Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:34:22 GMT

طرح تقویت جایگاه سپاه باید قوی تر باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۴۲۳۲

طرح تقویت جایگاه سپاه باید قوی تر باشد

تهران-ایرنا- عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس طرح تقویت جایگاه سپاه را به اندازه مناسب و لازم قوی ندانست و گفت: ما این طرح را باید بر اساس توان موشکی بالاتر از دو هزار کیلومتر تدوین می کردیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «حسینعلی حاجی دلیگانی» در جلسه علنی عصر روز سه شنبه مجلس در مخالفت با کلیات طرح دو فوریتی «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» ابتدا از نمایندگانی که این طرح را تهیه کردند و همچنین در جلسه گذشته لباس سبز سپاه پوشیدند، تشکر کرد و افزود: مجلس نشان داد نقشه های تفرقه افکنانه آمریکا در کشور خصوصا در هنگامی که آنها می خواهند حرکتی را علیه کشور انجام دهند، عملی نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اندازه متناسب و لازم قوی نیست باید این طرح قوی تر باشد، به نظر می رسد که این گزارش تهیه شده به دیپلماسی پارلمانی شبیه است تا اقدام متقابل تا آمریکایی ها را از اقدام خود پشیمان کند.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: همه می دانیم که آمریکایی ها در سال 2007 بر خلاف تمام قواعد بین المللی و عرف جهانی شاخه ای از سپاه یعنی نیروی قدس را در لیست نیروهای تروریستی قرار دادند، وقتی دیدند که برخورد جدی با آنان صورت نگرفت به زعم خود بحث قوی تری مطرح کردند.
حاجی دلیگانی ادامه داد: اگر امروز آنها سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار دادند انتظار این بود که ما هم کل ارتش آمریکا را در همه مناطق جهان در لیست گروه های تروریستی قرار داده و آنان را هدف قرار دهیم تا هنگامی که لازم شد و آنان خواستند غلطی کنند اقدام قوی انجام دهیم
وی تصریح کرد: باید به سپاه و نیروهای مسلح اختیار کامل می دادیم انتظار این بود که هنگامی که آنان اقدام ناجوانمردانه علیه ملت ایران انجام دادند نیروهای ما هم بدون کوچکترین صبر با آنان مقابله کنند ما باید در حمایت از ملت و کشور خود در مقابل متجاوزین کوتاه نیاییم و هر جایی که آن ها منافع کشور و ملت ما را هدف قرار دادند باید هر کجای دنیا که هستند آن ها را نابود کنیم و البته می توانیم.
وی افزود: ما باید این طرح را بر اساس توان موشکی بالاتر از دو هزار کیلومتر پیش بینی می کردیم که آمریکایی ها را در کاخ به زعم ما سیاه و به زعم آن ها سفید هدف قرار دهیم اگر مجلس ما زودتر دست به کار شده بود و صبر نمی کردیم آن ها علیه ما طرح و لایحه نمی دادند آمریکایی ها بدانند ما واقعه طبس را هیچ گاه فراموش نمی کنیم.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس در جلسه عصر امروز وارد بررسی طرح دو فوریتی «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» ( تقویت جایگاه سپاه پاسداران در برابر آمریکا) شدند.
سیام**9121**3050**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی مجلس سپاه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ حجت الاسلامی علیی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران، این نهاد ارزشی را برگرفته از نهضت عاشورا و پرچمدار جهاد تبیین دانست و افزود: امروز سپاه پاسداران در خنثی کردن توطئه‌های شناختی دشمنان در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد.
وی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل عملیات تنبیهی وعده صادق را نمونه‌ای از ابتکار و توانمندی سپاه در مقابله با دشمنان دانست و گفت: با این عملیات دنیا به عظمت و توانمندی سپاه پی برد و دشمنان هم در برابر این قدرت و توانمندی، چاره‌ای جز عقب نشینی نیافتند. 

حجت الاسلام علیی افزود: جامعه بزرگ بسیج در برابر استکبار جهانی ایستاده و رمز این مقاومت همانا اعتقاد به مکتب اهل بیت و پیروی از ولایت فقیه است. 
وی با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی بر ضرورت تقویت ایمان و باور‌های دینی نیرو‌های سپاهی و بسیجی در کنار افزایش قدرت و توان نظامی تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهدا شد