Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش ۵۰ هزار تومانی در قیمت سکه بهار آزادی، معرفی مجریان طرح ادغام بانکی، بررسی حذف چهار صفر از پول ملی، آغاز مهاجرت از کارت‌های بانکی مغناطیسی به هوشمند، قیمت خودرو ترمز برید، کاهش قیمت گوشت تا پایان هفته از اخبار مهم اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (۲۷ فروردین ماه) به شرح زیر است:

۸ پیشنهاد وزارت اقتصاد برای جلوگیری از رسوب کالا

گمرک در سال گذشته فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کی از معضلاتی که باعث دستور ویژه از سوی معاون اول رییس جمهوری شده بود موضوع «رسوب و انباشت کالاها» بود.

 

«اسحاق جهانگیری» در جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور با اشاره به اهمیت جلوگیری از رسوب و انباشت کالا در بنادر، گمرکات و انبارهای متعلق به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، بر سازماندهی لازم به منظور تسهیل در روند ترخیص کالا و تامین نیازهای اساسی کشور در مقطع حساس کنونی تاکید کرد و به دنبال آن گمرک اقدامات خود را برای ترخیص سریعتر این کالاها آغاز کرد و بنا به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت مهرماه سال گذشته روند ترخیص کالاها سرعت یافته و دیگر تجار و بازرگانان معطل تصمیم‌گیری نمی‌شدند به طوری که تا پیش از آن که روزانه 3هزار و 700 کامیون از گمرکات خارج می‌شد از مهرماه به بعد با همکاری‌های صورت گرفته این تعداد به طور متوسط روزانه به 5هزار دستگاه کامیون رسید.

 

همچنین مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک نیز در دی ماه سال گذشته در شبکه خبر حضور پیدا کرد و درباره اقدامات انجام شده برای کالا‌های دپو شده در گمرک این توضیح را داد که «با اقداماتی که انجام شده روال ترخیص کالا از گمرک روان شده و انباشت کالا به مقدار زیاد در گمرکات نداریم. وضعیت ترخیص کالا از گمرک نسبت به چند ماه گذشته بهتر شده است. از یک ماه قبل از شهریور روال به سمت عادی شدن رفت، اما در بنادر، گردش کالا همیشه وجود دارد که به دنبال سرعت دادن به آن هستیم. ۹۵ درصد کالاها زیر ۳ روز ترخیص می‌شود.»

 

«علی معقولی» ادامه داده بود که گمرک برای پایان سال و سال آینده طرح‌های جدیدی دارد و با این کار روال خروج کالا از گمرک تسهیل می شود و در این راستا به تازگی معاون فنی گمرک ایران از تصویب چندین راهکار مهم در جلسه مشترک نمایندگان وزارت صمت و گمرک برای جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و گمرکات کشور خبر داده است.

 

کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت سکه بهار آزادی/ نرخ رسمی ۲۳ ارز کاهش یافت

بازار سکه و طلا در روز جاری (سه شنبه 27 فروردین) کاهش جزئی قیمت داشت تا جایی که سکه بهار آزادی طرح جدید سکه بهار آزادی طرح قدیم، نیم سکه بهار آزادی، ربع سکه بهار آزادی و سکه گرمی به ترتیب با قیمت های 4 میلیون و 800 هزار تومان، 4 میلیون و 548 هزار تومان، 2 میلیون و 660 هزار تومان، یک میلیون و 710 هزار تومان و 949 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

 

این در حالی بود که دوشنبه (26 فروردین) سکه بهار آزادی طرح جدید با قیمت 4 میلیون و 850 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 4 میلیون و 548 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با قیمت 2 میلیون و 630 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 710 هزار تومان و سکه یک گرمی با قیمت 949 هزار تومان معامله می شد. مقایسه قیمت های انواع سکه در روز جاری و روز گذشته نشان می دهد که در قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید و نیم سکه بهار آزادی به ترتیب شاهد کاهش قیمت 50 هزار تومانی و 30 هزار تومانی هستیم و باقی انواع سکه تفاوت قیمتی نداشتند.

 

در روز جاری (سه شنبه 27 فروردین) در بازار ارز نیز صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند. این صرافی ها یورو را با قیمت 15 هزار و 200 تومان خریداری می کنند و با قیمت 15 هزار و 300 تومان به مردم می فروشند.

 

معرفی مجریان طرح ادغام بانکی

ادغام بانک های نظامی در بانک سپه از اسفند سال گذشته با انتشار اطلاعیه ای رسمی از سوی بانک مرکزی آغاز شده بود و در آخرین اخبار در این زمینه پس از آنکه بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در اطلاعیه های جداگانه ای که در اسفند ماه سال گذشته منتشر کرده بودند شرایط خرید سهام خود را اعلام کردند از 18 فروردین خرید سهامشان آغاز شد.

 

بر اساس اطلاعیه چهار بانک و موسسه اعتباری از ۱۸ فروردین ماه سال ۹۸ به مدت ۳۰ روز کاری تا یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۸ امکان استفاده از شرایط خرید سهام فراهم است و حالا در ادامه ادغام بانک های نظامی به عنوان دومین ادغام بزرگ بانکی کشور و در راستای اجرای امور مربوط به ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه ۱۲ انتصاب جدید در این بانک صورت گرفته است و نمایندگان بانک سپه در پنج بانک و موسسه اعتباری به منظور انجام امور مربوط به ادغام معرفی شدند.

 

بر اساس گزارش ایبنا «هادی اخلاقی»، نماینده تام‌الاختیار بانک سپه در بانک حکمت ایرانیان، «حامد هیئت داوودیان»، نماینده تام‌الاختیار بانک سپه در بانک مهر اقتصاد، «عیسی کاظم‌نژاد»، نماینده تام‌الاختیار بانک سپه در موسسه اعتباری کوثر، «مصطفی پرتوافکنان»، نماینده تام‌الاختیار بانک سپه در بانک قوامین و «سید مهدی حسینی»، نماینده تام‌الاختیار بانک سپه در بانک انصار و سخنگوی طرح ادغام هستند.

 

همچنین «سید علی جلالی نظری» به عنوان نماینده بانک سپه در بانک حکمت ایرانیان در معیت عضو هیئت مدیره، «محمد یونسی» به عنوان نماینده بانک سپه در بانک مهر اقتصاد در معیت عضو هیئت مدیره، «علی صادقی» به عنوان نماینده بانک سپه در موسسه اعتباری کوثر در معیت عضو هیئت مدیره، «سید محمدعلی فتاحی» به عنوان نماینده بانک سپه در بانک قوامین در معیت عضو هیئت مدیره و «احمد سلمانی آرانی» به عنوان نماینده بانک سپه در بانک انصار در معیت عضو هیئت مدیره انتخاب شدند.

 

بررسی حذف چهار صفر از پول ملی

لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی دی ماه سال گذشته به دولت تقدیم شده بود و به تازگی بررسی این موضوع در کمیسیون اقتصاد دولت به جریان افتاده است.

 

آغاز مهاجرت از کارت‌های بانکی مغناطیسی به هوشمند

بانک های مختلف بعد از حرکت به سمت بانکداری نوین استفاده از کارت های الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داده بودند و در این راستا در حال حاضر بیش از 400 میلیون کارت بانکی در اختیار شهروندان قرار دارد. با توجه به حجم بالای این مارت ها بانک مرکزی تصمیم گرفت به سوی استاندارد EMV و کارت‌های هوشمند و مذاکره با شرکت‌های پرداخت بین‌المللی حرکت کند.

 

بانک مرکزی این موضوع را از 10 سال پیش کلید زده بود که تا امروز موضوع توسعه و ایمن‌سازی کارت‌های مغناطیسی در شبکه بانکی به دلیل مسائل زیرساختی و اقتصادی انجام نشده بود و همچنان بانک ها نسبت به چاپ و ارائه کارت‌های مغناطیسی اقدام می کنند.

 

حجم بالای تعداد کارت های بانکی باعث ایجاد مشکلاتی شده است که از آن جمله می توان به افزایش کلاهبرداری ها اشاره کرد و بر این اساس بانک مرکزی پیرو طرح 10 سال گذشته خود تصمیم گرفت تا امنیت شبکه پرداخت کارت مغناظیسی موجود را ارتقا دهد و در کنار آن زمینه مهاجرت به سمت کارت‌های هوشمند با پیاده سازی استاندارد EMV را فراهم آورد.

 

رییس کل بانک مرکزی خبر فراهم شدن امکان انتقال کارت‌های مغناطیسی بانکی به سمت کارت‌های هوشمند یا EMV را در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت داده و اعلام کرده بود: «مهاجرت از کارت‌های مغناطیسی به کارت‌های بانکی هوشمند EMV اقدامی است که امکان پرداخت موبایلی را در کشور ایجاد می‌کند و این موضوع در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است.»

 

کاهش قیمت گوشت تا پایان هفته

دولت تلاش کرده است از اواخر سال گذشته که قیمت گوشت قرمز افزایش زیادی پیدا کرده بود اقداماتی را برای ایجاد تعادل در این بازار انجام دهد. بر این اساس محموله های سنگین گوشت و دام زنده وارد کشور می شد.

 

دولت همچنین در جلسه 17 بهمن 97 هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام «حسن روحانی»، رئیس جمهوری برگزار شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد نسبت به توزیع مناسب‌تر گوشت‌های وارداتی با ارز یارانه‌ای اقدام کند. هیئت وزیران همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرد با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تسریع در مراحل ترخیص گوشت از بنادر اقدام کند.

 

مسئولان با انجام این اقدامات این قول را به مردم داده بودند که شاهد کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار باشیم و در این باره رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خبر داده که قیمت گوشت تا پایان هفته کاهش می یابد. «علی اصغر ملکی» در این زمینه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «رکود حاکم بر بازار و جلوگیری از خروج دام در ایام پایانی اسفند از مرز‌های کشور دلیل اصلی کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازاراست. از روز‌های پایانی اسفند مسئولان ذی ربط توانستند مرز‌های خروجی کشور را ببندند که در نهایت افزایش عرضه دام زمینه را برای کاهش قیمت در بازار فراهم کرد. با استمرار جلوگیری از خروج دام از مرز‌های کشور پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت گوسفندی مجدد تا پایان هفته و اوایل هفته بعد در بازار کاهش یابد

 

قیمت خودرو ترمز برید/نرخ های ۲۷ فروردین

قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد شیب صعودی به خود گرفته است.

 

قیمت های امروز سه شنبه ۲۷ فروردین نشان از گران شدن بی حد و نصاب خودرو در بازار آزاد دارد.

 

این در حالی است که خودروسازی های ایران در هفته جاری دست به فروش فوری محصولات خود زده اند تا بتوانند قیمت را در بازار تعدیل کنند.

 

ایران خودرو روز گذشته فروش فوری خود را انجام داد و سایپا هم امروز این اقدام را از طریق وبسایت خود آغاز کرده است./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن خسارت سیل سپاه پاسداران کمک به سیل زدگان خبرگزاری شبستان مجلس اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند

مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال فراخوان طرح معلم ماندگار در سطح استان صورت پذیرفت و از مردم استان خواسته شد تا معلم‌های ماندگار در زندگی خود را معرفی کنند.
مولوی افزود: مردم محوری از خصوصیات این طرح است و در اختتامیه این طرح ۱۰ معلم برتر استانی از بین چهار هزار معلم معرفی شده به این فراخوان معرفی و تجلیل می‌شوند.
او ادامه داد: اگر چه مراسم‌های روز معلم هر سال رنگ و بوی مردمی دارد و با همت اولیاء و دانش آموزان برگزار می‌شود، اما امسال هم در ۱۵ منطقه استان مراسم روز معلم برگزار و در مرکز استان نیز مراسم استانی تقدیر از معلمان نمونه برگزار خواهد شد.
۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار واحد آموزشی استان مرکزی تدریس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند