Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم دانشکده حقوق پردیس فارابی دانشگاه تهران در دور ملی رقابت‌های موت کورت دیوان بین المللی دادگستری، از بین ۱۲۴ تیم در جایگاه ۷۰ قرار گرفت.

به گزارش «باشگاه خبرنگاران» ایسنا، رقابت‌های موت کورت که به جام جهانی حقوق بین‌الملل عمومی معروف است و این دوره آن از تاریخ ۱ تا ۸ آوریل ۲۰۱۹ (۱۲ تا ۱۹ فروردین ۹۸) در دانشگاه واشنگتن آمریکا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا سادات موسوی، زهرا خطیب و مهتاب جوادی دانشجویان کارشناسی حقوق و غزال جبراییلی و فاطمه نوروزی دانشجویان کارشناسی ارشد حقوق بین الملل، اعضای تیم ایران را تشکیل می‌دادند. سعید باغبان کندری دانش آموخته کارشناسی ارشد دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی نیز  مربی‌گری این تیم را برعهده داشت.

تیم پردیس فارابی آذر ماه سال ۱۳۹۷ تشکیل شد و پس از سه ماه کار تحقیقاتی بی‌وقفه، بیش از یک صد صفحه لایحه حقوقی به زبان انگلیسی تدوین کرد. این تیم با تیم‌هایی از اروپا، آسیا و آفریقا رقابت کرد. اولین رقابت با تیم دانشگاه سوربن فرانسه انجام شد که توانست این تیم را شکست دهد. قضات آمریکایی نیز، عملکرد تیم ایرانی در برابر تیم فرانسوی حسین کردند و در جلسه بازخورد، تیم پردیس را مورد تشویق قرار دادند.

تیم پردیس سپس به مصاف رقبای خود از دانشگاه‌های زامبیا، اندونزی و هنگ کنگ رفت و کار خود را به پایان رساند.

تیم پردیس فارابی در این رقابت‌ها در مجموع با عملکردی قابل قبول، جایگاه ۷۰ را از میان ۱۲۴ تیم از دانشگاه‌های مختلف چندین کشور به خود اختصاص داد و بالاتر از تیم‌های دانشگاه کانزاس ایالات متحده، دانشگاه تورنتو کانادا، دانشگاه صلح سازمان ملل، دانشگاه ایرلند و دانشگاه لوکزامبورگ قرار گرفت.

در مسابقات ملی موت کورت، یک پرونده فرضی مربوط به حقوق بین‌المللی کیفری در اختیار تیم‌های شرکت کننده قرار می‌گیرد. این تیم‌ها در مقابل تیم قضات که از اساتید برجسته حقوق کشور هستند یک بار در مقام دادستانی و یک بار دیگر در مقام وکیل مدافع متهمان فرضی قرار می‌گیرد. دانش و معلومات حقوقی در کنار نحوه ارائه و نیز نوآوری‌ها و مسائل روان شناختی چون اعتماد به نفس و نیز مهارت بر زبان انگلیسی برای موفقیت در چنین شبیه سازی ضروری است و هر کدام از این موارد دارای نمره هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران حقوق بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷  بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۵ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی