Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: افزایش قیمت بهای خدمات بیشتر شامل خدمات اختصاصی بوده و نرخ خدمات عمومی نیز نسبت به‌سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته‌ است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی در نشست خبری در ساختمان اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد، با اشاره به در پیش‌بودن ایام زیارت اهل قبور در ماه شعبان، گفت: از اموری که در دین ما توصیه شده و جزو آداب ما بوده، سرزدن به‌قبور اموات و زیارت است، اهل قبور که اصل و اساس آن مشخص بوده و امری سفارش‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد بیان کرد: از گذشته تاکنون در خراسان به‌ویژه مشهد مردم از روز ۱۲ شعبان تا ۱۴ شعبان از صبح تا غروب بر سر مزار اموات حضور پیدا می‌کنند، اگرچه برای این سه روز تأکید خاصی نیست، اما به‌یک سنت اجتماعی تبدیل شده که با توجه به‌استقبال مردمی تمهیدات و تدارکاتی صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف هماهنگی شده است.
وی با اشاره به‌سرویس‌دهی ویژه سازمان اتوبوسرانی به‌مردم با استفاده از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در این ایام، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی نیز در سال‌های گذشته در درون آرامستان به‌مراجعین خدمات‌دهی می‌کرد و امسال نیز با هماهنگی صورت‌گرفته تعدادی خودروی برقی فراهم شده است.
مهدوی دامغانی اضافه کرد: برای مراجعات مردمی برپایی چند غرفه فرهنگی نیز مد نظر قرار گرفته که در کنار آن جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به‌اینکه این سازمان وابسته به‌معاونت خدمات شهری شهرداری است، یادآور شد: وظیفه ذاتی سازمان تجهیز و تدفین اموات مشهد است، اما در آرامستان بهشت رضوان که با وسعتی بالغ بر ۱۸۰ هکتار در سال ۹۵ افتتاح و تمام امکانات مورد نیاز فراهم شده، اکنون قریب به ‌۵۰۰ نفر که شامل افراد بدون وارث یا اهالی همان منطقه‌اند، در آن‌جا دفن شدند.
وی تأکید کرد: راه دسترسی این آرامستان هموار نبوده و عرض جاده منتهی به‌آرامستان فاقد امکان عبور و مرور وسایل عمومی بود که در ابتدای سال ‌۹۷ به‌همت سازمان فردوس‌ها مناقصه‌ای برگزار شد، پس از آن یکی از شرکت‌ها عملیات تعریض و بهبود جاده را آغاز کرد. مهدوی دامغانی متذکر شد: به‌دلیل اینکه مسیر رفت و آمد آرامستان بهشت رضوان آماده‌سازی نشده بود تاکنون اقدامی برای شناساندن آن صورت نگرفت، اما اکنون دو فاز از مسیر هفت کیلومتری جاده آماده شده و یک فاز آن نیز در دست اجرا است تا پس از تکمیل آن بتوانیم فشار را از سمت بهشت رضا(ع) کم کنیم. مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد اظهار کرد: در پی آماده‌سازی ساختمان جدیدی برای سالن تغسیل و همچنین امکانات مورد نیاز مراجعین هستیم و امید است که تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. وی در خصوص قیمت قبور تشریح کرد: به‌دلیل شرایط اقتصادی، ناچار به‌اعمال قیمت‌های جدید هستیم، زیرا وسایل مصرفی از قبیل آجر، سیمان، پارچه و کاور افزایش یافته و نرخ برخی ۱۰ برابر شده، همچنین دستمزد کارگران نیز محاسبه می‌شود، به‌همین علت امکان تغییر نکردن قیمت‌ها وجود ندارد، بنابراین با تأیید شورای شهر نرخ‌ها نسبت به‌سال گذشته تغییر یافته که بیشتر شامل خدمات اختصاصی بوده و افزایش قیمت در خدمات عمومی کمتر اتفاق افتاده است. مهدوی دامغانی با بیان اینکه قیمت قبر به دو نحو محاسبه می‌شود، گفت: یک شیوه این است که فردی قبر را برای آینده ذخیره می‌کند که اصطلاحاً باید آن را خریداری کند و هزینه آن را بپردازد، اما در نحوه دیگر، اگر کسی از قبل جای قبری نداشته باشد در هنگام تکفین و تدفین فقط خدمات تجهیز گرفته می‌شود. مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تأکید کرد: در شرایط عادی برای قبر هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، بلکه هزینه‌های شست‌وشو و وسایل مورد استفاده برای میت مانند پارچه، کاور و کافور که اکنون به‌شدت افزایش قیمت داشته، دریافت می‌شود. وی با اشاره به اینکه نسبت به‌سال گذشته، خدمات عمومی ۳۰ درصد افزایش نرخ داشته‌، بیان کرد: هزینه‌ها بسته به‌نوع خدمات مورد تقاضا متفاوت است که حداقل مبلغ آن حدود یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ ‌هزار تومان است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تشیع و تدفین مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد

محمد قنبری گفت: به عنوان مثال قیمت هر کیلو گوجه فرنگی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار ریال طی ۲ روز گذشته به ۳۲۰ هزار ریال رسیده، قیمت بادمجان نیز تا حدی نوسان داشته است، اما این افزایش قیمتها موقتی بوده و طی چند روز آینده قیمت محصولات جالیزی فروکش خواهد کرد.

وی همچنین قیمت نوبرانه های بهاری امسال میادین بار مشهد مانند گوجه سبز را رو به کاهش دانست و گفت: روزهای پرفروش این محصولات رو به پایان است و در کنار عرضه فراوان آن در بازار قیمت شان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه بارفروشان مشهد در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر نوسان قیمتهای میوه و تره بار در بهار امسال اظهار کرد: با توجه به قیمت تمام شده تولید و همچنین افزایش نرخ کرایه حمل نمی توان قیمتهای میوه و تره بار را در بازار زیاد دانست و در واقع گرانی در این بخش رخ نداده است.

وی ادامه داد: امسال بازار میوه و تره بار در مشهد نسبت به سال گذشته با عرضه بیشتری مواجه شده، در مقابل میزان خریدار کمتر شده و همین موضوع بر قیمتهای آن تاثیر گذاشته است و میانگین قیمتها نسبت به شرایط بازار کمتر است. این در حالی است که قیمت برخی میوه های وارداتی مانند موز متناسب با افزایش نرخ دلار رشد داشته است.

قنبری با اشاره به اینکه روزانه بین چهار تا پنج هزار تن بار میوه و تره بار وارد میادین بار سه‌گانه زیر مجموعه صنف بارفروشان شهر مشهد می شود، بیان کرد: آنچه مردم گرانی میوه و تره بار می دانند به شرایط اقتصادی کشور مربوط می شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز گفت: قیمت میوه و تره بار با وجود نوبرانه های بهار از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بازار آرامی را پشت سر گذاشته و چندان تغییری نداشته، افزون بر این قیمت سیب زرد و توت فرنگی کاهش ۱۰ درصدی و فقط قیمت گوجه و پیاز افزایش ۱۰ درصدی داشته اما قیمت سایر اقلام میوه ثابت بوده است.

محسن صیادی اظهار کرد: مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در گشتهای مشترک خود از ابتدای امسال، ۶۵۰ واحد صنفی در حوزه میوه و تره بار را بازرسی کرد، در این بازرسی ها ۸۲ فقره پرونده تعزیری تنظیم و یک واحد صنفی نیز پلمب شده است.

روزانه پنج هزار تن میوه و تره بار در سه میدان بار مشهد به فروش می‌ رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت