Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفدراسیون فوتبال آسیا در رده بندی کشور‌های عضو، ایران را در ۴ کشور اول قرارداد و این اتفاق می‌تواند سهمیه ایران در لیگ قهرمانان را افزایش دهد.برای این رده بندی علاوه بر الزامات حرفه‌ای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، نتایج باشگاه‌های فدراسیون‌های متبوع نیز در نظر گرفته شده است.

بر همین اساس، به لطف ۲ بار حضور پرسپولیس در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان، امتیازات بیشتری نصیب کشورمان شده و در نهایت احتمال افزایش سهمیه از دو به اضافه دو، به سه به اضافه یک در لیگ قهرمانان فصل آینده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع غیر رسمی اعلام کردند: ایران با کسب هشتاد و نه درصد امتیازات لازم در رده‌ی چهارم این جدول قرار دارد.

لازم به ذکر است رده بندی ملی در این جدول هیچ تاثیری ندارد و فقط نتایج باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا و‌ای اف سی کاپ مد نظر قرار گرفته است.

بدین ترتیب ایران در دور آینده لیگ قهرمانان آسیا احتمالا از ۱ سهمیه پلی آف و ۳ سهمیه قطعی برخوردار است، اما این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فوتبال آسیا ایران مد فوتبال نیمه نهایی لیگ قهرمانان جدول لیگ قهرمانان آسیا ایران پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، بروسیا دورتموند با پیروزی مقابل پاری سن ژرمن موفق شد گامی بلند به سمت فینال لیگ قهرمانان اروپا بردارد. تیم آلمانی مستقیماً به خودش نیز با این برد کمک کرد زیرا این پیروزی باعث شد آلمان در فصل بعد لیگ قهرمانان 5 سهمیه داشته باشد و زردها که در لیگ داخلی پنجم هستند، حالا اگر قهرمان رقابت های امسال هم نشوند، می توانند فصل بعد در بازی ها حاضر باشند. پیش از این ایتالیا نیز 5 سهمیه‌ای شده بود.

رتبه‌بندی لیگ ها 24-2023

ایتالیا: 19.857 امتیاز
آلمان: 18.642
انگلیس: 17.375
فرانسه: 16.250
اسپانیا: 15.437

برای ایتالیا در حال حاضر تضمین شده که پنج سهمیه در لیگ قهرمانان بعدی داشته باشد و اگر آتالانتا یا رم موفق به قهرمانی در لیگ اروپا شوند و از طریق سری آ سهمیه نگیرند، ایتالیا می تواند شش سهمیه نیز داشته باشد.

عملکرد خوب تیم های ایتالیایی در سال های اخیر و عدم درخشش باشگاه های اسپانیایی در اروپا، عمدتاً در این فصل که تنها رئال مادرید در آن چهره موفقی از خود نشان داده، باعث پیروزی تاریخی ایتالیا برابر اسپانیا شده است. 

بر اساس رده‌بندی یوفا که عملکرد اروپایی تیم‌ها در پنج دوره اخیر را تحلیل می‌کند، لالیگا از رتبه دوم به رتبه سوم سقوط کرد. سبقت ایتالیا که اسپانیا را پشت سر گذاشت، در یک دهه گذشته بی سابقه بود.

رتبه بندی  لیگ‌ها بر اساس نتایج پنج سال گذشته

انگلیس: 104.303 امتیاز
ایتالیا: 89.141
اسپانیا: 88.864
آلمان: 85.909
فرانسه: 66.831

آخرین بار که لیگ اسپانیا صدرنشین بود، به فصل 20-2019 بر می گردد و پس از آن همیشه لیگ برتر انگلیس اول بوده است.

دیگر خبرها

  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • ملی‌پوش ایران در جایی حساس‌تر از فینال آسیا(عکس)
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک