعزام و اقدامات لازم برای بررسی دقیق شرایط سیل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بعد از توجیه منطقه و بازدید میدانی، دستگاه‌های بیل میکانیکی، لودر و بلدوزر، کمرشکن و تجهیزات مورد نیاز متعدد توسط تیپ 18 الغدیر تأمین و برای نجات شهر هویزه از سیل به این استان خوزستان منتقل شدند.
معاون مهندسی سپاه الغدیر استان یزد گفت: ایجاد چهار سیل بند، تقویت سیل‌بندهای موجود و ایجاد خاکریزهای متعدد در شهرستان هویزه و روستاهای تابعه درگیر سیل از جمله اقدامات انجام شده واحد مهندسی سپاه الغدیر در استان خوزستان است.
صادقیان با بیان این‌که ارتفاع هر سیل بند و خاکریز ایجاد شده حدود چهار متر است تصریح کرد: تاکنون بیش از پنج کیلومتر سیل‌بند و خاکریز مستحکم برای مقابله با سیل و نجات هویزه توسط معاونت مهندسی سپاه یزد ایجاد شد.
این مسئول ادامه داد: شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه و در معرض شدید سیل از سوی آب‌های موجود در هورالعظیم بوده و وجود چهار هزار نفر جمعیت حساسیت نجات این شهر در برابر سیل را چند برابر کرده است.
وی کشاورزی و دامداری را از جمله مشاغل مردم شهرستان هویزه دانست و بیان کرد: حمل و جابجایی احشام مردم این منطقه سخت است ولی خوشبختانه تاکنون شهر رفیع و روستای گبان با ساخت خاکریزهای مستحکم از خطر ورود سیل نجات پیدا کردند.
معاون مهندسی سپاه الغدیر ایجاد ژئوتکس برای جلوگیری از خوردگی خاکریزهای جدید را یکی دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و گفت: ژئوتکس لایه‌های موکتی شکلی هستند که برای مقابله با موج و تخریب سیل بند استفاه می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد سپاه الغدیر یزد یزد سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی با معرفی مقالات برتر و تجلیل از فعالان حوزه نقشه و اطلاعات مکانی به کار خود پایان داد
بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی، پس از دو روز به کار خود پایان داد.
در این رویداد، جلسات ارائه سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه همزمان به صورت حضوری و وبینار برگزار شد و مورد استقبال چشمگیری قرار گرفت.
دکتر جاویدانه، رئیس سازمان نقشه برداری کشوردر این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز همایش و نمایشگاه ژئوماتیک ۱۴۰۳، از تمامی دست اندرکاران و شرکت‌کنندگان تقدیر و تشکر کرد
این همایش که از ۹ اردیبهشت ماه آغاز شد با برگزاری ۷ کارگاه آموزشی، سه میزگرد تخصصی، ۳۸ مقاله بعنوان سخنرانی و ۳۶ مقاله به صورت پوستری در ۸ محور تخصصی با موضوعات روز حوزه نقشه‌برداری کشور ارائه شد.
از این بین ۸ مقاله بعنوان مقاله برتر انتخاب و از آنها با اهدای لوح و تندیس همایش تقدیر بعمل آمد.
گفتنی است بخش نمایشگاه ژئوماتیک تا ۱۲ اردیبهشت همچنان میزبان علاقمندان است

دیگر خبرها

  • باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • سپاه همزاد انقلاب و سنگر مستحکم انقلاب است
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • میزگرد بهره وری در حمل و نقل ریلی
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد